Mazda
323
Teszt
Az
biztos, hogy a régi Mazda 323 F-nek megvoltak a maga
gyenge pontjai. Különösen a helyszűke és a korlátozott
hátsó kilátás miatt érték legtöbbször a kritikák.
Ezzel szemben valami olyasmit nyújtott, ami a kompakt
osztálybeli társainál teljesen hiányzott: egy elegáns,
coupé-szerű, ötajtós formát.
Az extravagáns karosszéria formát az
"F-kuncsaftjai" minden bizonnyal egy kicsit
meg fogják siratni, mivel az új "F"-nek
megjelenés terén jóformán semmi közös pontja sincs
a régivel. A vonalvezetésére ugyan nem lehet azt
mondani, hogy nem tetszetős, azonban inkább emlékeztet
egy kombira, mintsem egy coupé-ra. A karosszéria új
formája kétségkívül előnyöket is rejteget. A
kocsiba már kificamodás nélkül is be lehet szállni,
javult a kilátás és az utastér érezhetően nagyobb
lett. Különösen hátul fér el kényelmesebben az
utasok lába és feje. A belső tér most már a kategóriának
megfelelő méretű.
A csomagtér nagysága változó. A nagyobb 626-os
kombihoz hasonlóan a hátsó ülések hosszirányban 16
cm-rel eltolhatóak, ami következtében vagy nagyobb
lesz a csomagtartó, vagy nagyobb hely marad a lábak számára.
Ezenkívül dönthetőek a háttámlák is. Kár, hogy a
változtatható hátsó ülés az alaptípusnak számító
Comfort változatnál hiányzik és csak az Exclusive
illetve Sportive modelleknél található meg.
Praktikus, hogy a vezető melleti ülés terjedelmes árú
szállításánál előre dönthető (az alaptípusnál
ez sincs meg), ami teljesen újszerű dolog a Golf-kategórián
belül. Az alapmodell esetében le kell mondanunk olyan
kedves apróságokról, amelyek a többi típusnál
megtalálhatóak. A Comfort változatnál éppúgy hiába
keresi az ember a csomagtér megvilágítást, a
fordulatszámmérőt vagy az állítható magasságú
vezető ülést, mint hátul a harmadik fejtámlát.
Mindez a többi típusnál ingyen jár.
|
|
...belül nagyobb a tér
|
|
Örvendetes, hogy a szériaszerű
biztonsági felszereltség a 323-as mértékével készült.
ABS, első és oldalsó légzsákok, hárompontos
biztonsági öv mind az öt ülésen, ami a kompakt osztályban
még mindig nem magától éthetődő. Az utastérhez a
Mazda kellemes anyagokat használt fel. A műszerektől
kezdve a pohártartón át egészen a légzsákokat
takaró felületekig sokminden a 626-osra emlékeztet.
Az áttekinthetőség és az ergonómia a japánokra
jellemző módon példaszerű. Éppúgy, mint a precíz
váltómű és a se túl lágy se túl kemény futómű.
A 323 F három különböző, 73, 88 és 114 lóerős, négyhengeres,
négyszelepes benzines motorral választható. A 73 lóerős
motorral a 323 nem egészen meggyőző. Nyers a motor
hangja és magas fordulatszámon éri el az optimális
teljesítményét. Az egyenletes autózáshoz elegendő
ugyan az alaptípus benzinmotorja, azonban az emelkedőkön
mégis gyorsan vissza kell kapcsolni. A sokat autózók
számára két erősebb változat egyértelműen jobb választás.
A hagyományos 71 lóerős, szívószelepes dízelmotor
már ismert a Mazda 323 P-ből, de az újonnan
kifejlesztett, direkt injektoros, 90 lóerős motorral
bevonul a modern technika.
Pozitívumok
+ változtatható csomagtér
+ elfogadható méretű utastér
+ üzemanyagtakarékos motor
+ áttekinthető műszerfal
+ jó biztonsági felszereltség
Negatívumok
- alaptípusnál gyenge motor
- kevés extra
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|