Opel
Corsa
Teszt
Néhány
hete forgalmazza az Opel hazai képviselete az új Corsát.
A modellre már ráfért a fiatalítás, hiszen versenytársai
formatervezésben és belső kialakításban is előnyre
tettek szert. A gyár szakemberei azt várják az új
Corsától, hogy hasonlóan sikeres lesz, mint elődje
volt, amely folyamatosan az eladási listák előkelő
helyét foglalta el. Azért, hogy a sorozat ne szakadjon
meg az autó pozitív tulajdonságait megőrizték, a
negatív jellemzőket pedig próbálták kijavítani.
Ha szembejön velünk az autó távolról azt hihetnénk,
hogy a régi típust látjuk, az orrész változása
csak közelről tűnik fel. Az első lámpák teljes íveltségét
"élesebbre" cserélték. A hátsó szintén
ismerős, de ez már a versenytársak formavilágából.
A Fiat Punto-hoz
hasonlóan a hátsó lámpák felkúsztak a tető vonaláig.
A külső változások megnövelték az autó hosszát,
szélességét és magasságát is. Ez a belső tér növekedésénél
is jelentkezik. A vállaknak 80, a fejnek 15, a lábnak
pedig 6 mm-rel jut több hely.
Az itt alkalmazott anyagok miatt azonban jelentkezhet hiányérzete
az autóban ülőnek. A műszerfal kemény műanyagból
készült, és az ajtóborításon is ez dominál. A műszereket
viszont jól áttekinthetőre tervezték. A háromküllős
kormány elegánsabbá teszi a sofőr "munkaterületét".
Nehezíti azonban helyzetét az, hogy tolatásnál átlósan
hátra nehezen tud kitekinteni, mert a széles hátsó
oszlop megakadályozza ebben. Vigasztalódhat ugyanakkor
azzal, hogy az autóhoz csak az 1 literes változatnál
kell opcióként rendelni a parkolást megkönnyítő
elektromos szervokormányt, a többi modellnél alapáron
jár.
Amikor rövid utakra indul, akkor a 260 literes csomagtér
elégnek bizonyulhat. Ha ez mégsem így lenne, akkor a
hátsó üléseket lehajtva 1060 literes teret kap.
Az új Corsa 6 féle motorváltozattal kapható. Ezek közül
a legnépszerűbb valószínűleg az 1-es, az 1,2-es és
az 1,4-es lesz. Az ECOTEC rendszerű motorok jó környezetvédelmi
mutatókkal rendelkeznek. Mindháromra jellemző a
viszonylag csendes működés és a dinamizmus. Az 973
cm3 hengerűrtartalmú átlagosan 5,6 liter benzint
fogyaszt 100 km-en, a nagyobbaknak 6,4 illetve 7,2
literre van szükségük.
|
|

Hátsó lámpái a
tető vonaláig emelkedtek |
|
Ha az
1,2-est Easytronic váltóval rendeli a vásárló,
akkor kevesebbet, 6,2 litert kell tankolnia minden 100.
km után.
Nagy előnye ez az új sebességváltónak, hiszen
nemcsak megkönnyíti és élvezetesebbé teszi a vezetést,
hanem a kézi váltóhoz képest üzemanyagot is
megtakarít. Két állása van. Az egyik esetében előre
vagy hátva tolva a kart egy-egy sebességet le- illetve
felkapcsolhatunk. A másik állásban automata váltóként
működik.
A biztonságosabb autózás érdekében az Opel
intelligens pedálkioldó rendszert szerelt a Corsába.
Ez csökkenti annak a veszélyét, hogy balesetnél a
pedál okozza a lábak sérülését.
Pozitívumok
- nagyobb belső tér
- csendes motorok
- jól kapcsolható sebességváltó
Negatívumok
- a hátsó oszlop nagymértékben akadályozza a kilátást
- kemény borítású műszerfal
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|