|
Rover
75
Teszt
Macskaköves
út, hosszan elnyúló, erősen lejtős bal kanyar,
amelyben hirtelen utcai munkások bukkanak fel, akik az
útról olajat távolítanak el. Mégha úgy is hangzik
ez a szituáció, mint valamiféle reklámszöveg, akkor
is azonnal összebarátkoztatja a tesztpilótát és a
Rover 75-t, amely a középosztályban a BMW 5-ös és
az Audi A4-es közti alternatívaként foglal helyet. A
BMW leányvállalata ezzel az autóval kilábalhat a krízisből.
Sármosnak és előzékenynek kell lennie egy angol úriembernek.
A kifogástalan megjelenés és a makulátlan viselkedés
magától értetődő. A futómű az igényeknek teljes
mértékben megfelel és kiérdemli az őrültbiztos
jelzőt. Hála a szinte teljesen semleges kiegyenlítőnek
a kanyarokban magas sebességet is lehetővé tesz. Lágyan
elnyeli a nagyobb kátyúkat és az útfelület nagyobb
egyenetlenségei sem hozzák ki a nyugalmából az angol
autót. A szőrszál-hasogatóak talán kifogásolják
majd a rugózás apró zökkenéseit, amik az útburkolatok
összetételeinél enyhén érezhetőek, de hát ne legyünk
kicsinyesek. Sokkal aggasztóbb azonban a 205-ös, széles
gumiabroncsok zörgése ezek egyébként szinte az úthoz
szegezik az autót vagy akár azok a halk zörejek,
amelyek a macskaköves úton a műszerfal mögül
hallhatóak.
Teljesen angolos a 75-ös megjelenése. Elegánsan nyúlik
el 4,75 méteres hosszával, amit körös-körül króm
szegélyekkel díszítettek. Minden stíluselem anélkül
idézi a brit hagyományokat, hogy barokkos hatás
keltenének. Szinte alig hihető, hogy a megszorítások
idejében ilyen ízléses utasteret lehetett alkotni.
Polírozott diófa betét húzódik az egész műszerfalon
keresztül, amelyben említésre méltó műszerek
foglalnak helyet. Az ovális alakú, krómozott szélű,
krémszínű számlapos műszerek talán már a biztonságos
közlekedés kárára magához láncolják az ember
tekintetét. A nélkülözhetetlen fedélzeti számítógép
digitális kijelzőjét is ügyesen beépítették.
Tapintatos visszafogottság jellemzi a Rover 75-t akkor
is, ha valamire figyelmeztetnie kell az utasát. Amikor
kiszáll az ember és véletlenül felkapcsolva hagyja a
fényszórókat, nem valamiféle sípoló hanggal
figyelmezteti a vezetőt a hibára, hanem lágy
dallammal. Már az angol club-székekre hasonlító üléseken
is észre lehet venni, hogy a Rovert kényelmes utazásokra
alakították ki. Amikor egy sportlimuzinból ül át az
ember a Rover 75-be, csak akkor veszi talán észre,
hogy túl puha az ülés és hogy a lábak miatt lehetne
egy kicsit hosszabb is.
Az
1,8 literes alaptípusú motorral a mintegy 1,5 tonnás
Seventy five minden bizonnyal nem sportautó. A 120 lóerős
erősségű alumíniumgépezet, amelyet az MGF Cabrio-nál
is felhasználnak, a magas fordulatszámnál érzi jól
magát, mivel 3000-s fordulat alatt meglehetősen
lagymatag. Mégis jól meg lehet lenni a motor nyújtotta
menetteljesítményekkel. Gond nélkül gyorsul a brit
autó 11,6 másodperc alatt 100 km/h-s sebességre és a
195 km/h-s végsebességgel csak nagyon kevéssel marad
le 200 km/h-s presztízsnövelő sebességhatárról. A
motor felpörgetésekor a Rover 75 zengő hanggal lepi
meg a vezetőt, amely az autópályán történő autózás
során az amúgy meglehetősen csendes limuzin minden más
hangját elnyomja. Minden bizonnyal jobban illenek a
finom brit kocsihoz a 2,0 és 2,5 literes hathengeres,
150 lóerős, 110 kW-os és 175 lóerős, 129 kW-os
motorok. Ugyanakkor szinte már a skótokra jellemző
takarékosságot ígér a Rover a négyhengeres motor
7,8 literes fogyasztási értékével. A másik takarékos
lehetőséget a 115 lóerős, 85 kW-os 2,0 literes
Common-Rail-Turbodiesel motor jelenti.
Nem kell prófétának lenni, hogy megjósolhassuk, hogy
a Rover 75 komoly vetélytársként száll a ringbe a szárazföldi
társaival szemben. Egészen új csengése lesz a 75-ös
után a Rover reklámmondatának: "A Class of it's
own".
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|