Nissan
Terrano II
Teszt
A
terepjárók már régóta nem kompromisszum nélküli,
robosztus és kényelmetlen pléhdobozok. Az egyik ilyen
jelölt a limuzinjellegű, 1993 óta kereken 200.000 példányban
eladott Nissan Terrano. A Terrano II-t már az új évezred
igényeihez alakították.
Amíg a korábbi Terrano elején négy kerek lámpa díszelgett,
addig az új változatnál beépített irányjelzős,
nagy méretű, négyszögletes fényszórók határozzák
meg az autó elülső arculatát. A 3 és 5 ajtós változatban
kapható japán terepjáró hátsó lámpái az alsó lökhárítóban
és a karosszéria hátsó részén helyezkednek el. A hátsó
ajtón akarva-akaratlanul is észreveszi az ember a műanyag
köntösbe bújtatott, óriási pótkereket. A Terrano
II utasterének friss érzést keltő megjelenéséről
az új szövet és műanyag bevonatok gondoskodnak. A
Nissan barcelonai bázisán tervezett terepjáró négy
alapfelszereltségi változatban vásárolható meg,
amelyeknek a nevei Comfort, Sport, Luxury és Elegance.
A biztonsági berendezések mindegyik típusnál
azonosak, amelyek az ABS-ből, az első légzsákokból
és az újonnan kifejlesztett ablaküvegből állnak. Az
új ablaküveg a különleges rétegezési technikának
köszönhetően a Nissan szerint vízlepergető
tulajdonságú. Ennek állítólag az a következménye,
hogy a menetszél már alacsony sebesség mellett is szárazra
fújja a szélvédőt. Ezáltal javul a szabad kilátás.
A
Terrano méretei mit sem változtak. A háromajtós 4,19
méter hosszú, az ötajtós egy jó fél méterrel még
hosszabb. A légterelővel ellátott motorháztető
alatt az ismert motorok dolgoznak. A 2,4 literes
benzines hajtómű 85 kW-os, 116 lóerős teljesítményt
nyújt, amelytől a 2,7 literes L turbo dízel motor a
92 kW-al és 125 lóerővel valamivel erősebb. Normális
üzemmódban mindkét motor hátsó kerékmeghajtást
biztosít. A turbo dízel típus kereken 16 másodperc
alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a benzines
hajtómű a maga 13,7 másodpercével kissé lendületesebb.
A végsebesség mindkét esetben 160 km/h. Aki a
Terranoval városon kívül autózik, 12 liter
szuperbenzinnel illetve 9,8 liter dízellel tehet meg
100 km-t. Azonban ha bekapcsoljuk az összkerékmeghajtást
és kimerészkedünk a terepre, akkor az 1,7 tonnás japán
terepjáró fogyasztása megnövekszik.
A japán terepjáró konkurenciája igen sokrétű. Egészen
a Mitsubishi Pajero-tól az Opel Frontera-ig tart. Megújult
kialakítása azonban továbbra is az élmezőnyben
tarthatja az autót.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|