|
Toyota
Celica
Teszt
A
Toyota Celica első modellje 30 évvel ezelőtt,
1970-ben a Tokio Motor Show-n mutatkozott be. Az évek
folyamán a japán autónak csupán a neve maradt a régi.
A technikát és a megjelenést állandó változás
jellemezte. A típus 7. generációja teljesen megváltozott
autóként mutatkozott be.
Az új Celica eleje semmi hasonlóságot sem mutat az
1994 óta gyártott korábbi változattal. Hossza 4,42 méterről
4,33 méterre csökkent. Átlátszó üvegű fényszórója
észrevétlenül illeszkedik be az az új, lágy vonalú
motorháztetőbe, amelynek a közepén található levegőnyílás,
az alsó lökhárító alatt elhelyezkedővel együtt
arról gondoskodik, hogy a sportos, négyhengeres hajtómű
elegendő friss levegőt kapjon. 15 collos, ragyogó kerékpárpántok
adnak otthont a 195/60-as méretű, óriási
gumiabroncsoknak. Az új Celica a csapott hátsó részével
és a felhúzott, éles szegélyű vonalaival kívülről
egy bikára valamint a 80-as évek végén mindösszesen
8000 darabban gyártott BMW Z1-re hasonlít.
Az utastérben a sofőrt és a mellette utazót egy
meghatározó jellegű műszerfal oszlop választja el,
amely a szürke műanyag burkolatával meglehetősen
olcsónak tűnik. A fejtámlákkal felszerelt kagylóülések
mindenképp sportos érzést keltenek az emberben. A bőrbevonatú
sebességváltókar csak arra vár, hogy a szériafelszereltséghez
tartozó hat fokozatot mihamarabb végigjárhassa. A kényelemről
elektromos berendezések, mint pl. az ablakemelő és a
külső tükröt beállító szerkezet gondoskodik. A
323 literes csomagtér teljesen elfogadható méretű, ráadásul
a hátsó ülések külön-külön előre döntésével
a csomagok tárolására éppen a kétszeres hely áll a
rendelkezésre.
Az
új sportautónak a Toyota egy új hajtóművet ajándékozott.
Az 1,8 literes könnyű fémből készült motor teljesítménye
105 kW és 143 lóerő. A fürge négyhengeres motorral
a Celica figyelemreméltó 8,7 másodperc alatt gyorsul
fel 100 km/h-s sebességre. A korábbi típusokkal
ellentétben az új japán sportautó a 200 km/h-s határt
205 km/h-s végsebességgel lépi túl. Az új hajtómű
kellemes mellékhatása a mérsékelt fogyasztás. Az átlagosan
7,7 liternyi szuperbenzin fogyasztás egy sportautónál
igazán méltányolandó. Biztonságtechnikát tekintve
a Celica magas színvonalon üzemel. Az elülső és
oldalsó légzsákok mellé szériafelszereltségű övfeszítők
társulnak. A fékrendszer ABS-sel rendelkezik.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|