‹

Click Here!


Nissan Terrano II
Teszt

A terepjárók már régóta nem kompromisszum nélküli, robosztus és kényelmetlen pléhdobozok. Az egyik ilyen jelölt a limuzinjellegű, 1993 óta kereken 200.000 példányban eladott Nissan Terrano. A Terrano II-t már az új évezred igényeihez alakították.

Amíg a korábbi Terrano elején négy kerek lámpa díszelgett, addig az új változatnál beépített irányjelzős, nagy méretű, négyszögletes fényszórók határozzák meg az autó elülső arculatát. A 3 és 5 ajtós változatban kapható japán terepjáró hátsó lámpái az alsó lökhárítóban és a karosszéria hátsó részén helyezkednek el. A hátsó ajtón akarva-akaratlanul is észreveszi az ember a műanyag köntösbe bújtatott, óriási pótkereket. A Terrano II utasterének friss érzést keltő megjelenéséről az új szövet és műanyag bevonatok gondoskodnak. A Nissan barcelonai bázisán tervezett terepjáró négy alapfelszereltségi változatban vásárolható meg, amelyeknek a nevei Comfort, Sport, Luxury és Elegance. A biztonsági berendezések mindegyik típusnál azonosak, amelyek az ABS-ből, az első légzsákokból és az újonnan kifejlesztett ablaküvegből állnak. Az új ablaküveg a különleges rétegezési technikának köszönhetően a Nissan szerint vízlepergető tulajdonságú. Ennek állítólag az a következménye, hogy a menetszél már alacsony sebesség mellett is szárazra fújja a szélvédőt. Ezáltal javul a szabad kilátás.
A Terrano méretei mit sem változtak. A háromajtós 4,19 méter hosszú, az ötajtós egy jó fél méterrel még hosszabb. A légterelővel ellátott motorháztető alatt az ismert motorok dolgoznak. A 2,4 literes benzines hajtómű 85 kW-os, 116 lóerős teljesítményt nyújt, amelytől a 2,7 literes L turbo dízel motor a 92 kW-al és 125 lóerővel valamivel erősebb. Normális üzemmódban mindkét motor hátsó kerékmeghajtást biztosít. A turbo dízel típus kereken 16 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a benzines hajtómű a maga 13,7 másodpercével kissé lendületesebb. A végsebesség mindkét esetben 160 km/h. Aki a Terranoval városon kívül autózik, 12 liter szuperbenzinnel illetve 9,8 liter dízellel tehet meg 100 km-t. Azonban ha bekapcsoljuk az összkerékmeghajtást és kimerészkedünk a terepre, akkor az 1,7 tonnás japán terepjáró fogyasztása megnövekszik.

A japán terepjáró konkurenciája igen sokrétű. Egészen a Mitsubishi Pajero-tól az Opel Frontera-ig tart. Megújult kialakítása azonban továbbra is az élmezőnyben tarthatja az autót.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat