|
Volkswagen
Beetle
Teszt
 Az
új Bogár nemcsak abban különbözik a klasszikus
modelltől, hogy motorja már vízhűtéses és előre
lett beépítve. E tulajdonsága mellett be kell
vallanunk őszintén: egy kicsit drága ahhoz, hogy újra
a ?nép autója címre pályázhasson.
Valójában, kicsit rosszmájúan, azt is mondhatnánk,
hogy egy Volkswagen Golf, régi kort idéző burkolatba
vonva. A cinikusok és a sznobok húzhatják miatta az
orrukat, ha úgy tartja kedvük, de azt is tényként állíthatjuk,
hogy aranyos kinézete mellett még a motor tejesítménye
is igen megbízható és kielégítő. (Nem úgy, mint
elődjének.)
Megbízhatóság és minőség
A Bogár rendelkezik a Volkswagen Golf minden előnyös
tulajdonságával kiváló minőség, nagyszerű mérnöki
munka és megbízhatóság. S becslések alapján
mondhatjuk, hogy talán olyan hosszú életű is lehet,
mint a régi változata.
Image
A rossznyelvek szerint csupán egy divatos kiegészítő,
de azért tényként könyvelhető el, hogy gömbölyded
formája mindenki arcára hoz egy mosolyt, s mint újdonság,
akár sok irigyet is vonzhat.
Teljesítmény
Kezdjük azzal, hogy egy Bogár megvásárlásakor az érzelmek
dominálnak, nem pedig a hűvös ésszerűség és az,
hogy a teljesítmény mutatókat bújjuk. De itt még
azzal sincsen gond, hiszen ez a modell mindkettőt képviseli,
hiszen vásárláskor négyféle motor közül válaszhatunk.
Ezek közül három benzines, és egy dízel. Egyszóval,
bármilyen célra fogjuk felhasználni, nem fogunk csalódni
benne.
Vezetési könnyedség
Akárcsak a Golf, a Bogár is kiváló irányíthatósággal
rendelkezik, könnyen kezelhető, tehát felejtsük el
nyugodtan az önfejű Herbie tevékenységeit. Hátrányaként
említhetjük, hogy a Golfnál kissé nehezebbnek érezzük,
a hátsó kilátás pedig egy kicsit korlátozottabb.
Biztonság
A Golf az egyik legbiztonságosabb autó, tehát a Bogártól
is joggal elvárhatjuk ugyanezt. Minden modern biztonsági
jellemzővel ellátott, beleértve az első légzsákokat,
a blokkolásgátlót és az immobilizer-t is.
Tágasság
Az első üléseken utazók bőven el vannak látva
hellyel, de hátul szűkös a tér. A hátsó rész lejtős,
gömbölyded megoldása teret vesz el a fejrészből, és
ha hosszú lába van valakinek, az bizony nem fog a legkényelmesebben
utazni.
|
|

Vezetési szempontból is
barátságos
|
|
A
csomagtartó viszonylag kicsi, viszont nem is egy családi
autóról beszélünk.
Kényelem
A már említett, nem túl tágas hátsó utastér a Bogár
ellen szól, akárcsak a kicsit merevnek tűnő felfüggesztése.
Rázós földutakon az autó imbolyog kissé, de azért
egyáltalán nem olyan zajos, mint elődje. Az utastér
jól felszerelt és hívogató, a légkondícionálás
pedig alapfelszerelés.
Vezetési élmény
A stabil, biztonságos kezelhetőség és a szilárd érzetet
nyújtó felfüggesztés miatt enyhe sportosságot érezhetünk,
de azért nem hasonlítjuk össze egy Peugeot 206
GTi-vel. A Bogárban a legnagyobb élményt valójában
(szerintem) az az érzés kelti, hogy mindenki szán
neki egy barátságos pillantást, hiszen hat az érzelmekre.
Autórádió
A rádió és a magnó persze alapfelszerelés, amihez választható
a CD lejátszó is, és gyári voltához képest igen jó
minőséget képviselnek ezek a műszerek.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|