Lancia
Lybra
Teszt
A
Lancia-nál már hagyomány, hogy az autókiállításokon
különleges bemutatókat tartanak. Az 1919-es párizsi
autószalonon a mai Fiat leányvállalat például először
mutatta be az elektromos önindítóval felszerelt autót.
Még ugyanabban az évben, amikor kihalásra ítélték
az indító kurblit, a Lancia megalkotta az első 12
szelepes motort, 80 évvel később pedig bemutatja az
IAA kiállításon az új középkategóriájú modellt,
a Lybrát.
Az új Lybra külső megjelenése első látásra nem
igazán feltűnő. Csak az alaposabb szemrevételezéskor
tűnnek fel az apró, mégis finom részletek. Az ovális
fényszórók és csapottan lefelé nyújtott motorháztető
mosolygós arccá varázsolják a kocsi elejét. A krómozottan
csillogó hűtőrács, csakúgy, mint a gomb alakú irányjelző
és ködfényszóró kifogástalanul beleolvad a
szimpatikus arculatba. Króm betétek díszítik az ajtókilincseket
és a hátsó rendszámtábla világítótestét is. A
Lybra hátulról sajnos már kevésbé mutat önálló
design-t, ugyanis erősen a Rover 75-re emlékeztet. A
Station Wagon névre hallgató kombi változat a kocsi
elejére jellemző lekerekített vonalakat sokkal következetesebben
viszi tovább.
Az új középkategóriájú autó belső része homokszínű
szövetbevonattal és sok apró felszerelési tárggyal
tarkított környezetet mutat. A műszerfal középső részén
egy színes kijelző trónol, amely a pontos időről,
az aktuális üzemanyag-fogyasztásról vagy például a
szélvédőmosó folyadék mennyiségéről tájékoztatja
a vezetőt. Azonkívül a Bose márkájú 300 W-os audió
rendszert és a (rendelhető) műholdas telefont is ezen
kijelző segítségével lehet kezelni. Éjszaka a Lybra
különleges megvilágítással kényezteti el a bennülőket,
lágyan megvilágítva a teret a műszerfal középső részén
található tároló rekeszektől egészen az ajtónyitó
kilincsekig.
|
|
|
A biztonságról a
Lancia mérnökei a kategóriában szokványos berendezésekkel
gondoskodtak, mint például az első és oldalsó légzsákok
vagy az ABS-sel ellátott tárcsafékek.
3+2 többé nemcsak az első osztályosok számtanfeladványa,
hanem az új olasz autó motor kombinációit is
jelenti. Három benzines és kettő dízeles motor közül
lehet választani. A motorgyűjtemény az 1,6 literes négyszelepes
benzines motorral (76 kW/103 lóerő) kezdődik és a 2
literes ötszelepessel (113kW/154 lóerő) végződik. A
nulláról 100-ra való 11,3 illetve 9,6 másodperc
alatti gyorsulási érték azt jelzi, hogy a Lybrát inkább
utazásra, mintsem száguldásra tervezték. A 100 kilométerenkénti
fogyasztás átlagosan 8 és 10 liter szuperbenzin. Szűkmarkúbban
bánik a két turbó dízel hajtómű az üzemanyaggal.
A 77kW-os és 105 lóerős valamint 98,5 kW-os és 134 lóerős
dízelmotorok átlagosan 5,8 és 6,7 liter között
fogyasztanak.
A Lancia bizonyára mutatott már be a Lybránál
nagyvonalúbb modellt. Azonban a markáns ábrázatával,
a finom részletekkel minden bizonnyal belopja magát a
design szerelmeseinek szívébe.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|