A franciák nemcsak a
bor készítéséhez, a művészetekhez és a divathoz
értenek. A gall autógyártás színvonala közel
azonos az előző területekével, melyekből merítve a
francia tervezők elérték, hogy autóik egyedi
eleganciát kölcsönöznek a velük megjelenő vásárlóknak.
Ennek a hagyománynak a megőrzése is szerepet játszhatott
a Peugeot 406-os modelljének legutóbbi megújításában,
mely az autó számos részletének finomítását eredményezte.
Az új Peugeot másképp néz ki, ha nem is ismerjük
fel rögtön, hogy hol változott meg az előző
"kiadáshoz" képest. Az első és hátsó lámpák
a régebbihez hasonló, de modernebb kialakítású búrát
kaptak. A fényszóró szélesebb lett és műanyagból
készült, így fénytörés nélkül és jobban megvilágítja
az utat. Hátul megosztották a lámpákat, a kocsi színére
lakkozott "betéttel".
A beltér barátságos kárpitozást, a műszerfal jó
minőségű műanyag borítást kapott. Az ülések új
formája jobban tartja a testet, kényelmesebb utazást
eredményez. Esőben a sofőrnek nem kell az ablaktörlő
kapcsolójával bajlódni, az esőérzékelő magától
indítja a törlést. Amint újra kisüt a nap
elektromos ablakemelővel engedhetjük be a friss levegőt
elöl, de módunk van arra is, hogy a klímaberendezést
használjuk, amely felszereltségi fokozattól függően
mechanikus vagy automata lehet.
A tervezésnél kiemelt hangsúlyt kapott a biztonság.
Minden ülőhely hárompontos biztonsági övvel
rendelkezik, ezeket elöl övfeszítő patronnal látták
el. Széria az ABS, az első és hátsó fejtámlák, a
négy tárcsafék, a vezető- és utasoldali, valamint
az oldallégzsák. Előzésnél, kanyarodásnál sokat
segít a kettős görbülettel rendelkező külső
visszapillantó tükör, amely minimálisra csökkenti a
holtteret. Érdekesség az indítókulcs kiképzése.
|
|

Tervezésénél a biztonság kiemelt
figyelmet kapott
|
|
Ez
erős ütközés esetén kettétörve óvja a vezető térdét
a sérüléstől.
A 406-os megőrizte mintának számító kiváló útfekvését,
amely élvezetessé teszi az autózást. Ezt az érzést
fokozza a két irányban állítható szervokormány.
Az autó 1,8-as, 2-es, 2,2-es és 3,0-as benzines
motorral, valamint 2-es és 2,2-es dízel erőforrással
kapható. A legnagyobb végsebességet és gyorsulást a
2946 cm3-essel érhetjük el (240 km/h; 7,9 másodperc
100 km/h-ra). Legtakarékosabban a 1997 cm3-es hengerűrtartalmú
80 lóerős HDI motorral autózhatunk. Ez átlagosan 5,5
liter gázolajat fogyaszt.