‹

Click Here!


Renault Scénic RX4
Teszt

A Renault úttörő szerepet játszott az egyterűek kategóriájának kialakításában mikor megjelent a piacon a Scenic-kel, s úttörő volt akkor is, mikor kihozta ennek a típusnak a négykerék-meghajtású változatát. A markáns kinézetű autó sikeres koncepciónak bizonyult.

Kialakítás
A Renault Scenic RX4 egyfajta átmenet átmenet a személygépkocsi és a négykerék-meghajtású terepjáró között. Igaz a Renault már próbálkozott néhány újítással, a hagyományossal való szakítással, hiszen az Espace minibuszt is kihozták már összkerekes változatban.

Ez utóbbit persze nem terepre tervezték, viszont az RX4-es magasságát jócskán megemelték, illetve az alját is erősebbre és strapabíróbbra képezték ki. Ezen felül speciális bevonatot is kaphatunk, ha ezt a modellt választjuk, mégpedig négy színben (ez a hét alapszínen kívül választható persze), hogy a kisebb ütközésektől, karcolásoktól megvédjék az autót.

Meghajtás
Az RX4-es egy vonzó kocsi, amit az igen népszerű Scenic-ből alakítottak ki, mégpedig igen jó eredménnyel. A négykerék-meghajtású rendszer lelke a motor erejének 80%-át az első kerekekre irányítja. Ez az arány persze akkor nem érvényes, ha az első kerekek stabilitása nem kielégítő, hiszen ilyen esetekben a hátsó kerekek kapnak több erőt, hogy kisegítsék az elsőket, s biztosítsák a biztonságos haladást.

De nem beszélhetünk egy hagyományos terepjáróról sem, hiszen nincsen kidolgozva a kapaszkodáshoz szükséges alacsony fokozat, illetve a blokkolásgátló fék nem lép működésbe, hogy a kocsit lassítsa hegyen lefelé (ahogy ezt a Land Rover Freelander teszi.)

Pótkerék
A pótkerék az RX4-es csomagtartóján, vagy mondhatjuk azt is, hogy ötödik ajtóján található, akárcsak egy Jeep-nek. Ezáltal nem csupán a külseje válik vonzóbbá, hanem komoly helyet ad vissza a csomagtérnek, hiszen ha ez ott lenne elhelyezve, akkor bizony nem dicsérhetnénk.

Belső
Az RX4-es belső utastere nagyjából megegyezik egy normál Scenic-ével. Ez öt ülést jelent, amiből a hátsó három könnyen lehajtható, dönthető, s így meglehetősen nagy rakteret varázsol.

Mindezekkel együtt a modell nem a terepjárókra hasonlít ebben a tekintetben sem, hiszen belső felépítése sem olyan, mint esetleges versenytársaié. De nem is azt tervezzük ezzel a kocsival, hogy nekivágunk egy Szahara túrának.

Vezetési élmény
Az autó két motorváltozattal kapható: egy 140 lóerős 16 szelepes 2 literes motor, illetve az 1.9 literes direkt-befecskendezős 105 lóerős dízel. Vezetéskor a hozzáértők biztosan érzékelnék a kettő közötti különbséget, hiszen a benzines változat erőteljesebb, s kanyarvétele is sokkal kiegyensúlyozottabb.

   


Pótkerék az ötödik ajtón

  

Az új direkt-befecskendezős dízel kidolgozottabb, mint elődjei, de azért sose csapna be minket, s nem hinnénk még véletlenül sem, hogy benzinest vezetünk. Mellette szól viszont az, hogy kevésbé szomjas, mint benzines társa. Ez pedig komoly érv azok szemében, akiknek nem csak a sebesség számít.

Itt kell elismernünk azt is, hogy a Scenic tervezői nem egy igazi terepjárót szerettek volna létrehozni, de sokak szerint ez a típus legjobbra sikerült változata.

Külsőre kicsit szokatlan, de igazán kellemes benne ülni, akárcsak a többi Scenic-ben. Az ülések kicsit magasabbra vannak helyezve, mint a standard modellben. A rezgéseket és rázkódásokat jól elnyeli, s a kanyarokban a nagy kerekek igen jól tapadnak az út felületéhez.

Az RX4-es sokban hasonlít elsőkerék-meghajtású társaihoz is, hiszen nagyon kellemes utazást biztosít a benne ülők részére, illetve nagyon praktikus is. A csomagtartója hatalmas, a három hátsó ülés variálhatósága még ezt növelni is tudja.

Mindent összevetve, egy igen vonzó családi autót látunk benne, de nagy visszatartó ereje lehet az ára.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat