|
Mercedes
CL Coupé
Teszt
A
CL-nél a konstruktőrök bőven éltek a technikai trükkök
lehetőségeivel: a teljesen újszerű rugózási
rendszer, az "Active Body Conroll", lehetővé
teszi a sportosságnak és a kényelemnek az eddig soha
el nem ért párosítását. Szenzorok érzékelik az út
állapotát és értékelik ki a mindenkori menetszituációt,
hogy aztán elinduláskor, kanyarodáskor vagy fékezéskor
speciális hidraulikus dugattyúk segítségével
megakadályozzák a tengelyeknél a karosszéria kilengéseit.
A Mercedes CL különlegességéről egy sor további
fedélzeti technikai újítás gondoskodik, amelyeket az
S osztálybeli társaknál részben már megismerhettünk
és amelyeket hiába is keresnénk a vetélytársaknál.
Ilyen például a "Distronic" névre hallgató
rendszer, amely a megkívánt követési távolság
automatikus betartásáért felelős, vagy az
automatikus műholdas segélykérő rendszer, a "Tele-Aid",
amely vészhelyzet vagy lopás után lehetővé teszi az
autó pontos helyzetének meghatározását.
A
CL 600-as topmodellnél a ranghoz illő meghajtást egy
újonnan kifejlesztett 12 hengeres motor biztosítja,
amely 270 kW-ot (367 lóerőt) szabadít fel és
bivalyerős, 535 Nm-es forgatónyomatékot tud
felmutatni. A második modellváltozatot, a CL 500-at
225 kW-os, 306 lóerős V8-as hajtóművel gyártják. Már
az alapmotor is 245 km/h-s végsebességről és 8,5 másodperc
alatti 100 km/h-s sebességre való gyorsulásról
gondoskodik. A menetteljesítményeket tekintve inkább
elméleti értékekről lehet szó, amelyeket a
gyakorlatban ritkán használnak ki, mivel a CL a
technikai képességei ellenére inkább emlékeztet egy
klasszikus Grand Tourismo Coupé-ra, mintsem egy lehetséges
sportautóra.
Mindehhez hozzájárul még a kényelmes futómű, a fényűző
belső térkialakítás a tetőn és az ajtóoszlopokon
található számos puha bőr és alcantara bevonattal.
A CL pilóták választékos csapatának mindenesetre
biztosan megnyugtató érzés, hogy a száguldásnak
innentől már semmi sem szabhat határt...
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|