A
spanyol cég alapos átdolgozás után dobta piacra
sikermodell Ibiza, Cordoba és Vario új generációját.
Az autók a hűtőrács közepén ragyogó, nagy
"S" alakú emblémáról azonnal felismerhetők.
A három és ötajtós kompakt jármű viszonylag
magasan elhelyezett hátsó lámpával rendelkezik, míg
a rendszámtábla a lökhárítóban kapott helyet. A
spanyol autó bikára emlékeztető hátsó részén is
a szembeötlő "S" díszeleg. A cégjelzés
nem csupán az autó hovatartozását jelzi, hanem egy különleges
trükköt is rejteget. Egy gyenge nyomás elegendő
ahhoz, hogy az "S" néhány milliméterrel
kiemelkedjék és a hátsó ajtó nyitófogantyújaként
funkcionáljon. A 250 literes csomagtérben egy 12 V-os
konnektor található, amely rendkívül praktikus, ha
elektormos hűtőtáska is van nálunk.
|
Az utasteret teljesen átalakították.
Különösen a műszerfal középső részén található
nagyméretű kijelző szembeötlő, amely a külső hőmérsékletről,
a rádióról és a pontos időről közöl információkat.
A háromküllős kormánykerék, ha közelebbről szemügyre
vesszük, egy bika fejére emlékeztet. A Ibiza-t négy
alapfelszereltséggel kínálják, amelyeket az eddigi
elnevezésekkel, mint Select, Stella, Signo és Sport,
jelöltek meg. Feltűnő, hogy mindegyik egy nagy "S"-el
kezdődik. Már az alapváltozat, a Select is
rendelkezik pollenszűrővel, fordulatszámmérővel és
szervíz-kijelzővel. A komfortérzetet növeli, hogy hátul
külön kijárata van a levegőnek, amely télen a hátsó
üléseknél a lábak melegentartásáról gondoskodik.
A biztonságot minden modell esetében ABS, négy légzsák
és biztonságiöv-megfeszítő garantálja. Rendkívül
sokszínű az áramvonalas Ibiza motorkínálata. A VW
konszern polcairól öt benzines és három dízel motor
áll rendelkezésre. Az alapváltozat az új 1 literes,
37 kW-os és 50 lóerős hajtóművel kezdődik és egészen
az 1,8 literes 115 kW-os, 156 lóerős turbó meghajtású
csúcsmodellig tart.A turbó Seat lélegzetelállító
7,9 másodperc alatt startol 100 km/h-s sebességre és
a lendületes száguldás csak akkor áll meg, ha a
sebességmérő 218 km/h-t mutat. Ezek olyan menetteljesítmények,
amelyeket ebben a kategoriában nem feltétlenül
lehetne elvárni. A fogyasztás a gyár szerint körülbelül
8 liternél van. Aki takarékoskodni szeretne, választhatja
a 68-tól 110 lóerőig terjedő dízel motorokat. Az
1,9 literes SDI például 5 litert fogyaszt. A benzin
meghajtásúak közül mindegyik eleget tesz a csökkentett
adótartalmú D4-es normának. A dízelesek a D3-nak
felelnek meg.
A három és öt ajtós, lépcsőzetes hátsó résszel
rendelkező Ibiza-t továbbra is Cordoba-nak hívják.
Le sem lehetne tagadni, hogy a két autó egymás testvérei.
A két jármű műszerfala és utastere úgy hasonlít
egymásra, mintha ikrek lennének. Eltérő azonban a
karosszéria formája és az ezzel összefüggő nagyobb
csomagtér. Mintegy 455 liternek megfelelő csomag
helyezhető el a Cordoba-ban. Lehajtott üléseknél ez
762 liter. A Cordoba számára szinte az Ibiza-val
megegyező motorok állnak rendelkezésre. Egyetlen kivételt
képez az új 50 lóerős motor. A nagyobb helyigény
miatt az ötajtós kombi változat is megtalálható a
Cordoba esetében.
|
A nagyobb méretű,
Vario névre keresztelt testvér egészen 1250 literig
terjedő átlagos csomagtérrel rendelkezik. Ennek ellenére
meglehetősen szegényes a motorválaszték. Benzineseknél
csak 60 és 75 lóerős hajtóművek közül lehet választani.
A dízelesek esetében mindhárom fent említett változat
rendelkezésre áll.
Az új SEAT Ibiza a két testvérrel egyetemben nagyon
sokszínű. A nyolc különböző motor és a három
karosszériatípus egyedi összeállítási lehetőséget
biztosít. Mindenki megtalálhatja a számára legkedvezőbb
konstrukciót.
(A hazánkban árusított modellek alapfelszereltsége
nem egyezik meg a tesztben szereplő adatokkal.)