Nissan
Primera
Teszt
Az
időjárás nem ismer kegyelmet. Heves szélviharok és
hózáporok állítják nehéz feltételek elé a teszt
megrendezését. Azonban az 1,8 literes Nissan Primera-t
mindez egyáltalán nem érdekli. Nem csoda, hiszen a
direkt európai piacra kifejlesztett japán autót az
angliai Sunderland-ban gyártják és így hozzászokott
az ilyen időjáráshoz.
Már az első megtett kilométereken érezhető, hogy a
Nissan mérnökei egy kényelmes túrakocsit alkottak.
Az állítható magasságú kormánykerék mögött a
feszesre kárpítozott üléseken azonnal felüdítő
testhelyzetben lehet ülni. Az ülésfelületen az ember
combja is kényelmesen elfér és a vezető ülés
magassága illetve háttámlája is úgy állítható,
hogy közben a távolabb lévő műszereket is nehézség
nélkül lehet kezelni. Akár egy vakációra induló,
öttagú család csomagjait is kényelmesen elrejti a
Primera az 505 literes csomagterével. A megosztott hátsó
ülések lehajtásával a csomagtartó 1357 literre növelhető,
ami már tekintélyes méret. Az utastérre láthatóan
nagy figyelmet szenteltek: lágy ívvel öleli át a két
színben pompázó műszerfal a kifogástalanul
leolvasható műszereket. Mindösszesen az automata klímaberendezés
mélyen fekvő digitális kijelzőjének elhelyezése
nem a legoptimálisabb.
Az újonnan alkotott négyszelepes motor az 1,8 literes
térfogatával 114 lóerőt (84 kW-ot) szabadít fel,
amely a tekintélyes, 1,3 tonnás súly ellenére nem
hat túl erősnek. A 196 km/h-s végsebesség és a 11 másodperc
alatti 100 km/h-ra történő gyorsulás teljesen hétköznapi
értékek. A befúvó szelepek váltakozó idejű vezérlésének
köszönhetően a mérnökök a mai időknek megfelelő
7,3 literes ólommentes szuperbenzin átlagfogyasztást
értek el. A hajtóműben különösen a gondosan kimunkált
teljesítményleadás tetszetős, ami bőséges erőt
biztosít. Ez jó is, mivel a kissé nehézkes váltó a
sebességváltásnál nem okoz igazi élvezetet. Ezzel
szemben örvendetes, hogy az új motorváltozat, szemben
az egyéb Primera hajtóművekkel, már most megfelel a
2005-től előírt D4-es károsanyag kibocsájtási normának.
|
|
|
|
Az autópályán
kellemes csend uralkodik az utastérben, mégha a kilométeróra
a lendületes 170 km/h-s sebességet is mutatja. A lágy
szélzörejek elnyomják a motor hangját, amely 4500-s
fordulattal rázkódás nélkül surran tovább. A futóművek
kényelmes utazást biztosítanak és megbízhatóan
tompítják az autópályafugák okozta rövid lökéseket.
A városi közlekedésben és a kanyargós országutakon
mutatkozik meg, hogy az európai-japán kocsiban sportos
adottság is meglapul. A hirtelen gyorsulást a Primera
halk hanggal nyugtázza és a gyors váltókanyarokban a
közép kategóriabeli limuzin biztosan fekszi meg az
utat. Aki erősen rálép a gázpedálra és csak a
kanyarban veszi le a lábát vagy még rá is fékez,
arra az első meghajtású kocsi meglepően kipörgő hátsó
résszel fog alaposan ráijeszteni. Az ambiciózus vezetők
ezt a hatást sportos kipörgésekre használják,
mindenki más azonban egy ártalmatlanabb futóműkialakítást
fog kívánni magának.
A új 1,8 literes Nissan Primera jó vételi ajánlatnak
számít. Felszereltségében találunk (szériaként
vagy opcionálisan) automata klímaberendezést, hat
hangszórós audiórendszert, minden ablaknál
elektromos ablakemelőt, állítható és fűthető külső
visszapillantó tükröket. A biztonsági felszereltségnél
az ABS-en és a kategóriában megszokott légzsákokon
kívül mindenek előtt a fékrásegítőt kell megemlíteni,
amely a szükséges fékhatás gyorsabb elérésében
segít.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|