Honda
Civic
Teszt
A
Honda Civic 1974-ben, piacra kerülésekor tulajdonképpen
még kisautónak számított. A design-ban eszközölt néhány
változtatás után a modell egyes helyeken pár centiméterrel
nagyobb lett, s ez eredményezte azt, hogy később átkerült
a középkategóriájú kocsik közé.
Úgy tűnik, hogy már elmúltak azok az idők, amikor a
Civic veszélyeztethette volna a Golf-ot (vagy az alkotók
szándéka szerint veszélyeztetnie kellett volna).
Ugyanis időközben a Golf messze eltávolodott a
Civic-től. A külső méreteket összehasonlítva azt
lehet mondani, hogy a megemelt hátsó részű, háromajtós
típus és a limuzin belső terét inkább szűkösre
szabták. A felépítményt háromszor változtatták
meg, 1987-ben és 1992-ben apróbb átdolgozások
voltak, míg 1995-ben egy új ötajtós, egy új háromajtós
és egy megemelt hátsó részű típus került a
forgalomba. A kínálatban megtalálható volt még a
CRX típus és a sportos coupé is.
A most kapható, hatodik generációs modellben - elődjéhez
képest - nőtt a fej- és a lábtér. A csomagtartó a
négyajtós változatban 410 literes befogadóképességű,
míg az ötajtós esetében 375. Belső tere a márkanévhez
hűen minőségi anyagok felhasználásával készült,
de a tervezők továbbra is tartózkodtak a különleges
formáktól és megoldásoktól. Már első ránézésre
feltűnik, hogy az autó szinte ráfekszik az útra.
Nyomtávjának és magasságának aránya igazán kedvező
úttartást, kanyarstabilitást eredményez.
|
|
Szinte ráfekszik az útra
|
A Civic család a hagyományokhoz
híven kiváló motorokat kapott. A kínálat az egyszerű,
1,4 literes, 66 kW-os és 90 lóerős benzines motortól
egészen a 110 kW-os, 150 lóerős VTECH hajtóműig
terjed.
A régebbi típusok könnyen rozsdásodnak, azonban az
újabb Civic-ek kiváló korrózió elleni védelemmel
vannak ellátva.
Hála a mérsékelt üzemanyagfogyasztásnak, az olcsó
fenntartási költségeknek és a szinte alig jelentkező
karbantartási- és javítási kiadásoknak a Civic
kedvező vásárlás, még ha egy jó darabbal kisebb is
a belső tere, mint a Golf-nak.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|