‹

Click Here!


Honda S 2000
Teszt

A sportautók célkitűzései rendszerint egyértelműek. A gyorsaságot és a könnyű kezelést minden esetben el kell érni. A célhoz vezető utak azonban eltérőek lehetnek. Mindössze a motortérfogat jelentős mérete, a hengerek nagy száma az, ami közös mindegyikben. A Honda azonban az új roadster S 2000 típusával éppen más úton közelíti meg a sportosságot, ugyanis a motorháztető alatt csupán 2 literes térfogatú, négy hengeres motor munkálkodik, amelynek azonban jelentős 176 kW-os és 240 lóerős teljesítménnyel rendelkezik.

A 120 lóerős literenkénti teljesítménnyel az alumínium hajtómű a versenyautókhoz méltó 8300-as fordulatszámra szökken. Első pillantásra az S 2000 a roadster-re jellemző ékfomájával a BMW Z8-ra emlékeztet. Mihelyt azonban közelebbről szemügyre vesszük a sportos Hondát, amely 1999-ben Genfben elnyerte "Az év cabriója" címet, rögtön szerteoszlik valamennyi, felületesen megfigyelt hasonlóság. A bajor sportautóval ellentétben a japán kocsi karosszériaburkolatán semmilyen szellőzőrés sem található. Az egyedüli kivételt a hűtőrácson lévő normális szellőző nyílások képezik. Pompás 16 collos könnyűfém felnik rejtik el az első 205/55-ös és a hátsó 225/50-es kerekeket.

A kényelmes, szériafelszereltséghez tartozó bőrülésben elhelyezkedve úgy tűnik, mintha egy Forma 1-es versenyautóban lennénk. A hagyományokban gazdag, versenyautók terén szerzett tapasztalat felhasználásával alkotott digitális műszerfal ereklyeként hat. A "Start Engine" feliratú, piros indítógomb szinte türelmetlenül várja, hogy végre megnyomják. Az alumínium váltókart az első fokozatba kapcsolva, a lyukakkal átszőtt könnyűfém gázpedálra lépve kezdetét veszi a fordulatszám szokatlanul széles skáláján tett utazás.

Induláskor a hátsó kerekek túlságos kipörgését megakadályozandó a Honda egy úgynevezett Limited Slip Differential (LSD) műszert épített be. Az S 2000 magabiztos lendülettel száguld 6,2 másodperc alatt a 100 km/h-s határ felé és a váltakozó szelepvezérlésű DOHC motor csak a 241 km/h-s végsebesség elérésével jut el a teljesítőképeségének határára. A fordulatszám digitális kijelzőjére vetett pillantás rögtön a versenyautók mezejére repíti a vezetőt: 8000 feletti fordulatszám teljesen valóságos.

A Honda által közzétett 9,9 literes átlagfogyasztás azt bizonyítja, hogy a magas fordulatszámra áhítozó motor nem feltétlenül éhezik rendkívül sok üzemanyagra. A magasabb fordulatszám-tartományban való huzamosabb autózás mindenesetre lerövidíti a következő benzinkútig tartó utat. A viszonylag kedvező fogyasztás magyarázata a roadster 1260 kilogrammos alacsony önsúlya. A szupertechnikát felhasználó hajtómű a nagy teljesítőképessége miatt mindenesetre a drága szuper-plusz benzin élvezetéhez szokott hozzá, az Euro 3-s kipufogógáz kibocsájtási norma betartásával.

A lendületes japán sportautó szériafelszereltsége alig hagy kívánnivalót maga után. Az elektromosan működtetett, szövettel borított tetőablak éppúgy megtalálható, mint a klímaberendezés és az RDS-rádióval ellátott audiórendszer. Biztonságtechnikai szempontból is minden szabványnak megfelel a kocsi. Az ABS és a légzsákok természetesen a felszereltséghez tartoznak.

A fordulatszámra éhes könnyűfém motorral és a bőséges felszereltséggel a Honda S 2000 egészen elől foglal helyet a roadster-ek világában. A sportautókért rajongók számára érdemes meggondolni a fordulatszám királya melletti döntést.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat