Mostanság
már a kisautók kategóriájában is számít a méret.
Bár a Clio ebben nem tartozik a legjobbak közé, mégis
a kitűnő marketinges munka, s ezen belül a megfelelő
reklámfogások valószínűleg igen kelendő és népszerű
típussá fogják tenni.
Ha pedig alaposan szemügyre veszük a kocsit láthatjuk,
hogy nem is rossz az, amit a pénzünkért kaphatunk.
Megbízhatóság és minőség
Egy kicsit elmarad attól, amit az osztály legjava ezen
a területen ígérni és teljesíteni tud. A Volkswagen
Polo és a Skoda Fabia jobbnak tűnik belülről. A Clio
ajtajának belső borítása műanyag, ami szintén
kicsit furcsán hat. A Renault átlagban igen jól
szokott szerepelni a vevőket kifaggató közvéleménykutatásokban,
s ehhez hozzájárul az is, hogy sok év fejlesztési
tapasztalat áll a modell hátterében. A 2001-es változatot
pedig sikerült megfelelően és színvonalasan kialakítani.
Image
A Clio rendelkezik az egyik legszilárdabb karakterrel
az osztályán belül, fő riválisai ezen a téren a
Peugeot 206-os és a Fiat Punto lehet. Sikkes és
divatos, bármelyik ismeretségi körben feltünést és
elismerést arathat.
Teljesítmény
Ha Clio mellett döntünk, akkor öt benzines motorváltozat,
és egy dízel közül választhatunk. Az előbbiek közül
két erőforrás 1.2-es (8, illetve 16 szelepes),
egy-egy pedig 1.4-es, 1.6-os, valamint 2.0-es. Teljesítményük
sorrendben: 58, 75, 95, 107 és 172 lóerő. A dízelmotor
1470 köbcentis és 65 lóerőt produkál.
Vezetési könnyedség
Nagyon jól ki lehet látni a Clióból, hiszen nagyok
az ablakfelületek és jó méretűek a tükrök. Mivel
egy tipikus miniről beszélük, ezért szinte bármilyen
úton jól lehet közlekedni vele, valamint parkolása
sem túl nagy feladatot ró ránk. Ez utóbbihoz az
elektromos szervokormányozás is hozzásegít minket.
Biztonság
Az előző Clio négy csillagot kapott az Euro-NCAP töréstesztjén,
s a 2001-es változatot még ennél is erősebbre készítették.
Alapfelszerelésként kapjuk a légzsákokat, mégpedig
négyet, a blokkolásgátlót és a fékrásegítőt.
Kényelem
A könnyen kezelhető benzines és dízel motorok ellenére
a Clio nem a legfinomabb kisautó, amit a piacon találhatunk.
Azt leszögezhetjük, hogy az utazás élménye megfelelő,
de nem nyeli el annyira a rázkódásokat, mint például
a Peugeot 206-os, valamint nem annyira csendes, mint a
Skoda Fabia vagy a Toyota Yaris.
|
|
![](Pic/teszt_renault_clio_uj_2.jpg)
Nagyon jó az úttartása
|
|
A
vezetőülés és a pozíció nem állítható olyan
sokrétűen, mint a legtöbb francia miniben, tehát
mindezek miatt nem annyira alkalmas hosszú távú utazásokra.
Vezetési élmény
Bár ez egy francia modell és a francia kisautók általában
nagyon szórakoztatóak, vidámak belülről, de ez a
kocsi kivétel ez alól. Ez viszont nem
konzervativizmust, inkább egy kis komolyságot jelent,
ami azonban sokak szemében előnyére válhat. Ezen felül
a Cliók nagyon jó úttartási tulajdonságokkal
rendelkeznek, a motorok kifinomultak, s autózás közben
minden Clio tulajdonos ráébred arra, hogy az életben
nem a sebesség a legfontosabb.
Autórádió
Az alapfelszereléshez tartozó rádiót igen könnyű
használni. Extraként választható egy 88 wattos CD-s
rendszer, valamint a CD cserélő és a navigációs
berendezés is opció.