1995-ben jelent meg először VW Sharan, amely az eltelt
idő alatt elérte, hogy Európában minden ötödik
buszlimuzin a cég márkajelzését viseli. Nem nehéz
megjósolni, hogy a nagyterű autó tovább fogja növelni
ezt a státuszát. Miután a wolfsburgiak az utóbbi
időben hírbe keveredett munkaminőségükön javítottak, a
meggyőzött kételkedőkkel valószínűleg az európai piaci
részesedés is erősen emelkedni fog.
Kívül minden fémrészt egészen az ajtó és tetőrészekig
átalakítottak. A dinamikusabb, ugyanakkor időtlennek
ható megjelenését a minibusz a középen felfelé ívelő
motorháztetőnek és a hozzá illő hűtőrácsnak
köszönheti. Ehhez járulnak hozzá a mai időknek
megfelelő, átlátszó üvegű fényszórók.
Az utastérben mindenki elcsodálkozik, hiszen nincs
olyan rész, ami eredetiben megmaradt volna. A kék
fényben úszó és ezüst színbe burkolt műszerek nemcsak
optikailag teszik igen kidolgozottá a műszerfalat.
A kívánság szerint fordítható első ülések és az
ergonómiailag optimális hátsó ülések a jövőben még
jobban hozzájárulnak a kényelem fokozásához. Apropó
kényelem: egy átdolgozott, kézzel szabályozható
klímaberendezés már az alapmodellnél is a
szériafelszereltséghez tartozik.
Ezenkívül még a modern hajtómű és váltómű választék is
növeli az utasok kedvét. Két 1,9 literes TDI
szivattyús-porlasztós dízel motor áll rendelkezésre.
Az egyik teljesítménye 90 lóerő, 66 kW és 240 Nm
forgatónyomaték, míg a másiké 115 lóerő, 85 kW és 310
Nm forgatónyomaték. A benzines erőforrásoknál a 2,0
literes 115 lóerőstől az 1,8 literes 150 lóerős turbón
keresztül egészen a 2,8 literes V6-os 204 lóerős
motorig három változat lehetséges. A meglehetősen nagy
önsúly miatt, amely legjobb esetben is 1.645 kg,
helyénvaló egy erősebb motort választani, főleg akkor,
ha a megengedett, 2,4 tonnás összsúly lehetőségét is
ki szeretné használni az ember.
A Portugáliában gyártott buszlimuzin egy takarékos, a
szériafelszereléshez tartozó 6 sebességes váltóművel
van ellátva. Sajnos csupán felár esetében elérhető a
mind inkább elterjedő tiptronic-automata váltómű. A
hagyományos automatikával szemben ennél az újításnál
kézi gombnyomással lehet felfelé és lefelé
sebességfokozatot váltani. A nem megfelelő váltás
lehetősége ki van zárva, hiszen a váltómű rossz
fordulatszámtartományban nem kapcsol át.
|
|
A kényelmes ülések lehajtva asztalként szolgálnak |
A minibuszok piacán
előkelő poziciót betöltő Sharan mindenféle biztonsági
felszereléssel várja az utasokat, mint pl.: ABS, első
és oldalsó légzsákok, ISOFIX gyermekülés hely. Sajnos
csak választható az ESP és az összkerékmeghajtás. Az
ESP az ABS-t támogatja és az egyes kerekek fékezésekor
megakadályozza az oldalirányú kisodródást.
Elsősorban az autó tágas tere jelenti a legfőbb
vásárlási érvet. A nemrég bemutatott Sharan valóban
egy megújult minibusz formát ad. Az 5 éves fejlesztési
munkák eredményeként a külső design-ban történt
lényegtelen változtatások után szembeötlő fejlődés
történt a minőség és a technikai terén egyaránt.
Forrás:
Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!