1999-ben
került a piacra a Megane család legfiatalabb tagja, a
Grandtour. Az új kombi az ötajtós kompakt limuzin, a
négyajtós Megane Classic, a Megane Coupe, a Megane
Cabriolet valamint a kompakt minibusz Scenic mellett a
francia autógyár hatodik változata.
A 4,41 méter hosszú Grandtour, amelyet a Törökországban
található bursai Renault gyárban készítenek, a
megemelt hátsó részű Classic limuzinon alapszik. Az
1,68 méter hosszú rakfelület és a maximálisan 1.600
literes csomagtér a Grandtour-t a szállításra
legalkalmasabb járművé teszi kategóriájában. Sőt
egy kis táskával többet lehet elhelyezni benne, mint
a Ford Focus kombiban, amelynek a csomagtere 1.580
liter. A Grandtour megjelenésével egyidejűleg minden
Megane típus a Scenic kivételével arculatváltozáson
esett át, aminek eredményeként mandulaformájú fényszórók
váltották fel a régieket. Az újonnan átalakított hűtőrács
és a lakkozott lökhárítók is az elegánsabb
megjelenéshez járulnak hozzá. A Renault frontarculatát
ezidáig a szinte már kegyetlen dinamizmus jellemezte.
Az új design-nál, amely valahogy ismerősnek és ázsiainak
tűnik, inkább a lágy vonalak dominálnak.
A Grandtour megfelelő motorizáltságáról három
benzines és két dízeles hajtómű gondoskodik. Amíg
a benzinesek teljesítménye 75-től 107 lóerőig
terjed, addig az 1,9 literes dízeleseké 65-től 98 lóerőig.
Az 1,4 literes alapmotor a következetes fejlesztéseknek
köszönhetően 6,5 literes fogyasztásával kereken 1
literrel fogyaszt kevesebbet, mint a korábbi motorváltozat.
|

Renault Megane törésteszt: csillagos négyes
|
Az egész hajtóműegység
újszerű "ingafelfüggesztése" révén a
motort leválasztották a karosszériáról és
akusztikailag ezért egyértelműen halkabb, mint korábban.
Szintén új az 1,4 literes, 16 szelepes, 95 lóerős
otto-motor, amelynek az átlagfogyasztása a Renault
adatai szerint 6,8 liter 100 kilométerenként.
A már ismerős, kellemes, kissé alulkormányzott
menettulajdonságon kívül ABS, mind a négy keréken tárcsafék,
valamint biztonsági berendezések alkotják a kínálatot.
Utóbbiak szériaként járnak vagy opcióként
rendelhetőek például: a fejet és a mellkast védő
oldalsó légzsákok, a vezetőt és a mellette utazót
oltalmazó elülső légzsákok, a biztonságiöv-megfeszítő
valamint az övfeszesség-szabályzó.
A törésteszteknél jó eredményeket ért el a Megane.
Az Euro NCAP-töréstesztnél a lehetséges 4 csillagból
négyet kapott, ami olyan eredmény, amely mögött a
Grandtour sem fog lemaradni.