‹

Click Here!


Nissan Primera
Teszt

Az időjárás nem ismer kegyelmet. Heves szélviharok és hózáporok állítják nehéz feltételek elé a teszt megrendezését. Azonban az 1,8 literes Nissan Primera-t mindez egyáltalán nem érdekli. Nem csoda, hiszen a direkt európai piacra kifejlesztett japán autót az angliai Sunderland-ban gyártják és így hozzászokott az ilyen időjáráshoz.

Már az első megtett kilométereken érezhető, hogy a Nissan mérnökei egy kényelmes túrakocsit alkottak. Az állítható magasságú kormánykerék mögött a feszesre kárpítozott üléseken azonnal felüdítő testhelyzetben lehet ülni. Az ülésfelületen az ember combja is kényelmesen elfér és a vezető ülés magassága illetve háttámlája is úgy állítható, hogy közben a távolabb lévő műszereket is nehézség nélkül lehet kezelni. Akár egy vakációra induló, öttagú család csomagjait is kényelmesen elrejti a Primera az 505 literes csomagterével. A megosztott hátsó ülések lehajtásával a csomagtartó 1357 literre növelhető, ami már tekintélyes méret. Az utastérre láthatóan nagy figyelmet szenteltek: lágy ívvel öleli át a két színben pompázó műszerfal a kifogástalanul leolvasható műszereket. Mindösszesen az automata klímaberendezés mélyen fekvő digitális kijelzőjének elhelyezése nem a legoptimálisabb.

Az újonnan alkotott négyszelepes motor az 1,8 literes térfogatával 114 lóerőt (84 kW-ot) szabadít fel, amely a tekintélyes, 1,3 tonnás súly ellenére nem hat túl erősnek. A 196 km/h-s végsebesség és a 11 másodperc alatti 100 km/h-ra történő gyorsulás teljesen hétköznapi értékek. A befúvó szelepek váltakozó idejű vezérlésének köszönhetően a mérnökök a mai időknek megfelelő 7,3 literes ólommentes szuperbenzin átlagfogyasztást értek el. A hajtóműben különösen a gondosan kimunkált teljesítményleadás tetszetős, ami bőséges erőt biztosít. Ez jó is, mivel a kissé nehézkes váltó a sebességváltásnál nem okoz igazi élvezetet. Ezzel szemben örvendetes, hogy az új motorváltozat, szemben az egyéb Primera hajtóművekkel, már most megfelel a 2005-től előírt D4-es károsanyag kibocsájtási normának.

 

Nissan Primera

 

Az autópályán kellemes csend uralkodik az utastérben, mégha a kilométeróra a lendületes 170 km/h-s sebességet is mutatja. A lágy szélzörejek elnyomják a motor hangját, amely 4500-s fordulattal rázkódás nélkül surran tovább. A futóművek kényelmes utazást biztosítanak és megbízhatóan tompítják az autópályafugák okozta rövid lökéseket.

A városi közlekedésben és a kanyargós országutakon mutatkozik meg, hogy az európai-japán kocsiban sportos adottság is meglapul. A hirtelen gyorsulást a Primera halk hanggal nyugtázza és a gyors váltókanyarokban a közép kategóriabeli limuzin biztosan fekszi meg az utat. Aki erősen rálép a gázpedálra és csak a kanyarban veszi le a lábát vagy még rá is fékez, arra az első meghajtású kocsi meglepően kipörgő hátsó résszel fog alaposan ráijeszteni. Az ambiciózus vezetők ezt a hatást sportos kipörgésekre használják, mindenki más azonban egy ártalmatlanabb futóműkialakítást fog kívánni magának.

A új 1,8 literes Nissan Primera jó vételi ajánlatnak számít. Felszereltségében találunk (szériaként vagy opcionálisan) automata klímaberendezést, hat hangszórós audiórendszert, minden ablaknál elektromos ablakemelőt, állítható és fűthető külső visszapillantó tükröket. A biztonsági felszereltségnél az ABS-en és a kategóriában megszokott légzsákokon kívül mindenek előtt a fékrásegítőt kell megemlíteni, amely a szükséges fékhatás gyorsabb elérésében segít.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat