A rosszmájú
megjegyzések ellenére a Porsche rajongók között
kezdetben sokat vitatott Boxster sikeresen szerepel.
Néhány
többé-kevésbé fájdalmas kudarc után a Porsche
piacra dobta 1996-ban a Boxster-t. "Abban az időben
a Porsche számára sok minden forgott a kockán" -
emlékezett Wendelin Wiedeking, a Porsche igazgatója -
"Mindannyian az új Boxsterbe helyeztük minden reménységünket"
- és bejött nekik. 1999 májusáig világszerte 51.000
Boxster-t adtak el.
A Boxter S-sel a Porsche egy sikeres sorozatnak ad újabb
lökést. Az eredeti Boxstert legtöbbet azért érte
kritika, mert nem volt kielégítő a motor ereje. A térfogat
2480 cm3-ről 3179 cm3-re történő megnövelésével,
amelyet a dugattyúház kiszélesítésével és
meghosszabbításával értek el, a Boxster S 6250
percenkénti fordulatszámnál 252 lóerőt fejt ki, és
ami még fontosabb: a 4500 percenkénti fordulatszámnál
leadott 305 Newtonméteres maximális forgatónyomaték
85 százalékát már 2000-s fordulatnál is képes
biztosítani. Végre alacsony fordulatszámnál is
elegendő erővel rendelkezik a Boxster, s így már üzemanyagtakarékosan
lehet sportautózni.
|
|
|
|
Annak érdekében, hogy
a Boxster S a nagyobb teljesítménnyel is gond nélkül
megbírkózzon, szükséges volt néhány változtatás.
Ezért haladéktalanul beépítették a 911-es Carrera-ból
a forgattyús tengelyt. A fordulatszám növekedésével
együttjáró magasabb hőmérséklet kézben tartása végett
a motorblokk közepébe egy harmadik, kiegészítő hűtőt
helyeztek.
Az erőnlét kúra további eredménye egy teljesen új
zajszint kibocsájtás, ami a Boxster S-t már
akusztikailag is sportautóként jellemzi, s minden
fordulatszámnál jellegzetes hanggal örvendezteti meg
a vezetőt. A hat sebességfokozatú hajtómű már az
alapfelszereltséghez tartozik. Azonban meg lehet vásárolni
a jó öreg, öt sebességes Tiptronic-ot is. Kívülről
leginkább a szériafelszereltséghez tartozó, 17
collos könnyűfém felnikről lehet felismerni a
Boxster S-t. Egyébként alaposan szemügyre kell venni
az autót: csupán az elől található tintaszínű
levegőnyilások, a pirosra lakozott fékbetétek és a
dupla kipufogócső képezik a külső ismertető
jegyeket, ha a Boxster S vonalvezetésétől ezúttal
eltekintünk.
Az utastér a feketére lakozott műanyag részekkel, a
műszereket övező alumínium gyűrűkkel, a szövettel
borított mennyezet és a szériafelszereltségnek számító
Alcantara ülésekhuzatokkal nagyon előkelőnek hat. A
Boxster S továbbá már alapfelszereltségként rádióhullámmal
irányított, utastérmegfigyelős, beépített riasztóberendezést,
háromküllős, bőrrel bevont kormánykereket valamint
bőrrel borított sebességváltót, kézifékkart és
ajtónyitó karokat tartalmaz.
|
|
|
|
A fokozott biztonságról
a nagyobb méretű fékberendezés és a Porsche
fejlesztésű "POSIP" gondoskodik, ami nem más
mint a fejrészt is védő oldalsó légzsák, a még több
sportosságot pedig a feszesre állított futómű nyújtja,
miközben a komfortérzet a legteljesebb mértékben
megmarad.
Mindent egybevéve a Boxster S a korábbi Boxster és a
911-es közti űrt tölti ki. Ami a vezetés élményét
illeti, a Porsche családon belül külön helyet foglal
el. Egyértelműen sportosabb a Boxster-nél, s bár nem
lehet olyan tökéletesen könnyen vezetni, mint a
911-et, mégis az utóbbihoz áll közelebb.
Pro és Kontra
Pozitívumok
-sportos és erős motor
-pontos kormányzás
-jó ülésergonómia
-jó alapfelszereltség
-magas megmunkálási minőség
-kiváló burkolási technika
Negatívumok
-magas alapár
-magas felárak