Megjelenésekor
alaposan felforgatta a hazai piacot a Renault Thalia, és
azóta is tartja kedvező helyét az eladási listákon.
Mi lehet az autó titka, miért kedvelik annyira a vásárlók?
A válasz cikkünkből kiderül, de tekintsük át először
a modell eredetét.
Mint formájából is kitűnik a Thalia a (már leköszönt)
Clio áttervezésével készült, fejlesztésekor
francia és török mérnökök működtek együtt. Az
előbbieket megértjük, de hogyan kerültek képbe az
utóbbiak? A válasz egyszerű akkor, ha tudjuk, hogy a
típust a törökországi Renault gyár állítja elő,
s ez az üzem javasolta a kifejlesztését is. A Thalia
elkészültekor igazolta a várakozásokat, s ezután több
ország impotőrei is jelezték, hogy szívesen felvennék
a modellt kínálatukba. Így jutott el hozzánk is.
Forma
A hazai piac ismerői tudják, hogy a vásárlók
igencsak kedvelik a nagy csomagtartóval rendelkező, s
egyúttal alsókategóriába tartozó autókat. A Thalia
pontosan az ő igényeiket elégíti ki. Formatervezői
egyszerű receptet használtak. A Clio által sikerre
vitt dizájnhoz hozzácsatoltak egy csomagtartót. Az
eredmény első látásra kicsit bumfordinak tűnik, mások
szerint inkább aranyosnak, sőt egyesek még elegánsnak
is találják. Az eredmények mindenképp a mérnököket
igazolják.
Belső tér
Kicsit megfordítva a szokásos sorrendet, kezdjük előbb
a csomagtartóval. Az 510 literes raktér a felsőbb
kategóriákban is dicséretet érdemelne, hát még a
kisautók között. Hosszabb utazások alkalmával nem
kell attól tartanunk, hogy valamelyik családtagunk
kofferjét otthon kell hagyni. A térből még az elsősegélycsomag
sem vesz el helyet, hiszen a pótkerékkel együtt azt
is a lemez alá süllyesztették. Miután a bőröndöket
elhelyeztük jöhet az autózás.

Csomagtartója 510 literes
|
|
A
Thalia első ülésein elhelyezkedve kényelmesen
utazhatunk nagyobb távolságokon is, hátul ugyanezt három
gyermek, vagy két felnőtt utas esetében mondhatjuk
el. Az ajtókra csak kevés szövetbetét jutott, inkább
a műanyag dominál. Ez összhangban van a műszerfal
kialakításával, melynek formái viszont a külső ívelt
vonalait idézik. A kezelőszervek kézre esnek, a
visszajelzők jól olvashatók.
Műszaki jellemzők
Az autó kétfajta motorral kapható. Ezek űrtartalmukat
tekintve azonosak, mindkettő 1.4-es, viszont az egyiket
8, a másikat 16 szeleppel szerelték. A különbség a
teljesítményben is megmutatkozik. Az előbbi 75 lóerőt
produkál, az utóbbi pedig 98-at. Fogyasztásuk közel
megegyezik, vegyes használatban 7.1, valamint 7 litert
mérhetünk.
Biztonság
Az alsókategóriába tartozó járműveknél még korántsem
elterjedt az, hogy az első légzsákok az
alapfelszereltséghez tartozzanak, azonban ez a Thalia
esetében minden változathoz jár. Ezeken kívül széria
a hátsó ülésen elhelyezett három darab, hárompontos
biztonsági öv, az első és hátsó, állítható fejtámlák,
valamint a központi zár is. A blokkolásgátlót és
az oldalsó légzsákokat már opcióként kell
megrendelnünk, de az alapáron kínált nagyszámú
kiegészítők mellett ezen már nem is csodálkozhatunk.
Érdekességként térjünk vissza egy pillanatra a központi
zárra. A Renault modelljeinél már hagyományosnak
mondható módon ez a szerkezet úgy van kialakítva,
hogy 5 km/h sebesség felett automatikusan bezár, s
csak az ajtót belülről nyitva old fel. Ezzel megakadályozza,
hogy bármely utas elindulás után véletlenül kiessen
az autóból. Ez főleg a gyermekek esetében hasznos.

Hátul 3 darab, hárompontos
biztonsági öv található
|
Felszereltség
Aki sok Thaliával találkozott már biztosan
megfigyelte, hogy mindegyikük színezett lökhárítóval
és visszapillantóval készül. Ez mindenképp emeli a
kocsi értékét, és az a tény is, hogy szintén
minden tulajdonos megkapja az állítható magasságú
szervokormányt, az elektromos ablakemelőket, az
elektromosan mozgatható és egyben fűthető külső
visszapillantókat és a hővédő üvegezést. Ha további
hűtésre vágyunk, akkor az RT változathoz manuális
klímát is vásárolhatunk, persze felár ellenében.
Garancia
A Renault néhány hónapja már minden típusát 12 év
átrozsdásodás elleni garanciával kínálja. E mellé
1 év kilométer korlátozás nélküli általános, és
3 év fényezésre érvényes garancia jár. Ha utazás
közben éri a kocsit meghibásodás, akkor a Thalia
esetében is felhasználható az assistance-szolgálat,
tehát rendelkezésre áll a segélyszolgálat, a cseregépkocsi,
a díjmentes hazautaztatás, az alkatrész utánküldés,
vagy akár a külföldi gyorssegély is.
Ár
A Thalia bevezetésekor ez volt az egyik legcsábítóbb
tulajdonsága a kocsinak, hiszen ár/érték arányában
a vezető típusok közé tartozott, illetve tartozik ma
is. Azonban a versenytársak sem ültek időközben ölbe
tett kézzel. Szinte mindegyikük reagált, gondoljunk
csak a Suzuki Swift Sedan akciókra, vagy a Volkswagen
Polo Classic árengedményre. Ezzel sikerült megnehezíteniük
a Renault kereskedők dolgát, komoly harc indult a márkák
között, de teljesen nem törték meg a Thalia karrierjét.