Opel
Agila 1.2
Teszt
Az
Opel Agila hazai piacra történt bevezetése óta igen
népszerű a vásárlók körében. Azért, hogy még
kelendőbb legyen, az importőr az autó árát a magyar
gyártósoron készülő testvérmodell, a Suzuki Wagon
R+ árához igazította. Leírásunk az 1,2 literes változatot
mutatja be.
A motor
Az 1,2 literes ecotec hajtómű 16 szelepes, 55 kW-ot és
75 lóerőt biztosít. Elektromos gázpedállal
("Drive by wire") rendelkezik és megfelel az
Euro 4-es károsanyag kibocsátási normának. A négyhengeres
motor a 110 Nm-es forgatónyomatékát 4000 percenkénti
fordulatnál adja le. Ez azt jelenti, hogy az autó
motorizáltsága nem kifogástalan. Hasonló árkategóriájú
kisautók már kisebb fordulatszámnál is leadják
ugyanezt a forgatónyomatékot.
A hajtómű 13,2 másodperc alatt gyorsítja fel az Agilát
nulláról 100 km/h-s sebességre. Az Opel végsebessége
155 km/h, azonban hegyről lefelé sikerült 180 km/h-ig
pörgetni a sebességmérőt. Mindenesetre 140 km/h
felett már semmi élvezetet sem nyújt az autózás,
hiszen a belső zajok már bántóak és kellemetlenül
érzi magát az ember. Az autópályán is észrevehető
a kocsi igen magas felépítménye: oldalszélnél, amit
egy gyorsan tovahaladó autó kelt, érzi az ember, hogy
a karosszériának hátrányai is vannak. Azonban egy
olyan autónál, mint az Agila, nem a végsebesség és
a gyorsulás mértéke a döntő szempont.
Utastér és a vezetés élménye
Az
Agila 3,5 méteres hosszával rövidebb, mint egy VW
Lupo, de olyan magasan ül benne az ember, mint egy A
osztálybeli Mercedesben. Ezáltal még nem lát az
ember a tehergépkocsi vezető szemébe, de a látási
magassága egyértelműen feljebb van a közlekedés többi
résztvevőihez képest. Sok örömöt okozhat nekünk
ez az érzés: bizonyos értelemben trónolhatunk a többiek
felett. Hála a jármű 1,66 méteres magasságának, a
magas üléseken kívül az ember feje is kényelmesen
helyezkedhet el. Így a magasabb növésű emberek is
elegendő hellyel rendelkeznek. Az ajtókat meglehetősen
nagyméretűre tervezték, így kényelmes és zökkenőmentes
a ki- és a beszállás anélkül, hogy vigyáznunk
kellene a térdünkre vagy a könyökünkre.
Az Agilából jó a kilátás. A szériafelszereltséghez
tartozó szervokormány nagyon könnyűvé teszi a szűk
parkoló helyekre való beállást. A hátsó fejtámlák
csak a Comfort kiviteleknél kaphatóak szériafelszereltségként.
Sajnos korlátozzák a szabad kilátást hátul.
A műszerek áttekinthetőek, az ülések jók, oldalt mégis
viszonylag kevés tartást nyújtanak. Már az alaptípusnál
is fűthetőek a külső visszapillantó tükrök. ABS
csupán extraként rendelhető, viszont a központi zár
és az elektromos ablakemelők elöl a Comfort
felszereltségnél szériaként járnak.
Az autópálya kijáratoknál egyáltalán nem lehet
olyan érzésünk, mintha a jávorszarvas teszten
fennakadó autóban ülnénk. Csupán nagyobb sebességnél
merész vállalkozás a kanyarodás.
Szállítási képesség
Az Agila csomagtere első pillantásra meglehetősen
kicsi. Azonban rögtön ráérez az ember a lehetőségekre,
ugyanis minden gond nélkül el lehet helyezni benne akár
három italrekeszt is. Ráadásul elég hely marad
ahhoz, hogy még egy vagy több dobozt rátegyünk.
Ehhez mindenesetre le kell szerelni a csomagteret lefedő
borítást, ami ugyan betölti szerepét, mégis törékeny
és laza. Sokkal jobb lett volna egy stabilabb kalaptartó.
|
|
Elektromos gázpedállal rendelkezik
|
A hátsó ülések
asszimetrikusan, 1:2 arányban dönthetőek előre. Így
keskeny vagy széles tárgyat, példának okáért egy
polcot vagy kerti szerszámot, minden további nélkül
el lehet szállítani. Mindemellett még mindig van egy
személynek hely a hátsó ülésen.
Az Opel reklámja azt ígéri, hogy a háttámlákat egy
kézmozdulattal előre lehet dönteni. Ez ugyan igaz,
azonban az egyenes rakfelület elérése végett először
ki kell szerelni a fejtámlákat, ami viszont már nem
is olyan könnyű. A széles ajtóméret miatt könnyen
és gyorsan be lehet rakni a polcokat. A nagyobb és
terjedelmes tárgyak, mint például székek vagy mosógép
szállítása az Agila-val könnyen elvégezhető
feladat. A be- és kipakoláskor a nagy és széles hátsó
ajtó különösen előnyös.
Összegzés
A mozgékony Agila, ami a Suzuki-val együtt végzett közös
munka eredménye és így joggal hasonlít a Suzuki
Wagon R+-ra, mindenek előtt a városi környezetben
domborítja ki igazán az előnyös tulajdonságait. Így
az Agila olyan kortársaink számára a legmegfelelőbb,
akik gyerekeket visznek az iskolába, a hétvégi bevásárlásokat
autóval akarják elvégezni, nagyobb tárgyakat kényelmesen
akarnak rövid távon szállítani, azonban ritkán
mennek vele hosszabb utakra. Nagy helyet és sokoldalúságot
biztosít. Az Agila egy praktikus és olcsó hétköznapi
autó a család személygépkocsija mellett, azonban kevésbé
alkalmas arra, hogy nyaralásra utazzunk vele.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|