25
millió - egy szám, amitől minden szerencsejátékosnak
nyirkossá válik a tenyere. A Toyota Corolla nemrég véghezvitte
a nagy mutatványt, 34 évnyi gyártás után az eladott
autók száma elérte a 25 milliót. Épp elegendő ok
ez a japánok számára, hogy az ünnepeltet
kilencedszer megújítsák. Mindeközben a Corolla-nak már
semmi köze a 60-as évekbeli ősökhöz.
A Corolla elülső részét
nézve az ember egy pillanatra azt hihetné, hogy valójában
egy új autóról van szó. Semmi sem emlékeztet az elődök
félénk, komor tekintetére. Az új Corolla, amelyet
szintén három- és ötajtós, kombi és limuzin változatokban
gyártanak, négy dinamikus, átlátszó üvegű fényszóróval
világítja meg az embert. A széles hűtőrács az új
világító berendezéssel együtt a nagyobb Avensis-re
emlékeztet. A hasonlóság a Toyota szerint teljes mértékben
szándékolt: nyíltan meg szerették volna mutatni,
hogy melyik családhoz tartozik a Corolla.
Az újonnan átdolgozott Corolla család hátulsó nézete
nem tartogat semmilyen hangsúlyos momentumot. Oldalról
nézve lehetetlen az új Corollákat felismerni. Csupán
a kocsi elejére vagy az utastérbe vetett pillantás
segít. A legtöbb újítás a kocsi belsejében található.
Így minden modellnél egy úgynevezett EBD segíti az
ABS fékeket. Ez az elektromos rendszer arról
gondoskodik, hogy a fékerő minden egyes kerékre optimális
mértékben legyen elosztva. A vezetőt és a vezető
melletti utast védő légzsákokon kívül az oldalt
felfújódó légzsákok is kaphatóak az autóhoz.
|
|
|
|
Az új Corolla apró
emblémái a kormánykeréken található krómozott
Toyota-logo, valamint ugyanazzal a nemesen csillogó fémmel
díszített ajtókilincsek.
A plasztikszürke műszerfal a középső tartóoszlop
felső részén egy többfunkciós kijelzővel
rendelkezik. A matt folyadékkristályos képernyőn
jelennek meg az átlagfogyasztás információi, a maradék
üzemanyaggal még megtehető útszakasz, valamint a rádió
információi. Frissítőleg hat a designban a színes
kis négyzet mintájú, új üléshuzat.
A Corolla összesen négyfajta karosszériaváltozata
sokfélének tűnik. Ez a modellkínálat azonban korántsem
új, hiszen már az elődöknél is megvolt. A család
minden tagja azonos alvázzal rendelkezik. Ennek ellenére
a járművek különbözőek, amit a külső méretekre
vetett pillantás is bizonyít. Amíg a háromajtós
4,12 méter hosszú, addig a megnyújtott kombi 4,34 méter.
Hasonló különbségek mutatkoznak a csomagtérnél is.
A csomagtartó mérete a háromajtósok szerénynek
mondható 281 literétől a limuzin átlagosnak
tekinthető 390 literéig terjed. A hátsó ülések háttámláinak
lehajtásával a csomagtartó méretét a limuzint kivéve
minden modellnél több mint 1000 literre lehet növelni.
Mint mindig a Corolla ismét különböző felszereltségű
változatokban kapható. Amíg az alapmodellt egyszerűen
Corollának hívják, addig a légkondicionálóval és
az audiórendszerrel jobban felszerelt változatok olyan
hangzatos neveket kaptak, mint "linea terra"
vagy "linea sol". Ezeket az elnevezéseket már
megszokhattuk a többi Toyotánál. A spoilerekkel díszített
sportváltozat a rejtélyes "G6"-os névre
hallgat. A titokra rögtön fény derül. A G a sebességfokozatot
jelenti, ami már egyértelművé teszi a
"6"-os jelentését is. A dinamikusra szabott
Toyota hat fokozatú váltóművel rendelkezik. Amíg a
Corolla karosszériakínálata változatos, addig a
motorkínálata szerénynek mondható. Csupán két
benzin meghajtású motort kínál a Toyota a Corolla
családhoz. Kiindulásként az 1,4 literes, 71 kW-os és
97 lóerős, viszonylag szerény teljesítményű motor
jöhet szóba, amivel minden modell röpke 11,8 másodperc
alatt startolhat 100 km/h sebességhatárra.
|
|
|
|
Az autópályán tett
kirándulásunkat a 185 km/h-s végsebesség édesíti
meg. Bámulatos, hogy a kombi ugyanannyit fogyaszt, mint
a kisebb háromajtós változat. A Toyota 100 kilométeren
átlagosan 6,8 liter ólommentes szuperbenzin fogyasztással
kecsegtet. Az erősebb hajtómű nem igazán jelent előrelépést.
A 10 kW-tal és 14 lóerővel nagyobb teljesítmény
miatt 1,5 másodperccel lesz rövidebb a 100 km/h-s
sebességre való gyorsulás. A végsebesség 10
km/h-val több, ami így eléri a 195 km/h-s sebességet.
Az 1,6 literes motornak a fogyasztása is megnövekedett,
ami a szuperbenzin 7,2 literenkénti átlagával
teljesen elfogadható. Érthetetlen, hogy mindkét motor
csak az Euro 3-as kipufogógáz normát tudja teljesíteni,
miközben még a koreai vetélytársak is megfelelnek a
Euro 4-es normának.
Eltekintve attól, hogy az új Toyota Corollának most más
az arculata és kétfajta, újonnan kifejlesztett hajtómű
dübörög a motorháztető alatt, ugyanaz a sors várja,
mint a Németországban kevésbé sikeres elődeit. A
karosszériaválasztékot és a megbízható autónak
kijáró hírnevet lehet egyértelműen az előnyeihez
sorolni. Érthetetlen ugyanakkor a túlságosan szerény
motorválaszték. A többi piaci szereplő (mint például
az osztályában első VW Golf) lényegesen több hajtóműváltozatot
kínál.