ASUS
P4GE-V
Socket
478 alaplap
Intel Extreme Graphics
Mivel a következő tesztek elsősorban
a grafikus alrendszert veszik célba, ezért illik, hogy
néhány szóban bemutassuk az Intel Extreme Graphics
nevű videovezérlőt, amely az északi hídban kapott
helyet.
Az Intel elsősorban irodai alkalmazásra ajánlja ezt a
vezérlőt, ezért ne is várjunk tőle komoly 3D
teljesítményt. A 2D-s képe egyébként szép, sőt, olyan
dolgokat is tud, amellyel én máshol még nem
találkoztam: pl. egy kattintással feje tetejére
állíthatjuk a képet. Ez a funkció akkor jöhet jól, ha
egy plafonra szerelt projektorral használjuk a
számítógépet (bár a projektorok nagy része is képes
megfordítani a képet).

A tálcára beköltöző segédprogram is magyar nyelvű! A videovezérlő telepítése után a tálcára beül egy kis
ikon az óra mellé, amellyel gyorsan tudunk felbontást
és színmélységet állítani, de egyébként a 3D
megjelenítéssel kapcsolatban csak nagyon kevés
beállítási lehetőségünk van. Túlhúzni nem lehet a
vezérlőt, a teszt pillanatában elérhető legújabb
Powerstrip sem engedte ezt. És a legfontosabb: a
meghajtó és a segédprogram is teljesen magyar nyelvű!
Intel Extreme
Graphics jellemzői |
Általános jellemzők:
266 MHz-es mag
350 MHz-es integrált RAMDAC
Maximális felbontás: 2048x1535 60 Hz-en
3D setup és renderelő motor
Per pixel perspective corrected texture mapping
Szoftveres DVD lejátszás 30 kép/s-mal, teljes
képernyőn |
2D jellemzők:
Optimalizált 256 bites BLT motor
32 bites alpha blended kurzor
Programozható háromszínű kurzor |
3D jellemzők:
266 megapixel/s fillrate
Maximális felbontás: 1600x1200 85 Hz-en
Flat és gouraud árnyékolás
16 és 24 bites Z-puffer, 16 és 24 bites W-buffer
Vertex és
programozható pixel köd és légköri effektusok
Dupla és tripla pufferes renderelés |
3DMark2001 SE
Először vizsgáljuk meg a Direct3D
teljesítményt. A teszteket az 1,6 GHz-es Pentium 4 alatt
végeztem el, a 3DMark2001 SE Build 300-as verziójával.
Természetesen a túlhajtott processzorral is
megvizsgáltam a grafikus teljesítményt, de erről majd a
túlhajtásról szóló részben lesz szó.

Azt hiszem, a fentiekhez nem
szükséges túl sok kommentárt hozzáfűzni. Az Intel
vezérlője elsősorban tényleg irodai munkára
használható, teljesítménye talán a GeForce2 MX-ét
súrolja alulról.
Quake III
Azért nézzük meg az OpenGL
teljesítményt is, hiszen sok olyan tervező alkalmazás
van (a játékok mellett), amely ezt a programozási
felületet igényli. A méréseket itt is az 1,6 GHz-es
processzorral végeztem a Quake III demo változatával.
Demo 1 |
 |
Demo 2
|
 |
Itt
is igen nagy a sebességkülönbség, bár korántsem akkora,
mint Direct3D alatt. Itt kb. 4-szer gyorsabb a GeForce4,
míg ott kb. 6,5-szer volt sebesebb.
Érdemes még megvizsgálni az Intel vezérlőjét a
túlhajtott rendszerben is... |