‹

Click Here!


Mercedes C szedán
Teszt

A Mercedes-Benz mikor piacra dobta az áramvonalasabb, gömbölyűbb formákkal rendelkező és erőteljesebb C osztályos autóit azt a célt tartotta szem előtt, hogy ezáltal versenyre kelhessen a BMW 3-as szériájával a luxus közeli kategóriában. A C osztály több erővel bírnak, mint előző társaik. De mégis, a BMW 3-as szériájával ellentétben, ezek a csendes, zajmentes Mercedes-ek még mindig inkább luxust képviselik, mint a sportosságot. Például az automata sebességváltóval rendelkező modellek kicsit késve kapcsolnak vissza alacsonyabb sebességfokozatba.

Az új 2.6 literes, 168 lóerős C240-es szedánt kézi váltóval is árusítják, s mint ilyen, évek óta ez az első szedán, amibe nem automata váltót szereltek. De persze ezt a modellt is lehet ötsebességes automata váltóval kérni, míg a 215 lóerős C320-ast csak ezzel. Az ötsebességes, úgynevezett Touch Shift automatát úgy is üzemeltethetjük, mint egy kuplung nélküli kézi sebességváltós autót, ami pluszfelszerelésként kérhető a C240-eshez. Itt kell megjegyezni azt, hogy ha a C240-es automata váltóját D fokozatban tartjuk, akkor a márkához képest kicsit lomhának tűnhet az autó.

A Mercedes főhadiszállásán elismerték, hogy a kézi sebességváltó még ha csak a C240-es modellekben is azért került beszerelésre, mert a BMW 3-as szériában is ez van. Mindezek ellenére a számításaik és elvárásaik szerint csupán a C240-est vásárlók 10-15%-a szavaz majd a manuális váltóra.

Ezzel szemben az új C320-as igen gyors, még akkor is, ha az igazán nyaktörő sebességgel rendelkező modell ebből a szériából az AMG. Az említett C320-ashoz sport csomagot igényelve igenis bátran mondhatjuk, hogy a BMW 3-as szériája komoly versenytársra lelt maga körül. Ez a csomag szilárdabb felfüggesztéssel, nemesacél kerekekkel, szélesebb abroncsokkal és sportos bőrüléssel rendelkezik, többek között. A kormányozhatósága pedig megközelíti a 3-as szériáét, amit a luxus közeli kategóriában a legjobbként tartanak számon.

De még a sport csomag nélkül is nagyon fürge és hatékony a C osztály és a továbbfejlesztett felfüggesztésnek köszönhetően könnyed, rugalmas vezetési élményt nyújt. A könnyen kezelhető fékpedálokat szintén kellemes használni, s segítségükkel egy pillanat alatt megállítható az autó. A nem blokkoló fék alapfelszerelés, valamint a Mercedes fékrásegítője is tovább csökkenti a féktávolságot esetleges vészhelyzet esetén.

 

   


Automata váltóval jobban kedvelik

  

A C osztály hossza, szélessége és tengelytávolsága nőtt, s már a jól kidolgozott, elegáns vonalainak köszönhetően is nagyobbnak tűnik. A belső tér is ilyen tendenciát mutat, s így tekintélyesnek mondható hely jut az 1.80 körüli emberek számára is (igaz egy ilyen vagy ennél magasabb személy térde mindenképp az első ülésbe fog ütközni, ha a vezetőülés majdnem teljesen hátra van tolva). A hátsó középső ülés pedig a kényelmesnél egy kicsit keményebbnek tűnik.

A Mercedes a biztonsági tulajdonságokon is javított egy stabilitás ellenőrző rendszer érzékeli az esetleges csúszást vagy pördülést, és szelektív fékezést alkalmazva stabilan tartja a kocsit. Szintén találhatunk első- és oldalsó légzsákokat és a fejsérüléseket elkerülendő, függönyszerű légzsákot is, ami a hátsó és az oldalsó részeket védi. A BabySmart automata gyerekülés felismerő rendszer érzékeli, ha a kompatibilis gyerekülés van az anyósülésen és persze nem is fújódik fel az ott található légzsák.

S, hogy a Mercedes termékskálája se maradjon le a 3-as széria kiterjedt családja mellet, a C osztály a szedán változat mellett kupé és kombi "kiszereléssel" is rendelkezik.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat