|
Suzuki
Wagon R+
Teszt
Az
eredeti középkategóriás városi autó újratervezése
folytán egy sokkal erősebb, szilárdabb, biztonságosabb
és jobb stílusú autóhoz jutottunk. Még mindig nem
sorolható ugyan a "nagy durranás" kategóriába,
viszont tágas utasteret és meggyőző, egyenletes
teljesítményt kapunk, ha ezt a modellt választjuk.
Megbízhatóság és minőség
Az utastér minősége sokkal színvonalasabb, mint az
ezt megelőző modelleké, s úgy tűnik, mintha
valahogy jobban össze is rakták volna. Az 1300 cm3-es
motort egyáltalán nem kell felpörgetni ahhoz, hogy
megfelelő teljesítményt nyújtson, így várhatóan
élettartama is meglehetősen hosszú lesz.
Image
Sokkal inkább a nyugati stílust képviselő ötajtós
autó jegyeit viseli magán, de a magas, széles kialakítás
még mindig elkerülhetetlen. Maga a Suzuki név és márka
nem kelt izgalmat, viszont sokaknak a tartósság jelképe
és az jut róla eszünkbe, hogy megéri a pénzét.
Teljesítmény
A kissé rekedtes hangú 16 szelepes 75 lóerős 1.3-as
motor nagyon jó lendületet ad a Wagon R+-nak. Fürgének
mondható városon belül, elbánik az autópályák
tempójával, illetve igen lelkesnek mondható hegynek
felfele is.
Vezetési könnyedség
A GS változat alapfelszereléséhez tartozó szervokormányzás
könnyeddé teszi a vezetést, a magasra helyezett első
üléseknek köszönhetően pedig igen nagyszerű a kilátás.
A kuplung ?könnyű, de a sebességváltás lehetne
kicsit lágyabb is. Érdemes figyelmet szentelni a
vakfoltoknak az első oszlopoknál.
Biztonság
Nagyon sok energiát fektettek a tervezők abba, hogy a
Wagon R+ biztonságosabb legyen, illetve hogy nehezebb
legyen ellopni. A külső váz és borítás keményebb
és szilárdabb, valamint ennek köszönhetően nagyszerű
EURO-NCAP minősítést is kapott. Alapfelszerelés a
dupla légzsák és választható a blokkolásgátló fék.
|
|
Alapfelszerelése a két első
légzsák
|
|
Tágasság
A Wagon R+ legjobb ütőkártyája a belső utastér tágassága
a térhatást növeli az autó magassága, illetve az üvegfelületek
mérete és mennyisége. A viszonylag magasra helyezett
első üléseknek köszönhetően egy átlag méretű
ember kényelmesen elfér a hátsó ülésen, egy szintén
átlag méretű vezető mögött. A csomagtartó
alaphelyzetben 300, az ülések lehajtása után pedig
1250 literes.
Kényelem
Az utastér az osztályán felülibb, mégpedig a jó
minőségű belső kárpitozás és a jó műanyagok kiválasztása
miatt is. Általánosságban elmondhatjuk, hogy ez a
modell annyira kidolgozott és kifinomult, mint amit a többi
városi autótól is elvárhatunk (elvárhatnánk).
Vezetési élmény
Ennek a kocsinak nem itt kell keresnünk kiemelkedő
jelzőket. A vezethetősége szakszerű és ügyes, hatásos
és kiegyensúlyozott, de átlagos. Rosszat nem
mondhatunk róla, de semmi kiemelkedőt sem ebben a
kategóriában.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|