|
Toyota
Avensis
Teszt
Talán
nem sokan vesznek észre egy Toyota Avensis-t, hiszen
nem az a fajta autó, amire rá lehet csodálkozni. A
legújabb modell amely már néhány hónapja kapható -
sem olyan, hogy sokan tátanák a szájukat, ha meglátják,
viszont még mindig megbízható és tartós. És ez
sokaknak a fő szempont egy új autó megvásárlásánál.
A legfőbb változást a motorháztető alatt találjuk,
mégpedig a három "újdonsült" motor személyében.
Az új Avensis-t már Európában is tervezék, az európai
ízlésnek megfelelően.
Sportosabb lett
Az Avensis kialakításához a Celica-ban és az MR2
Roadster-ben futó 1.8-as VVT-i motort használták fel.
Ezen erőforrás mellett választhatunk az 1.6-os 109 lóerős
direkt befecskendezős benzines VVT-i és a D4-es 2
literes 147 lóerős VVT-i motorok közül is. A VVT-i rövidítés
azt jelenti, hogy a szelepek egy számítógépes vezérlés
segítségével nyílnak és zárulnak, hogy a
legmegfelelőbb teljesítményt és üzemanyag felhasználást
biztosítsák. A D4-es változat magas nyomású
benzin-befecskendezéssel üzemel, ami szintén nagyobb
hatékonyságot és erőteljesebb, gazdaságosabb
fenntartást biztosít tulajdonosának, valamint
kevesebb károsanyagot bocsát ki. A D4-es dízel változatban
is kapható, ami egy 2 literes 109 lóerős turbó dízel
hajtóműre épül.
Újdonságok
Ha leparkol az új Avensis-szel egy régebbi változat
mellett, akkor egyből észreveheti a különbségeket.
Az első fényszórók több reflektorral ellátott egységek
a biztonságosabb éjszakai vezetés érdekében, az irányjelzők
pedig jobb és más színű burkolatot kaptak. A ködlámpák
kisebbek és mélyebbre vannak helyezve, mint ezt megelőzően,
a hűtőrács szélesebb és krómozott bevonattal látták
el. A márkajelzés pedig a motorháztető közepéről
a hűtőrácsra került. Talán ennyi a változás...
Vezethetőség
A felfüggesztést alacsonyabb helyre tették, s megváltoztatták
a lengéscsillapító beállításait is, hogy jobb úttartási
jellemzőket kapjunk. A kormányozhatóság szintén
pozitív irányba változott.
|
|
Az alapmodell is jól
fel van szerelve
|
|
Csomagtartó
A folyton úton lévő üzletemberek nagyon jól tudják,
hogy az Avensis termetes csomagtérrel rendelkezik, mégpedig
mind a négy-, mind pedig az ötajtós változatban.
Jobb fékek
A hátsó kerekeken most már tárcsaféket találunk.
Emellett alapfelszerelés a blokkolásgátló fék
EBD-vel (elektronikus fékerő elosztás), a GLS és a
D4-es modelleken található a Toyota stabilitás kontroll rendszere is.
Belső utastér
Kétséget kizárólag, az Avensis jó szerepel a megbízhatóság,
a kényelmes utazás és vezethetőség terén, illetve
sokan dicsérik terhelhetőségét is. De nem lehetne
egy kicsit szórakoztatóbb?
Felszereltség
Összesen 2 féle változata lett az Avensis-nek, azaz
ilyen számú felszereltségi szint közül lehet választani.
A legalacsonyabb kategóriát a "Terra"
modellek jelentik, amiben két légzsák, ABS (blokkolásgátló),
EBD (elektronikus fékerő elosztás), elektromos
ablakemelők (elöl és hátul), elektromos
visszapillantó tükrök, négy hangszórós rádiósmagnó,
valamint állítható magasságú vezetőülés található.
Egész jól hangzik, ha azt vesszük, hogy ez a
legalacsonyabb szint... Az ezt követő "Sol"
pedig már igazán kényezteti az embert (pl.: hat beépített
hangszóró, oldallégzsák, fabetétes műszerfal,
stb.).
Élet az úton
A Toyota szakemberei úgy vélik, hogy a legtöbb
Avensis vásárló igen sokat van úton, éppen ezért a
legfontosabb jellemző az utastér kényelme. Az ülések
stabilak, kényelmesek és jól tartják a gerincet. A
motorzaj jelentős mértékben csökkent, viszont a
teljesítmény növekedett. Az egyetlen kivetni valót
az adja, hogy az alacsonyabb kategóriájú modellekben
szürke műanyag burkolatot találhatunk.
|
|
Műszerfal japános dizájnna
|
|
Az Avensis-t Európában
tervezték ugyan, de japán esztétikai érzékkel!?
Hangtechnika
Az audió rendszereket is fejlesztették, s az
alapmodell kivételével mindegyikben található CD lejátszó.
Egyes változatokban 6 CD-s tárolóképességgel
rendelkező lejátszó van, s maga a hangminőség is több
mint kielégítő minden változatban.
Vezetési élmény
Az Avensis legnagyobb vonzereje talán felhasználóbarát
tulajdonságaiban rejlik. Az ülések elhelyezése
pontos és szinte tökéletes, minden gombot és műszert
ott találunk, ahol annak lennie kell, s maga a rádió
is nagyszerű benne. Elsőkerék-meghajtása remek
vezethetőséget és irányíthatóságot biztosít, a fékek
hatékonyak. Mindent összevetve, biztos nem lehet
panasza senkinek ezen a téren.
Ha ránézünk az új Avensis-re (és elődjére a
Carina-ra), valamint az unalmasnak elkönyvelt
Corolla-ra és Camry-ra, akkor könnyen elfelejthetjük
azt a tényt, hogy a Toyota nagyszerű sportkocsikat is
gyárt. Most erre rácáfol az Avensis, hiszen
motorteljesítménye minden változatban nagyszerű. Az
összes közül a D4-es 2 literes benzinmotor a legjobb,
ha a sebesség és a teljesítmény számít. Ha Önnek
fontosabb a húzóerő, akkor válassza inkább a D4D dízelt,
amivel biztosan elégedett lesz, s hűen tükrözi azt a
fejlődést, amin a dízel motorok az utóbbi években
átestek. Az 1.8-as motor sokkal rugalmasabbnak tűnik,
mint 2 literes társa, de persze kicsit durvább és keményebb,
ha a kelleténél jobban odalépünk a gázpedálra. De
összességében csak jót mondhatunk mindhárom motorváltozatról,
s mindegyikük erőteljesebbnek hat, mint a feltüntetett
hivatalos lóerők.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|