A
Mercedes-Benz mikor piacra dobta az áramvonalasabb, gömbölyűbb
formákkal rendelkező és erőteljesebb C osztályos
autóit azt a célt tartotta szem előtt, hogy ezáltal
versenyre kelhessen a BMW 3-as szériájával a luxus közeli
kategóriában. A C osztály több erővel bírnak, mint
előző társaik. De mégis, a BMW 3-as szériájával
ellentétben, ezek a csendes, zajmentes Mercedes-ek még
mindig inkább luxust képviselik, mint a sportosságot.
Például az automata sebességváltóval rendelkező
modellek kicsit késve kapcsolnak vissza alacsonyabb
sebességfokozatba.
Az új 2.6 literes, 168 lóerős C240-es szedánt kézi
váltóval is árusítják, s mint ilyen, évek óta ez
az első szedán, amibe nem automata váltót szereltek.
De persze ezt a modellt is lehet ötsebességes automata
váltóval kérni, míg a 215 lóerős C320-ast csak
ezzel. Az ötsebességes, úgynevezett Touch Shift
automatát úgy is üzemeltethetjük, mint egy kuplung nélküli
kézi sebességváltós autót, ami pluszfelszerelésként
kérhető a C240-eshez. Itt kell megjegyezni azt, hogy
ha a C240-es automata váltóját D fokozatban tartjuk,
akkor a márkához képest kicsit lomhának tűnhet az
autó.
A Mercedes főhadiszállásán elismerték, hogy a kézi
sebességváltó még ha csak a C240-es modellekben is
azért került beszerelésre, mert a BMW 3-as szériában
is ez van. Mindezek ellenére a számításaik és elvárásaik
szerint csupán a C240-est vásárlók 10-15%-a szavaz
majd a manuális váltóra.
Ezzel szemben az új C320-as igen gyors, még akkor is,
ha az igazán nyaktörő sebességgel rendelkező modell
ebből a szériából az AMG. Az említett C320-ashoz
sport csomagot igényelve igenis bátran mondhatjuk,
hogy a BMW 3-as szériája komoly versenytársra lelt
maga körül. Ez a csomag szilárdabb felfüggesztéssel,
nemesacél kerekekkel, szélesebb abroncsokkal és
sportos bőrüléssel rendelkezik, többek között. A
kormányozhatósága pedig megközelíti a 3-as szériáét,
amit a luxus közeli kategóriában a legjobbként
tartanak számon.
De még a sport csomag nélkül is nagyon fürge és hatékony
a C osztály és a továbbfejlesztett felfüggesztésnek
köszönhetően könnyed, rugalmas vezetési élményt
nyújt. A könnyen kezelhető fékpedálokat szintén
kellemes használni, s segítségükkel egy pillanat
alatt megállítható az autó. A nem blokkoló fék
alapfelszerelés, valamint a Mercedes fékrásegítője
is tovább csökkenti a féktávolságot esetleges vészhelyzet
esetén.
|
|
Automata váltóval jobban kedvelik
|
|
A
C osztály hossza, szélessége és tengelytávolsága nőtt,
s már a jól kidolgozott, elegáns vonalainak köszönhetően
is nagyobbnak tűnik. A belső tér is ilyen tendenciát
mutat, s így tekintélyesnek mondható hely jut az 1.80
körüli emberek számára is (igaz egy ilyen vagy ennél
magasabb személy térde mindenképp az első ülésbe
fog ütközni, ha a vezetőülés majdnem teljesen hátra
van tolva). A hátsó középső ülés pedig a kényelmesnél
egy kicsit keményebbnek tűnik.
A Mercedes a biztonsági tulajdonságokon is javított
egy stabilitás ellenőrző rendszer érzékeli az
esetleges csúszást vagy pördülést, és szelektív fékezést
alkalmazva stabilan tartja a kocsit. Szintén találhatunk
első- és oldalsó légzsákokat és a fejsérüléseket
elkerülendő, függönyszerű légzsákot is, ami a hátsó
és az oldalsó részeket védi. A BabySmart automata
gyerekülés felismerő rendszer érzékeli, ha a
kompatibilis gyerekülés van az anyósülésen és
persze nem is fújódik fel az ott található légzsák.
S, hogy a Mercedes termékskálája se maradjon le a
3-as széria kiterjedt családja mellet, a C osztály a
szedán változat mellett kupé és kombi "kiszereléssel"
is rendelkezik.