|
Toyota
Yaris
Teszt
A
Toyotánál a Yaris-sal, amelyet csak az európai piacra
szántak, új utat kívánnak járni a design és a
funkcionalitás terén. Először 1997-ben, Frankfurtban
mutatták be a kompakt osztályba tartozó autó
terveit, s 1999 elején kezdték meg a sorozatgyártást.
Saját bevallásuk szerint, különösen a fiatal vásárlókat
szeretnék elérni a Yaris-sal.
A design terén a lekerekített formák az uralkodóak.
Ebben a tekintetben eltér a Yaris a többi
Toyota-modelltől. Európai formatervezők csapata 3 éven
át dolgozott a Yaris terveinek megvalósításán.
Amikor kinyitja az ember a kis kerek autó motorháztetejét,
a pillantásunk legelőször a motorblokkra téved,
amelynek a fedele a VVT-i feliratot viseli. A rövidítés
a "változó négyszelepvezérlés" helyett áll,
amelyet a Toyota most először alkalmaz. A hagyományos
rendszerektől eltérően, amelyek kettő vagy három
eltérő szeleplezárási idővel dolgoznak, a VVT-i-nél
az "Engine Control Computer" fogja ezt
elektromosan szabályozni és a mindenkori üzemelési
feltételekhez igazítani. Ennek a költséges
rendszernek a segítségével - a gyártók szerint - csökkenteni
lehet a fogyasztást és a káros anyag kibocsátási értékét.
A motor teljesítménye 55 kW (68 lóerő) és 100 kilométeren
hozzávetőleg 5,6 liter a fogyasztása. Amennyiben ez a
fogyasztási érték a valóságban is megállja a helyét,
akkor a Yaris egyértelműen megelőzni például a VW
Polót, amely a Német Autóklub (ADAC) gyakorlati
tesztje szerint 100 kilométeren 8 litert fogyaszt.
A
Yaris belső terének képe szokatlan: a jelzőberendezések
nem közvetlenül a vezető előtt találhatóak, hanem
a műszerfal középső tartóoszlopában. A Twingó-nál
vagy a Mini-nél már megismerhettük ezt az elrendezést.
A kijelzőről például a külső hőmérsékletet, átlagsebességet
és az aktuális fogyasztást lehet leolvasni. Ahhoz képest,
hogy a Yaris a fiatal közönséget célozta meg,
meglehetősen sivár színösszeállítást kínál az
utastérben. A műszerek és az üléshuzatok unalmas szürke
színűek.
Az alapmodell mellett a Yaris "linea terra" és
"linea sol", valamint 3 vagy 5 ajtós változatokban
is kapható. A Yaris a vásárló döntésétől függően
"Free-Tronic" automata sebességváltóval is
megvásárolható. A vezető a váltókar segítségével
szabadon választhatja meg a sebességfokozatot, amit
aztán a "Free-Tronic" automatikusan kapcsol.
Ezért nincs is kuplungpedál.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|