‹

Click Here!


Honda Civic
Teszt

Az új Honda Civic belső tere jelentősen nagyobb elődjénél. Mindezen felül a Honda növelte az autó teljesítményét, a biztonsági tulajdonságokat, a csomagtér nagyságát, illetve csökkentette a kocsi károsanyag kibocsátását és az üzemanyag fogyasztási mutatóit. Mindez azért is nagyon figyelemre méltó, mert a külső méreten és tulajdonságokon nem módosítottak sokat.

A belső tér
A műszerfalon lévő kijelzők méretesek, így könnyen olvashatóak és jól áttekinthetőek. A gombok kiválóan működnek, s a jó teljesítményű sztereo berendezés gombjai is nagyszerű helyet kaptak a klímaberendezést irányító gomb mellett. Az ablaktörlők nagysága és a méretes szélvédőknek köszönhetően jól kilátni a kocsiból.
A vezető ülés magassága 2,5 centiméterrel nőtt meg, s így egy 1.80 magas ember kényelmesen elfér rajta. A hátsó oldalsó ülésekről ez szintén elmondható, s ráadásul úgy, hogy a fej felett 2,5-5 centiméternyi hely marad is. Kisebb hibaként róható fel, hogy a háttámlák a kényelmesnél egy kicsit hátrébb találhatók, de egyébként a kocsi méreteihez képest nem lehet panasz az utastér ezen részére sem.
A Civic hátsó padlózatának is érdemes figyelmet szentelni a középső ülés előtt nincs ott a már jól ismert 'púp', így bárki is üljön itt, nem fog beszorulni, illetve a be- és kiszállás is könnyebb lett.

Új felfüggesztés
Az imént említett lapos padlót a Honda tervezői úgy alakították ki, hogy a kipufogó rendszer első robbanóterét a hátsó kerekek közé ?préselték be. Így sikerült eltüntetni a lábak alól a boxot, amely azonban - egyéb funkciói mellett - a gépkocsi felépítésének erősítésére is hivatott volt. De a Honda esküszik arra, hogy a padlózat megerősítésére más módszereket alkalmaz, amik éppilyen hatékonyak.
Teret is nyertek azáltal, hogy különálló első- és hátsókerék felfüggesztést alkalmaznak így nőtt a csomagtér, illetve a benzintartály mérete.

Kezelhetőség
Dióhéjban összefoglalva az új Civic kormányozhatósága gyors és pontos. A fékhatás remek, az autó könnyű.
Az új felfüggesztéssel azzal, hogy a Honda lemondott a dupla lengőkar alkalmazásáról javult a Civic irányíthatósága is. A kocsi fara stabil marad akkor is, mikor kanyarodás közben kell fékezni, az autó kilengése mérsékelt és az alulkormányozottság is olyan, mint amit egy elsőkerék meghajtású modelltől elvárható.

Menettulajdonságok
A Honda finomított az első és hátsó rugózáson, ezzel is kellemesebbé téve az utazást. Az út- és a motorzaj 3 decibellel csökkent, ami igazán jelentős, valamint egy hidraulikát alkalmazó szerkezet csökkenti a rezgést is.

 

   


Csomagtere 450 literes

  

Egyéb fejlesztések
A 2001-re áttervezett automata váltó is a vevők megelégedését válthatja ki, hiszen feltűnően könnyedén és zökkenőmentesen működik mind lágy, mind pedig erőteljes gázadásoknál. Ez annak köszönhető, hogy végtelen számú fokozat van s ez minden vezetési körülmény lehetőségét magában hordozza.
Szintén javítottak az ötsebességes kézi váltón. Maga a váltó közelebb került a vezetőhöz, valamint határozottabban érzékelhető az is, mikor egy másik fokozatba tesszük. Dicséret illeti a tervezőket azért, mert a kuplung melletti holtteret, vagy ?lábpihentetőt megnagyobbították, s ez így jóval kényelmesebb lett.

Biztonság
A Honda azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Civic-et kategóriájának legbiztonságosabb modelljévé teszi. Mindkét első ülésen utazónak kétlépcsős légzsák áll a rendelkezésére, amik teljesen vagy részben fújódnak fel az ütközés mértékének és sebességének függvényében, illetve azt is érzékelik, hogy az adott utas biztonsági öve be van-e csatolva. Ha az ülésen nincs senki, akkor a légzsák fel sem fújódik, megspórolva ezzel cserélési költségét.
Az ABS szintén alapfelszerelés minden modellben. Ez egy háromcsatornás rendszer, amiben a hátsó kerekek egyetlen csatornán osztoznak, de mindegyiknek külön érzékelője van, hogy könnyebben felismerhető legyen, mikor a kerék megcsúszik.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat