‹

Click Here!




ASUS P4GE-V
Socket 478 alaplap

Intel Extreme Graphics
Mivel a következő tesztek elsősorban a grafikus alrendszert veszik célba, ezért illik, hogy néhány szóban bemutassuk az Intel Extreme Graphics nevű videovezérlőt, amely az északi hídban kapott helyet.
Az Intel elsősorban irodai alkalmazásra ajánlja ezt a vezérlőt, ezért ne is várjunk tőle komoly 3D teljesítményt. A 2D-s képe egyébként szép, sőt, olyan dolgokat is tud, amellyel én máshol még nem találkoztam: pl. egy kattintással feje tetejére állíthatjuk a képet. Ez a funkció akkor jöhet jól, ha egy plafonra szerelt projektorral használjuk a számítógépet (bár a projektorok nagy része is képes megfordítani a képet).


A tálcára beköltöző segédprogram is magyar nyelvű!

A videovezérlő telepítése után a tálcára beül egy kis ikon az óra mellé, amellyel gyorsan tudunk felbontást és színmélységet állítani, de egyébként a 3D megjelenítéssel kapcsolatban csak nagyon kevés beállítási lehetőségünk van. Túlhúzni nem lehet a vezérlőt, a teszt pillanatában elérhető legújabb Powerstrip sem engedte ezt. És a legfontosabb: a meghajtó és a segédprogram is teljesen magyar nyelvű!
 

Intel Extreme Graphics jellemzői

Általános jellemzők:
266 MHz-es mag
350 MHz-es integrált RAMDAC
Maximális felbontás: 2048x1535 60 Hz-en
3D setup és renderelő motor
Per pixel perspective corrected texture mapping
Szoftveres DVD lejátszás 30 kép/s-mal, teljes képernyőn

2D jellemzők:
Optimalizált 256 bites BLT motor
32 bites alpha blended kurzor
Programozható háromszínű kurzor

3D jellemzők:
266 megapixel/s fillrate
Maximális felbontás: 1600x1200 85 Hz-en
Flat és gouraud árnyékolás
16 és 24 bites Z-puffer, 16 és 24 bites W-buffer
Vertex és programozható pixel köd és légköri effektusok
Dupla és tripla pufferes renderelés

3DMark2001 SE
Először vizsgáljuk meg a Direct3D teljesítményt. A teszteket az 1,6 GHz-es Pentium 4 alatt végeztem el, a 3DMark2001 SE Build 300-as verziójával. Természetesen a túlhajtott processzorral is megvizsgáltam a grafikus teljesítményt, de erről majd a túlhajtásról szóló részben lesz szó.

Azt hiszem, a fentiekhez nem szükséges túl sok kommentárt hozzáfűzni. Az Intel vezérlője elsősorban tényleg irodai munkára használható, teljesítménye talán a GeForce2 MX-ét súrolja alulról.

Quake III
Azért nézzük meg az OpenGL teljesítményt is, hiszen sok olyan tervező alkalmazás van (a játékok mellett), amely ezt a programozási felületet igényli. A méréseket itt is az 1,6 GHz-es processzorral végeztem a Quake III demo változatával.
 

Demo 1


Demo 2

Itt is igen nagy a sebességkülönbség, bár korántsem akkora, mint Direct3D alatt. Itt kb. 4-szer gyorsabb a GeForce4, míg ott kb. 6,5-szer volt sebesebb.
Érdemes még megvizsgálni az Intel vezérlőjét a túlhajtott rendszerben is...

 


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat