‹

Click Here!


Honda Stream
Teszt

Mit tehet egy autógyár a hazai (és az európai) piacon, ha az árversenyben nem tud lépést tartani, hiszen termékeit importvám súlytja? El kell érnie, hogy autói egyéb tulajdonságai legyenek annyira vonzóak, hogy a vásárlókat megnyerjék. Erre törekedett a Honda is a Stream tervezésekor.

A Honda autói mindig is sportosságukról és minőségükről voltak híresek. Az utóbbi elvárást nem nehéz tartani akkor sem, ha egy buszlimuzin megalkotásáról van szó, a sportosság viszont már húzósabb dolog, hiszen ez a kategória nagy belső teret és praktikusságot feltételez. Lehet-e mégis ezeket a tulajdonságokat lendületes formákkal ötvözni? A Hondának kiválóan sikerült.

Forma
A Stream dizájnja igazán egyedi a szegmensben. Vonalai elütnek a versenytársak formáitól, kialakítása hathatós érv a fiatalos családfők, azaz a célpiac szemében.

Az autó orrésze az ötajtós Civic-et idézi, míg a farrész lámpái talán a Volvo V70-est juttatják eszünkbe. A tetővonal enyhe lejtése a hátsó ajtóhoz közeledve emelkedőre vált, hasonló megoldást a Nissan Almeránál láthatunk. Az első lámpák három részre tagolódnak, középen helyezkedik el az irányjelző. Közöttük a Honda hagyományoknak megfelelő hűtőrácsot találunk.

Azok a jegyek amik egy-egy autónál már feltűntek, a Stream esetében egységes egészet alkotnak, ami a formatervezők munkáját dicséri.

Utastér
Egy buszlimuzin esetében, amelyet rendszerint családi programokhoz, hosszabb utazásokhoz, csoportos autózásokhoz használnak, elsőrendű szempont az, hogy milyen módon variálható az utastér, s hány személy fér el benne. Ezeknek a kritériumoknak a Stream részben megfelel, de egyes tulajdonságai elmarasztalhatók.

 

   


Egyedi formákat kapott

  

Az utastér ülései akár hét személy részére is kínálnak szabad helyet, 2-3-2-es elrendezéssel. Az első ülések kényelmesek, mellettük nagy teret találunk. A második üléssor egy sínen mozgatható, üléstámlái lehajthatók. Itt a szélső ülések megfelelőek, viszont a középső már szűk, ráadásul csak egy deréköv található rajta, a hárompontos biztonsági öv helyett. A harmadik üléssor nehezen megközelíthető, s a rajta helyet foglalók lábát és fejét már kisebb szabad terület fogadja. Vigasz, hogy ezek az ülések a padlóba hajthatók, bár külön-külön nem, csak együttesen.

Csomagtér
A csomagtér mérete attól függően változik, hogy hány ülést használunk.. Amennyiben hét utas szállítását tervezzük, akkor meg kell fontolni, hogy elinduljunk-e hosszabb útra, hiszen az ekkor 158 literes raktér nem igazán kínál helyet nagyobb poggyászoknak. Rögtön kedvezőbb a helyzet, ha öt ülést használunk, mert így már 435 liternyi szabad tér áll rendelkezésre. Ha nagyobb tárgyak szállítására, egyfajta haszonjárműként is akarjuk használni a Stream-et, akkor a középső üléseket el is tudjuk távolítani, minek következtében 1520 literes csomagteret tudunk alaposan megpakolni.

Motorok
A Stream két benzines motorral kapható. Az alapváltozat 1.7-es négyhengeres, soros elrendezésű. 125 lóerős teljesítményével kissé nehézkesen mozgatja a közel másfél tonnás autót. Ezzel az erőforrással a kocsi végsebessége 190 km/h, átlagfogyasztása pedig 7.7 liter (manuális váltóval, automata ennél a típusnál nem rendelhető).

 

  


Az ülések 2-3-2-es elrendezése

   

A második motorváltozatnak már hivatalból is kevesebbet kell fogyasztania (lökettérfogatra vetítve), hiszen az i-VTEC, tehát elektromosan változtatható szelepvezérléses kialakításnak ez az egyik előnyös tulajdonsága. A kétliteres erőforrás átlagosan 8.6 litert eszik kézi váltóval, míg az automatánál 9.1 litert kell tankolnunk 100 kilométerenként.

Biztonság
A Stream mind a négy kerekét blokkolásgátlóval szerelt tárcsafék lassítja, s ezen felül elektronikus fékerőszabályzó, valamint fékasszisztens is segít a megállásban. Ha mégis megtörténik a baj, akkor négy légzsák csökkenti az ütközés következményeit. A gyermekek védelmét szolgálja, hogy az üléseken ISOFIX rögzítési pontokat is elhelyeztek.

Bár a típus független töréstesztje még nem készült el, a szakemberek négy csillagot remélnek, mert a Stream kialakítása biztonság szempontjából hasonló a Civic-hez, amely már bizonyított az Euro NCAP kísérleten.

A fentieket összegezve azt mondhatjuk, hogy a konstruktőrök jó munkát végeztek, egyedivé tették a Stream-et, s terveik szerint ez a gazdasági eredményekben is tükröződik majd. A japánok azonban arról sem mondtak le, hogy a későbbiekben kikerüljék az importvám kedvezőtlen hatásait, ezért az európai gyártás beindítását tervezik.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat