|
Volvo
S60
Teszt
Első
ránézésre könnyen összetéveszthetjük a Volvo
S60-ast az S80-assal. A cégnél a "győztes
csapaton ne változtass" elvet úgy alkalmazták,
hogy a sikeres nagyobb testvér formái alapján rajzolták
meg az új modellt. Ez a stratégia minden valószínűség
szerint eredményes lesz.
Az S60-as első és hátsó lámpái igazi karaktert
adnak az autónak. Elegánssá és egyúttal sportossá
teszik a kocsit. A hűtőmaszktól elinduló övvonal
kiemeli a motorháztetőt, végigfut az oldalsó ablakok
alatt, majd a hátsó sárvédő lépcsőjében végződik.
Az így megemelkedett csomagtartó tető alatt 424
literes, jól kihasználható teret találunk. Kár,
hogy a nyílás, amelyen keresztül bepakolhatunk kisebb
annál, mint amit a Volvo-nál már megszokhattunk.
A belső tér kiváló harmóniában áll a külső
jegyekkel. A sofőr előtt található műszerek könnyen
leolvashatók és esztétikusak. A középkonzol is őrzi
a hagyományokat. Ergonómikus kialakításának köszönhetően
minden kezelőgomb kézre esik és jól elkülönül
egymástól. A Volvo ennél a kocsinál is kitart dohányzásmentes
szemlélete mellett, ezért a hamutartó csak extraként
rendelhető. Apró kontraszt, hogy a szivargyújtó
alapfelszereltség.
Szériaként jár továbbá az állítható kormányoszlop,
az első és hátsó elektromos ablakemelők, a klímaberendezés,
a központi zár és a szervokormány. Ahogy egy Volvo-tól
elvárható, az autó nem szűkösködik a biztonsági
felszerelésekkel. Alapáron megkapható az ABS, a két
első-, valamint a függönylégzsák, az automata
biztonsági övek elöl és hátul, az EBD (elektronikus
fékerő-elosztás) és az STC menetstabilizáló
rendszer, amely megakadályozza, hogy síkos úton kipörögjenek
a hajtott kerekek. Érdemes megemlíteni, hogy az első
légzsákok a legújabb irányvonalnak megfelelően felfúvódáskor
figyelembe veszik azt, hogy be van-e kapcsolva a biztonsági
öv, valamint azt is, hogy milyen sebesség mellett történt
a karambol. Minél kisebb az ütközési energia, annál
kevésbé fújódnak fel a légzsákok.
|
|
A Spaceball váltókar
|
|
A belső
térnél maradva szót kell még ejteni az S60-asban
megjelenő "Spaceball" váltóról, amely új
formájával szebbé teszi a váltókart. A tervezők
eltüntették a kar alján eddig szokás szerint található
"harangot", helyét egy gömb forma vette át.
Az S60-as ötfajta motorral kapható. Két 2,4 literes,
egyenként 140 és 170 lóerős, két turbó, 180 és
200 lóerővel (2 illetve 2,4 literes űrtartalommal),
valamint egy 250 lóerős 2,3 literes turbó motor. Ez
utóbbi a T5 jelölést kapta.
A csúcs erőforrás végsebessége 250 km/h, gyorsulása
7 másodperc. Figyelemre méltó, hogy automata sebességváltóval
sincs 7,1 másodpercnél több időre szüksége a 100
km/h-s sebesség eléréséhez. Aki a másik végletet a
140 LE-s, 2,4 literest választja, annak 40 km/h-val
alacsonyabb végsebességgel, és 8,4 másodperces
gyorsulással kell "beérnie".
Az S60-as 8.250.000 Ft-os ártól vásárolható meg a
kereskedőknél.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|