Honda
S 2000
Teszt
A
sportautók célkitűzései rendszerint egyértelműek.
A gyorsaságot és a könnyű kezelést minden esetben
el kell érni. A célhoz vezető utak azonban eltérőek
lehetnek. Mindössze a motortérfogat jelentős mérete,
a hengerek nagy száma az, ami közös mindegyikben. A
Honda azonban az új roadster S 2000 típusával éppen
más úton közelíti meg a sportosságot, ugyanis a
motorháztető alatt csupán 2 literes térfogatú, négy
hengeres motor munkálkodik, amelynek azonban jelentős
176 kW-os és 240 lóerős teljesítménnyel
rendelkezik.
A
120 lóerős literenkénti teljesítménnyel az alumínium
hajtómű a versenyautókhoz méltó 8300-as fordulatszámra
szökken. Első pillantásra az S 2000 a roadster-re
jellemző ékfomájával a BMW Z8-ra emlékeztet.
Mihelyt azonban közelebbről szemügyre vesszük a
sportos Hondát, amely 1999-ben Genfben elnyerte
"Az év cabriója" címet, rögtön
szerteoszlik valamennyi, felületesen megfigyelt hasonlóság.
A bajor sportautóval ellentétben a japán kocsi
karosszériaburkolatán semmilyen szellőzőrés sem található.
Az egyedüli kivételt a hűtőrácson lévő normális
szellőző nyílások képezik. Pompás 16 collos könnyűfém
felnik rejtik el az első 205/55-ös és a hátsó
225/50-es kerekeket.
A kényelmes, szériafelszereltséghez tartozó bőrülésben
elhelyezkedve úgy tűnik, mintha egy Forma 1-es
versenyautóban lennénk. A hagyományokban gazdag,
versenyautók terén szerzett tapasztalat felhasználásával
alkotott digitális műszerfal ereklyeként hat. A
"Start Engine" feliratú, piros indítógomb
szinte türelmetlenül várja, hogy végre megnyomják.
Az alumínium váltókart az első fokozatba kapcsolva,
a lyukakkal átszőtt könnyűfém gázpedálra lépve
kezdetét veszi a fordulatszám szokatlanul széles skáláján
tett utazás.
Induláskor
a hátsó kerekek túlságos kipörgését megakadályozandó
a Honda egy úgynevezett Limited Slip Differential (LSD)
műszert épített be. Az S 2000 magabiztos lendülettel
száguld 6,2 másodperc alatt a 100 km/h-s határ felé
és a váltakozó szelepvezérlésű DOHC motor csak a
241 km/h-s végsebesség elérésével jut el a teljesítőképeségének
határára. A fordulatszám digitális kijelzőjére
vetett pillantás rögtön a versenyautók mezejére repíti
a vezetőt: 8000 feletti fordulatszám teljesen valóságos.
A Honda által közzétett 9,9 literes átlagfogyasztás
azt bizonyítja, hogy a magas fordulatszámra áhítozó
motor nem feltétlenül éhezik rendkívül sok üzemanyagra.
A magasabb fordulatszám-tartományban való huzamosabb
autózás mindenesetre lerövidíti a következő
benzinkútig tartó utat. A viszonylag kedvező fogyasztás
magyarázata a roadster 1260 kilogrammos alacsony önsúlya.
A szupertechnikát felhasználó hajtómű a nagy teljesítőképessége
miatt mindenesetre a drága szuper-plusz benzin élvezetéhez
szokott hozzá, az Euro 3-s kipufogógáz kibocsájtási
norma betartásával.
A lendületes japán sportautó szériafelszereltsége
alig hagy kívánnivalót maga után. Az elektromosan működtetett,
szövettel borított tetőablak éppúgy megtalálható,
mint a klímaberendezés és az RDS-rádióval ellátott
audiórendszer. Biztonságtechnikai szempontból is
minden szabványnak megfelel a kocsi. Az ABS és a légzsákok
természetesen a felszereltséghez tartoznak.
A fordulatszámra éhes könnyűfém motorral és a bőséges
felszereltséggel a Honda S 2000 egészen elől foglal
helyet a roadster-ek világában. A sportautókért
rajongók számára érdemes meggondolni a fordulatszám
királya melletti döntést.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|