Ford
Focus
Teszt
Első
pillantásra
A Ford Focust limuzinként, kombiként, három- és ötajtósként
egyaránt gyártják, azonban a ferde, nyitható hátsó
ablak minden változatban megtalálható. A jármű egy
kissé a régi Citroën-ekre emlékeztet.
A belső értékek
A tesztben szereplő Focusnak 1,6 literes és 100 lóerős
motorja van - ez 185 km/h-s végsebességet és valóban
figyelemre méltó húzóerőt jelent. A 4,20 méteres
hossza ellenére meglehetősen áttekinthető és kényelmes.
Csak a kormányzás hagy maga után kívánnivalót -
olyannyira nehéz kormányozni, hogy az embernek mindkét
kezével a kormányt kell fognia. A műszerfal áttekinthető,
mindenből van egy kevés, vannak kerek, ovális és tágas
részek - és akinek kedve tartja, megvásárolhatja fa,
titán vagy éppen műanyag kivitelben is.
A mindennapok
Praktikus, praktikus, praktikus - de azért ne feledkezzünk
meg a kormányról. A Focusba úgy száll be az ember,
mint egy hotelszobába: első pillantásra egy kissé
idegennek tűnik, meglehetősen funkcionálisnak,
azonban idővel ehhez is hozzá lehet szokni. A
csomagtartót jól tele lehet pakolni, majdnem 350
literes és - a lehajtható hátsó üléstámláknak hála
|
|

Ford Focus 1.6 út közben
|
-még meg is nagyobbítható.
Súlyos fogyatékossága, hogy a csomagtér kinyitásához
mindig szükség van a kulcsra - és ez az apróság
rendkívül bosszantó tud lenni.
Összegzés
Mindezek ellenére a Ford Focus mégiscsak az év autója
volt 1999-ben. Egy praktikus kompakt kategóriájú autó
- és részben olcsóbb is, mint a vetélytársai. Egy
okos autó - aki szereti ezt a tulajdonságot egy gépjárműben,
annak ez a típus legjobb. Ez egy olyan kocsi, amit meg
lehet szeretni.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|