Honda
Prelude
Teszt
A
sportos coupé-k manapság újra divatba jönnek. A
Honda, a főként az USA számára gyártott és ott
igen kedvelt Prelude modellt most teljesen új formába
öntötte. Az 1979 óta időközben ötödik generációt
megélt 2+2 üléses autó az utóbbi időkben alábbhagyott
érdeklődést hivatott felkelteni. Ehhez mindenek előtt
a számos technikai újítás és az új forma az
alkalmas eszköz.
Amerikát formálisan is üdvözli. Az elegáns és
sikkes korábbi típushoz képest, amelyet nehéz volt
eladni az új Prelude markánsabb és meghatározóbb
vonalú. Kérdéses még azonban, hogy a Manta stílusú
eleje és a bikára emlékeztető hátsó rész
mindenhol tetszésre talál-e. Előnyt jelent a
vonalvezetés, hiszen még több a hely. A kerekek távolsága
35 milliméterrel nagyobb, az autó 25 milliméterrel
lett magasabb, ami a hátul ülőknek biztosít kényelmesebb
utazást a térd és a fej szabadabb helyzete miatt. A hátsó
ülések így már többé nem tűnnek szükségüléseknek.
Örvendetes az is, hogy a csomagtér 284 literre növekedett.
Az utastér áttekinthető és jó elrendezésű,
azonban nem kelti a sportosság érzését.
Ugyanez érvényes a 2,0 literes, 16V-s alap típusú
motorra is, amely 9,2 másodperc alatt gyorsul fel 100
km/h-ra és ezáltal ugyan megfelelő a teljesítménye,
de mégsem tépi ki az embert az ülésből. A technika
szerelmesei inkább a csúcsmodellel járnak jól, ahol
a VTEC-motor biztosítja a 6,9 másodperc alatti gyorsulást.
(VTEC-motor: a szelep nyitása és zárása a motor
mindenkori terheltségi fokától függ). Rendkívül
nyugodt a motor 5000 fordulat/perc mellett, azonban így
sem különösképpen temperamentumos. E feletti
fordulatszámtól a percenkénti 7000-s fordulatig a
motor búgó hangon szinte teljesen új életre kel.
A szériafelszereltséghez tartozó ötsebességes hajtómű
mellett mindkét típus megrendelhető a szekvenciális
sportváltóval ellátott négyfokozatú automatikával
is. Nehéz döntés, hogy elkényeztesse-e magát az
ember az automatikával, vagy saját maga nyúljon a
sebességváltóhoz. A csúcsmodell esetében kapható
meg az elektronikus összkerék kormányzás, amit a
vezető azonban minden további nélkül nélkülözhet,
ugyanis az elsőkerék-meghajtású autó csekély
alulkormányzottsággal és alig érezhető súlypont változással
őrült biztos kanyartartást nyújt. A rúgózás
feszes beállítású, ami nem tipikusan amerikai,
azonban jól illik egy sport coupé-hoz.
|
|
Rendkívül stabil a kanyarokban
|
A Prelude bőséges
felszereltséggel rendelkezik. Mindkét típusnál
megtalálható például a szervokormány, ABS, dupla légzsák,
központi zár, kényelmes sport ülések, állítható
magasságú kormánykerék és az elektromosan működtethető
tolótető, ablakemelő és külső tükrök. A csúcsmodell
felszereltsége ráadásul klímaberendezéssel és
tempomattal egészül ki.
Ezeket az ismérveket figyelembe véve elmondhatjuk,
hogy a coupé-k piaca az új Prelude-dal még vonzóbbá
vált.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|