Opel
Astra Coupé
Teszt
Nincs
mit tagadni: az Opel a közkedvelt sportcoupé, a
Calibra megfelelő utódjának gyártásával sokáig váratta
rajongóit.
Az Astra Cuopé a kerekeinek távolsága szinte
ugyanannyi (260,5 cm), mint a Calibra (260 cm). A külső
méreteket nézve 426,5 centiméteres hosszával
valamivel rövidebb, mint elődje (444 cm).
A motorválasztékot három erőforrás alkotja. A 16
szelepes, 1,8 literes ecotec hajtómű, a 2,2 literes, négy
hengeres, 144 lóerős és a 190 lóerős, 2.0 literes
turbo változat.
Vonalvezetés és belső
Az Opel formatervező központja és az olasz Bertone cég
munkatársai egy ékformájú karosszériát alkottak. A
limuzinhoz képest a Coupé 16 cm-rel hosszabb. A tető
alacsonyabb, méghozzá pontosan 34 mm-rel. Ezáltal
masszivabbnak és sportosabbnak tűnik, mint a három és
az ötajtós típusok.
Az ajtókat keret nélkül gyártották. A B-oszlopokat
ügyesen az oldalsó ablakok sötét üvege mögé
helyezték és így egy egybefüggő ablakfelület lett
az eredmény. Sok apró részlet, mint például a
lakkozott alkatrészek (ajtókilincs, tükör, küszöbtakaró,
stb.), az új fényszórók, a hűtőrács, az első és
hátsó lökhárítók valamint az újonnan kialakított
vonalvezetés teszik az Astra Coupét egyedi megjelenésűvé.
Az utasteret is átalakították. A kihúzható combtartóval
és beépített deréktámasszal rendelkező sportülések
a vezető és az utas oldalán is állítható magasságúak.
Meglehetősen kényelmesek, azonban a sportos szellemnek
megfelelően jobb oldaltartást is biztosíthatnának. A
kisebb magasság ellenére a nagyobb növésűek is jól
elférnek a kocsiban. A hátsó ülésen a terebélyesebb
utasok nem tudnak kényelmesen elhelyezkedni, nekik a
laposabb tető miatt értelemszerűen kevesebb szabad
hely jut.
A műszerfalon a vásárló kívánsága szerint fekete
vagy fehér hátterű, krómozott szélű műszerek találhatóak,
míg a középső műszerfal oszlop ezüst vagy bronz színű.
A tágas csomagtér 460 literes. Az asszimetrikusan
osztott hátsó ülések előre döntésével a méret
1150 literre növelhető. Valójában elég nehéz
kihasználni a teret, hiszen a szélesség 76 cm-től 83
cm-ig terjed, míg a magasság 38 cm. Optikailag zavaró,
hogy a csomagteret lezáró kalaptartó belülről nincs
szövettel bevonva.
A vezetés öröme
A
feszes, mégis kényelmes sportos futómű nagy sebesség
mellett is biztos úttartást nyújt. Az elsőkerék
meghajtású kocsi enyhén alulkormányzott. A futómű
szinte tökéletesen be van állítva. Csupán az apró
zökkenőknél lehet érezni, hogy a lengéscsillapító
túl van terhelve. Gyors, rövid lökések adódnak át
a karosszériára.
A többi modellből már ismerős 1,8 literes, 16
szelepes ecotec motor vibrálásmentesen és lágyan végzi
a munkáját. Aki nem fektet igazán nagy hangsúlyt a
magas teljesítményre, annak tökéletesen megfelel.
Ezzel az erőforrással az autó végsebessége a gyári
adatok alapján 210 km/h, gyorsulása pedig 9,5 másodperc.
Átlag 7,8 literes fogyasztásával, takarékos vezetést
tesz lehetővé, városon kívül pedig 6 literrel is
megelégszik. A nagyobb dinamikát kedvelők választhatnak
a 2,2-es motor 8,8-as és a 2 literes turbo változat
7,5-ös gyorsulása között. Ezek természetesen
nagyobb étkűek is egyben, vegyes használat során 8,4
illetve 8,9 liter üzemanyagra van szükségük 100
km-en.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|