|
Volkswagen Polo
Teszt
A
járműiparban az élvonalbeli hely nem magától értetődő
dolog. Hogy a Polo a kisautók között vezető helyen
maradhasson, megújult arculattal és megváltozott belső
értékekkel került a márkakereskedőkhöz. Összesen 60
alkatrészt dolgoztak át. Akit érdekel az új Polo,
könnyen megismerheti a választás kínját, mivel a
wolfsburgi autónak az öt felszereltségi kategória
mellett összesen 8 motorváltozat áll a rendelkezésére,
amelyből kettő új hajtómű.
Kívülről alig tűnnek fel a Polo-n végzett újítások. A
megváltozott design-t elől az új, átlátszó üvegű
fényszórók és hátul a lökhárítóba ágyazott
rendszámtábla jelzi. Az utastér viszont majdnem olyan
benyomást kelt, mintha a Polo kicserélte volna
utasterét a Lupo-val. A kék háttérvilágítású, két
kerek műszert az egyrészes fényellenző mégis
megkülönbözteti a legkisebb Volkswagen-től. A
futóművet alapvetően felújították és a kényelmet szem
előtt tartva hangolták össze. A motorháztetőt
gáznyomású rúgó biztosítja, ami a könnyebb használat
és a biztonság javára válik. Az utastér
személyreszabott kialakításához az alapon kívül
összesen 4 felszereltségi változat jöhet szóba,
amelyeket a trendline, comfortline, highline és colour
concept-nek hívnak. Az alapváltozat spártainak tűnik 1
literes motorjával. Sem szervokormány, sem központi
zár nem található az alapmodellben, de minden típusban
van ABS és kettő légzsák. Az oldalsó légzsákok
rendelhetők. A trendline változat a külső kellékekre
ad, mint például a 185-ös kerék szélesség és lakkozott
lökhárítók. A kényelemre a comfortline változat
kötelezte el magát. Elektromos ablakemelő nyitja az
ablakot és van visszapillantó tükör beállítás is. A
highline áll a legmagasabb helyen. A Polo esetében ez
azt jelenti, hogy kiegészítésként elektromos
napfénytető és audió renszer található benne.
A
motorkínálat öt benzines és három dízelmotorból
tevődik össze. A benzineseknél az 1 literes alap
változattól (37 kW/50 LE) egészen a 125 lóerős GTI-ig
terjed a teljesítményskála. A leggyorsabb Polo 8,7
másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet és csak
205 km/h-s száguldás után fogy el a 3,74 méter hosszú
wolfsburginak a szuflája. Örvendetes hír, hogy a
fogyasztás ennek ellenére az ólommentes szuperbenzin
átlagos 7,1 literével a megfelelő értékeken belül
marad. A dieselmotoroknál az ismerős 1,7 SDI és az
idős 1,9 D mellett megtalálható a Lupo-nál ismertté
vált, 55 kW-os és 75 lóerős 1,4 TDI is. Ez a motor
megtanítja a Polot a spórolásra, hiszen 100
kilométerenként átlagosan 4,4 literes fogyasztást
enged meg. Ennek ellenére azonban a menetteljesítménye
a 170 km/h-s végsebességgel és a 12,9 másodperc alatti
100 km/h-s sebességre való gyorsulással mégis teljesen
lendületes.
Továbbá a Polo létezik kombi (Variant) illetve
lépcsőzetes hátsóval ellátott változatban (Classic).
Ezek a karosszéria formák a megszokott huzattal vannak
bevonva, az utastér mégis új és megegyezik a
"normális" Polo-éval. Mindkét hosszabb típus kapható
minden felszereltségi változatban.
A Polo mellett az ismeretesen jó újraértékesítési
lehetőség, a sokoldalúság valamint a magas minőségű
megmunkálás (rozsdásodás elleni 12 éves garancia)
szól. Idővel eldől majd, hogy vajon ezek az érvek
elegendőek-e az élvonalbeli hely megőrzéséhez. Forrás:
Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|