Az
autógyárak normális esetben először a limuzint készítik
el és aztán a limuzin alapján a kombit. A Subaru-nál
ez éppen fordítva történt, viszont a folyamat
megfordítása semmikép nem csökkenti a négy ajtós
autó erényeit. A vonalak és az arányok bizonyítják,
hogy a Legacy előkelőbb mint az elődjei.
A megemelt hátsó rész - amely egy kicsit a Mitsubishi
Galant-ra és egy lehelletnyit a Lexus 300-ra hasonlít
- kellemes képet mutat. A csomagtér ajtaja alatt
(amely ugyan az utastértől külön is zárható,
azonban kívülről nincsen gomb, tehát kulcsot kell
használni) nagyméretű, 455 liternyi rakfelülettel
rendelkezik. Az alacsony peremen keresztül kényelmesen
lehet bepakolni. Az utastér a Legacy Kombi-nak felel
meg.
Az ülések kényelmesek és elegendő oldaltartást
biztosítanak, a műszerek áttekinthetőek, a kapcsolók
ergonomikus kialakítása kiváló használhatóságot
eredményez. Sajnos a kormánykerék hosszúsága nem,
csupán a magassága állítható és ez is csak korlátozott
mértékben. A terebélyesebb sorőröknek így egy kissé
lent van a volán. A GX modellnél a műszerfal széria
fautánzata egy kissé erőszakos és ellentétben áll
a többi műszer megjelenésével. Alapfelszereltség
ezenkívül az elektromos ablakemelő, a klímaberendezés,
sőt a bőrbevonat is.
A hátul utazóknak nem olyan jó a helyzetük: míg a lábuknál
elegendő, addig a fejüknél már szűkösebb a hely. A
kombival ellentétben a lefelé húzott tető alatt érezhetően
megreked a levegő. Ráadásul a hátsó ülésekre történő
beszállást még az nehezíti, hogy a C oszlopok előtt
található hátsó háromszög ablakok nem nyílnak az
ajtóval együtt, hanem benyúlnak az ajtónyílásba -
ez a Subaru módra előallított keret nélküli ajtó hátránya.
Cserébe a Legacy a hátsó üléseken három automata
biztonsági övet és három fejtámlát kínál,
amelyek lévén, hogy nincsenek elsüllyesztve, zavarják
a szabad kilátást.
|

Subaru Legacy
|
A slusszkulcs elforgatása
után felhallatszik a Subaru boxermotor jól megszokott
hangja. A négyhengeres hajtómű vibrációmentesen
dolgozik, ami ezen kialakítás kedvező sajátossága.
A négy szelepes erőforrás már alacsony fordulatszámnál
is jó húzóerővel rendelkezik, élénken indul el. Hátránya,
hogy magasabb, 4500 fordulatszám tartományban kissé dörmögős.
A 156 lóerős és 1335 kg-os (így igazán könnyű)
Subaru menetteljesítménye objektíven nézve jó.
Gyorsulása 100 km/h-ra 9 másodperc, végsebessége 208
km/h. Ha utóbbit összehasonlítjuk a BMW 523i maximális sebességével (228 km/h), és
figyelembe vesszük, hogy az szintén 2,5 literes és
nagyobb tömegű, akkor megállapíthatjuk, hogy ezen a
téren van még fejlesztenivaló a Subaru-nál.
Azonban nagyon meggyőző a Legacy futóműve, amely kényelmes,
mégis eléggé feszes és jól kiegyenlíti az útfelület
egyenetlenségeit, valamint kiváló az úttartása. A
kanyarban mutatott viselkedése semleges. Az állandó
összkerékmeghajtás - a Subaru specialitás - nagy mértékben
hozzájárul a menettulajdonságokhoz. A menetzörejek
is elég alacsonyak.
A Legacy 2.5 GX limuzin ára 10.350.000 Ft. Akinek az
olcsóbb szeretné, az választhatja a 2 literes, 125 lóerős
egyszerűbb GL-felszereltségű típust is. Ez már
7.080.000 Ft-ért elérhető. Az ár és a teljesítmény
nyújtotta arány mindkét változat esetében jónak
mondható.
Előnyök:
Hátrányok: