‹

Click Here!


Seat Ibiza
Teszt

A spanyol cég alapos átdolgozás után dobta piacra sikermodell Ibiza, Cordoba és Vario új generációját.

Az autók a hűtőrács közepén ragyogó, nagy "S" alakú emblémáról azonnal felismerhetők. A három és ötajtós kompakt jármű viszonylag magasan elhelyezett hátsó lámpával rendelkezik, míg a rendszámtábla a lökhárítóban kapott helyet. A spanyol autó bikára emlékeztető hátsó részén is a szembeötlő "S" díszeleg. A cégjelzés nem csupán az autó hovatartozását jelzi, hanem egy különleges trükköt is rejteget. Egy gyenge nyomás elegendő ahhoz, hogy az "S" néhány milliméterrel kiemelkedjék és a hátsó ajtó nyitófogantyújaként funkcionáljon. A 250 literes csomagtérben egy 12 V-os konnektor található, amely rendkívül praktikus, ha elektormos hűtőtáska is van nálunk.

Az utasteret teljesen átalakították. Különösen a műszerfal középső részén található nagyméretű kijelző szembeötlő, amely a külső hőmérsékletről, a rádióról és a pontos időről közöl információkat. A háromküllős kormánykerék, ha közelebbről szemügyre vesszük, egy bika fejére emlékeztet. A Ibiza-t négy alapfelszereltséggel kínálják, amelyeket az eddigi elnevezésekkel, mint Select, Stella, Signo és Sport, jelöltek meg. Feltűnő, hogy mindegyik egy nagy "S"-el kezdődik. Már az alapváltozat, a Select is rendelkezik pollenszűrővel, fordulatszámmérővel és szervíz-kijelzővel. A komfortérzetet növeli, hogy hátul külön kijárata van a levegőnek, amely télen a hátsó üléseknél a lábak melegentartásáról gondoskodik. A biztonságot minden modell esetében ABS, négy légzsák és biztonságiöv-megfeszítő garantálja. Rendkívül sokszínű az áramvonalas Ibiza motorkínálata. A VW konszern polcairól öt benzines és három dízel motor áll rendelkezésre. Az alapváltozat az új 1 literes, 37 kW-os és 50 lóerős hajtóművel kezdődik és egészen az 1,8 literes 115 kW-os, 156 lóerős turbó meghajtású csúcsmodellig tart.A turbó Seat lélegzetelállító 7,9 másodperc alatt startol 100 km/h-s sebességre és a lendületes száguldás csak akkor áll meg, ha a sebességmérő 218 km/h-t mutat. Ezek olyan menetteljesítmények, amelyeket ebben a kategoriában nem feltétlenül lehetne elvárni. A fogyasztás a gyár szerint körülbelül 8 liternél van. Aki takarékoskodni szeretne, választhatja a 68-tól 110 lóerőig terjedő dízel motorokat. Az 1,9 literes SDI például 5 litert fogyaszt. A benzin meghajtásúak közül mindegyik eleget tesz a csökkentett adótartalmú D4-es normának. A dízelesek a D3-nak felelnek meg.
A három és öt ajtós, lépcsőzetes hátsó résszel rendelkező Ibiza-t továbbra is Cordoba-nak hívják. Le sem lehetne tagadni, hogy a két autó egymás testvérei. A két jármű műszerfala és utastere úgy hasonlít egymásra, mintha ikrek lennének. Eltérő azonban a karosszéria formája és az ezzel összefüggő nagyobb csomagtér. Mintegy 455 liternek megfelelő csomag helyezhető el a Cordoba-ban. Lehajtott üléseknél ez 762 liter. A Cordoba számára szinte az Ibiza-val megegyező motorok állnak rendelkezésre. Egyetlen kivételt képez az új 50 lóerős motor. A nagyobb helyigény miatt az ötajtós kombi változat is megtalálható a Cordoba esetében.

A nagyobb méretű, Vario névre keresztelt testvér egészen 1250 literig terjedő átlagos csomagtérrel rendelkezik. Ennek ellenére meglehetősen szegényes a motorválaszték. Benzineseknél csak 60 és 75 lóerős hajtóművek közül lehet választani. A dízelesek esetében mindhárom fent említett változat rendelkezésre áll.

Az új SEAT Ibiza a két testvérrel egyetemben nagyon sokszínű. A nyolc különböző motor és a három karosszériatípus egyedi összeállítási lehetőséget biztosít. Mindenki megtalálhatja a számára legkedvezőbb konstrukciót.

(A hazánkban árusított modellek alapfelszereltsége nem egyezik meg a tesztben szereplő adatokkal.)

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat