|
Memóriabővítés
Quake III (V1.11 demo)
A Quake III megint egy régi ismerős,
még ma is rengeteg játékban használják a Quake III
motort,
így ezek a teszteredmények sem maradhatnak el. A
tesztet Max. Quality beállításban futattuk le, ami
800x600-as felbontást jelent.

A Quake III 1-2,5
százalékkal lett gyorsabb a DDR400 modul telepítése
illetve a memóriaméret megduplázása után.
MP3,
DivX, MPEG-2, RAR tömörítés
Tömörítő
tesztünkben minden területről válogattunk:
A 40
perces MP3-at a Lame 3.93-s verziójával készítettük
-b 32 -m j -h --abr 128 -B 320 -q 0 kapcsolókkal
(ezzel igen jó minőségű, változó bitrátájú MP3-at
kapunk).
A
3.11-es WinRAR-ral az MP3 "alapanyagául"
szolgáló 410 MB-os wave fájlt tömörítettük össze a
legjobb tömörítést adó beállításokkal.
A DivX-et egy 720x576 PAL felbontású,
3:48 perces MPEG-2
formátumú anyagból készítettük a FlashKMpeg 6.0
preview2 verziójával az 5.0.2 verziójú DivX kodekkel
(-b1q 3.5 -psy 3 -key 300 -b -g -dr 12,2,2000,10,20
-sc 50 -pq 5 beállítással).
Az elkészült DivX AVI-t
ezután a TMPGEnc 2.58.44.152-s változatával újra
MPEG-2-vé alakítottuk (PAL VBR7000, Automatic VBR
beállítással).
A tömörítések során mértük az időt, ez látható az
alábbi grafikonon. Értelemszerűen a kisebb
(perc:mp) értékek a jobbak!

Az eredményekből jól
látható, hogy melyik műveletsor igényli jobban a
gyors, nagy mennyiségű memóriát: a legkevesebbet az
MP3 tömörítés profitált a memóriacseréből (1%), a
legtöbbet pedig a RAR tömörítés gyorsult (8%). Az
MPEG-2 tömörítés is hamarabb elkészült, egészen
pontosan 4% az eltérés az 512 MB DDR400 memória
javára.
|
1.
Bevezető, a tesztrendszer
2.
A modulokról
3. PCMark2002,
SiSoft Sandra 2003
4.
3DMark2001 SE, 3DMark 2003, Unreal Tournament 2003
5.
Quake III, MP3, DivX, MPEG-2 RAR tömörítés
6.
Összefoglalás, előnyök, hátrányok
7. Hozzászólások,
vélemények |
|
|