Honda
Stream
Teszt
Mit
tehet egy autógyár a hazai (és az európai) piacon,
ha az árversenyben nem tud lépést tartani, hiszen
termékeit importvám súlytja? El kell érnie, hogy autói
egyéb tulajdonságai legyenek annyira vonzóak, hogy a
vásárlókat megnyerjék. Erre törekedett a Honda is a
Stream tervezésekor.
A Honda autói mindig is sportosságukról és minőségükről
voltak híresek. Az utóbbi elvárást nem nehéz
tartani akkor sem, ha egy buszlimuzin megalkotásáról
van szó, a sportosság viszont már húzósabb dolog,
hiszen ez a kategória nagy belső teret és praktikusságot
feltételez. Lehet-e mégis ezeket a tulajdonságokat
lendületes formákkal ötvözni? A Hondának kiválóan
sikerült.
Forma
A Stream dizájnja igazán egyedi a szegmensben. Vonalai
elütnek a versenytársak formáitól, kialakítása
hathatós érv a fiatalos családfők, azaz a célpiac
szemében.
Az autó orrésze az ötajtós Civic-et idézi, míg a
farrész lámpái talán a Volvo V70-est juttatják eszünkbe.
A tetővonal enyhe lejtése a hátsó ajtóhoz közeledve
emelkedőre vált, hasonló megoldást a Nissan Almeránál
láthatunk. Az első lámpák három részre tagolódnak,
középen helyezkedik el az irányjelző. Közöttük a
Honda hagyományoknak megfelelő hűtőrácsot találunk.
Azok a jegyek amik egy-egy autónál már feltűntek, a
Stream esetében egységes egészet alkotnak, ami a
formatervezők munkáját dicséri.
Utastér
Egy buszlimuzin esetében, amelyet rendszerint családi
programokhoz, hosszabb utazásokhoz, csoportos autózásokhoz
használnak, elsőrendű szempont az, hogy milyen módon
variálható az utastér, s hány személy fér el
benne. Ezeknek a kritériumoknak a Stream részben
megfelel, de egyes tulajdonságai elmarasztalhatók.
|
|
Egyedi formákat kapott
|
|
Az
utastér ülései akár hét személy részére is kínálnak
szabad helyet, 2-3-2-es elrendezéssel. Az első ülések
kényelmesek, mellettük nagy teret találunk. A második
üléssor egy sínen mozgatható, üléstámlái
lehajthatók. Itt a szélső ülések megfelelőek,
viszont a középső már szűk, ráadásul csak egy deréköv
található rajta, a hárompontos biztonsági öv
helyett. A harmadik üléssor nehezen megközelíthető,
s a rajta helyet foglalók lábát és fejét már
kisebb szabad terület fogadja. Vigasz, hogy ezek az ülések
a padlóba hajthatók, bár külön-külön nem, csak
együttesen.
Csomagtér
A csomagtér mérete attól függően változik, hogy hány
ülést használunk.. Amennyiben hét utas szállítását
tervezzük, akkor meg kell fontolni, hogy elinduljunk-e
hosszabb útra, hiszen az ekkor 158 literes raktér nem
igazán kínál helyet nagyobb poggyászoknak. Rögtön
kedvezőbb a helyzet, ha öt ülést használunk, mert
így már 435 liternyi szabad tér áll rendelkezésre.
Ha nagyobb tárgyak szállítására, egyfajta haszonjárműként
is akarjuk használni a Stream-et, akkor a középső üléseket
el is tudjuk távolítani, minek következtében 1520
literes csomagteret tudunk alaposan megpakolni.
Motorok
A Stream két benzines motorral kapható. Az alapváltozat
1.7-es négyhengeres, soros elrendezésű. 125 lóerős
teljesítményével kissé nehézkesen mozgatja a közel
másfél tonnás autót. Ezzel az erőforrással a kocsi
végsebessége 190 km/h, átlagfogyasztása pedig 7.7
liter (manuális váltóval, automata ennél a típusnál
nem rendelhető).
|
|
Az ülések 2-3-2-es elrendezése
|
|
A
második motorváltozatnak már hivatalból is
kevesebbet kell fogyasztania (lökettérfogatra vetítve),
hiszen az i-VTEC, tehát elektromosan változtatható
szelepvezérléses kialakításnak ez az egyik előnyös
tulajdonsága. A kétliteres erőforrás átlagosan 8.6
litert eszik kézi váltóval, míg az automatánál 9.1
litert kell tankolnunk 100 kilométerenként.
Biztonság
A Stream mind a négy kerekét blokkolásgátlóval
szerelt tárcsafék lassítja, s ezen felül
elektronikus fékerőszabályzó, valamint fékasszisztens
is segít a megállásban. Ha mégis megtörténik a
baj, akkor négy légzsák csökkenti az ütközés következményeit.
A gyermekek védelmét szolgálja, hogy az üléseken
ISOFIX rögzítési pontokat is elhelyeztek.
Bár a típus független töréstesztje még nem készült
el, a szakemberek négy csillagot remélnek, mert a
Stream kialakítása biztonság szempontjából hasonló
a Civic-hez, amely már bizonyított az Euro NCAP kísérleten.
A fentieket összegezve azt mondhatjuk, hogy a konstruktőrök
jó munkát végeztek, egyedivé tették a Stream-et, s
terveik szerint ez a gazdasági eredményekben is tükröződik
majd. A japánok azonban arról sem mondtak le, hogy a későbbiekben
kikerüljék az importvám kedvezőtlen hatásait, ezért
az európai gyártás beindítását tervezik.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|