|
Honda
Civic
Teszt
Az
új Honda Civic belső tere jelentősen nagyobb elődjénél.
Mindezen felül a Honda növelte az autó teljesítményét,
a biztonsági tulajdonságokat, a csomagtér nagyságát,
illetve csökkentette a kocsi károsanyag kibocsátását
és az üzemanyag fogyasztási mutatóit. Mindez azért
is nagyon figyelemre méltó, mert a külső méreten és
tulajdonságokon nem módosítottak sokat.
A belső tér
A műszerfalon lévő kijelzők méretesek, így könnyen
olvashatóak és jól áttekinthetőek. A gombok kiválóan
működnek, s a jó teljesítményű sztereo berendezés
gombjai is nagyszerű helyet kaptak a klímaberendezést
irányító gomb mellett. Az ablaktörlők nagysága és
a méretes szélvédőknek köszönhetően jól kilátni
a kocsiból.
A vezető ülés magassága 2,5 centiméterrel nőtt
meg, s így egy 1.80 magas ember kényelmesen elfér
rajta. A hátsó oldalsó ülésekről ez szintén
elmondható, s ráadásul úgy, hogy a fej felett 2,5-5
centiméternyi hely marad is. Kisebb hibaként róható
fel, hogy a háttámlák a kényelmesnél egy kicsit hátrébb
találhatók, de egyébként a kocsi méreteihez képest
nem lehet panasz az utastér ezen részére sem.
A Civic hátsó padlózatának is érdemes figyelmet
szentelni a középső ülés előtt nincs ott a már jól
ismert 'púp', így bárki is üljön itt, nem fog
beszorulni, illetve a be- és kiszállás is könnyebb
lett.
Új felfüggesztés
Az imént említett lapos padlót a Honda tervezői úgy
alakították ki, hogy a kipufogó rendszer első robbanóterét
a hátsó kerekek közé ?préselték be. Így sikerült
eltüntetni a lábak alól a boxot, amely azonban - egyéb
funkciói mellett - a gépkocsi felépítésének erősítésére
is hivatott volt. De a Honda esküszik arra, hogy a padlózat
megerősítésére más módszereket alkalmaz, amik éppilyen
hatékonyak.
Teret is nyertek azáltal, hogy különálló első- és
hátsókerék felfüggesztést alkalmaznak így nőtt a
csomagtér, illetve a benzintartály mérete.
Kezelhetőség
Dióhéjban összefoglalva az új Civic kormányozhatósága
gyors és pontos. A fékhatás remek, az autó könnyű.
Az új felfüggesztéssel azzal, hogy a Honda lemondott
a dupla lengőkar alkalmazásáról javult a Civic irányíthatósága
is. A kocsi fara stabil marad akkor is, mikor kanyarodás
közben kell fékezni, az autó kilengése mérsékelt
és az alulkormányozottság is olyan, mint amit egy elsőkerék
meghajtású modelltől elvárható.
Menettulajdonságok
A Honda finomított az első és hátsó rugózáson,
ezzel is kellemesebbé téve az utazást. Az út- és a
motorzaj 3 decibellel csökkent, ami igazán jelentős,
valamint egy hidraulikát alkalmazó szerkezet csökkenti
a rezgést is.
|
|
Csomagtere 450 literes
|
|
Egyéb
fejlesztések
A 2001-re áttervezett automata váltó is a vevők
megelégedését válthatja ki, hiszen feltűnően könnyedén
és zökkenőmentesen működik mind lágy, mind pedig
erőteljes gázadásoknál. Ez annak köszönhető, hogy
végtelen számú fokozat van s ez minden vezetési körülmény
lehetőségét magában hordozza.
Szintén javítottak az ötsebességes kézi váltón.
Maga a váltó közelebb került a vezetőhöz, valamint
határozottabban érzékelhető az is, mikor egy másik
fokozatba tesszük. Dicséret illeti a tervezőket azért,
mert a kuplung melletti holtteret, vagy ?lábpihentetőt
megnagyobbították, s ez így jóval kényelmesebb
lett.
Biztonság
A Honda azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Civic-et
kategóriájának legbiztonságosabb modelljévé teszi.
Mindkét első ülésen utazónak kétlépcsős légzsák
áll a rendelkezésére, amik teljesen vagy részben fújódnak
fel az ütközés mértékének és sebességének függvényében,
illetve azt is érzékelik, hogy az adott utas biztonsági
öve be van-e csatolva. Ha az ülésen nincs senki,
akkor a légzsák fel sem fújódik, megspórolva ezzel
cserélési költségét.
Az ABS szintén alapfelszerelés minden modellben. Ez
egy háromcsatornás rendszer, amiben a hátsó kerekek
egyetlen csatornán osztoznak, de mindegyiknek külön
érzékelője van, hogy könnyebben felismerhető
legyen, mikor a kerék megcsúszik.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|