Honda
Accord 5a
Teszt
Óriási
hátsó ajtó
A négyajtós Honda Accord mellet a nagyméretű,
csapott hátsó ajtóval ellátott modell szinte
ikertestvérként jelenik meg. Aki a ötajtós Accordot
a négyajtós mellett látja, sokáig töprenghet azon,
hogy melyik melyik. A két autó eleje, hátulja, oldalsó
vonalvezetése szinte teljesen azonos. Csupán a
gyakorlott szem veszi észre az ötajtósnál a kissé
szélesebb, hátsó tetőkidolgozást.
A hátsó ajtó mögött a kategóriának megfelelő méretű,
430 literes csomagtér található. A fémlemezekkel
megerősített háttámlák előredöntésével a
csomagteret mintegy 1.200 literre lehet növelni.
Praktikusak az oldalsó tárolórészek. így nem kell már
többé ide-oda zötykölődnie az elsősegélyes ládának
és az elakadásjelző háromszögnek. A nagyobb méretű
változatban megtalálhatóak a krómozott rögzítő
fogantyúk is. Sötétben két lámpa világítja be a
csomagteret. A hűtőtáska számára 12 voltos
csatlakozó áll rendlekezésre. Visszafogottnak,
azonban mégis teljesnek tűnik az Accord műszerfala. A
nagyalakú kerek műszereket egy kis méretű digitális
kijelző egészíti ki, amely a sebességről és a külső
hőmérsékletről szolgáltat információkat. Az ötajtós
Honda-t többek között S és LS változatban kínálják.
Az S típusnál elülső elektromos ablakemelő, központi
zár és gyújtáskapcsoló-megvilágítás található.
Az LS verzió a hátsó elektromos ablakemelőkkel egészül
ki. A kényelemről a klímaberendezés és a vezető ülés
ágyékcsigolya támasza gondoskodik.
|
|
A nagy hátsó ajtó
|
|
Gazdag a biztonsági
felszereltsége, amely az elülső és oldalsó légzsákokból,
az ABS-ből és a hátsó hárompontos biztonsági övből
áll.
A hajtómű kiválasztásánál az ismerős 1,8 literes,
négyhengeres benzines motor is az ötajtós Accord
rendelkezésére áll. A könnyű fémből készült,
100 kW-os és 136 lóerős hajtómű jó menetteljesítménnyel
ruházza fel az Accord-t: a 100 km/h-s sebességet 10,6
másodperc alatt éri el és a végsebességet csupán a
mutató a 205 km/h-s állása jelenti. Fogyasztás terén
nem éri az embert semmi meglepetés. Az átlagos 8,4
literes ólommentes szuperbenzin fogyasztás szinte észre
sem vehető.
A Honda az Accord-ot környezetbarátnak alkotta. Ezt példázza,
hogy a teljes műszerfal újrahasznosítható.
Ugyanakkor teljesen érthetetlen, hogy a hajtómű csupán
a D3-as gázkibocsátási normának felel meg és nem az
időközben elterjedt D4-esnek.
Az, hogy csupán benzinmotort kínál a Honda a járműhöz
újból felveti azt a kérdést, hogy a márka mikor
veszi majd fel kínálatába a dízeleket. Addig viszont
biztosak lehetünk abban, hogy a jelenlegi erőforrások
a névhez méltó minőségben működnek majd.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|