A
modellek rangsorában a Suzuki Wagon R+ után következik
a Suzuki Ignis, a magas építésű szuper mini, ami kinézete
alapján akár egy terepre alkalmas jármű is lehetne.
De nem az.
Az Ignis rövid, de ehhez képest tágas. A Wagon R+ és
az Opel Agila platformjára épül, de mindkettőt felülmúlja
teljesítményben 1300 cm3-es, 83 lóerős
motorjával.
Megbízhatóság és minőség
Az Ignis-ben sok műanyagot találhatunk, de nagyon jól
sikerült összeszerelni. Nem zajos, nem zörög, s a
sebességváltó is igen könnyedén és simán vált
fokozatot. S ami igencsak kedvező: rozsdásodás ellen
12 év garanciát kapunk.
Image
Ez a hozzáállástól is függ. Valakinek tetszik az,
hogy daginak és mókásnak tűnik ez a kisautó a maga
fura felépítésével, s feketére festett sárvédőjével.
De az biztos, hogy senki sem fogja kinevetni, mint ahogy
az néha a Wagon R+-szal előfordul.
Teljesítmény
Az automata sebességváltós modell négy sebességi
fokozattal rendelkezik. Élénken és fürgén lehet a
piros lámpától elindulni vele, a váltó legtöbbször
könnyed és engedelmes. Hátránya viszont, hogy egy űr
tátong a harmadik és a negyedik sebességi fokozat között,
s az Ignis gyakran ugrál a két fokozat között, ha
lejtőre kapaszkodik fel, vagy ha autópályán hajtjuk.
Ez egy idő után pedig egy kicsit idegesítővé válik.
A negyedik fokozatot le is lehet kapcsolni, de akkor a
motor ráadásul hangossá is válik. A manuális váltónál
semmi ilyen hiba nem található, s elég fürge is vele
az autó.
Vezetési könnyedség
Ez a Suzuki legjobb tulajdonsága. Magasra vannak itt is
helyezve az első ülések, s a nagy ablakok igen jól
fokozzák a rálátást az útra. Az elektromos
szervokormány könnyeddé és precízzé teszi a
vezethetőséget és az irányíthatóságot. A parkolás
szintén könnyen kivitelezhető, hála a rövid,
kocka-szerű hátsó résznek.
|
|

A Wagon R+ platformjára épül
|
|
Biztonság
Még nem áll rendelkezésünkre az NCAP biztonsági minősítés,
de ha abból indulunk ki, hogy mind az Agila, mind pedig
a Wagon R+ milyen jó értékekkel dicsekedhet, akkor az
azonos platformra épülő Ignis miért lenne rosszabb?
A két első légzsák alapfelszerelés, akárcsak az
immobilizer.
Tágasság
Az Ignis magassága révén az utasoknak bőven akad
hely, s a hátsó ülésen utazók feje és válla is kényelmesen
elfér. (Mármint a méretéhez képest.) A műszerfal
szintén a Wagon R+-t és az Agila-t idézi, csupán
kisebb eltéréseket találunk. Érdemes felhívni a
figyelmet arra, hogy a kesztyűtartó igencsak szűkösre
sikeredett.
Kényelem
Az első üléspárnák kicsit rövidek, de ez az
egyetlen, amit felróhatunk ellenük. Minden más
tekintetben, az ülések kényelmesek. Az Ignis stabilan
és jól veszi az akadályokat, viszont a nagyobb bukkanókon
hallunk némi választ a felfüggesztéstől is. A motor
kissé hangos, ha jobban felpörgetjük.