‹

Click Here!


Ford Fiesta
Teszt

1976-ban mutatkozott be először a nyilvánosságnak a Ford Fiesta. A Kölnből származó kisautó rövid idő alatt sikertipussá nőtte ki magát és ma már több mint 50 országban, mintegy 9.000.000 eladott darabbal büszkélkedhet. A kedvező eladási eredmények megtartása végett 1999 őszén a mutatta be a Ford az új külsejű típust.

A Fiesta-n végzett legfeltűnőbb újítás kétségkívül az eleje, amely a trapézformájú fényszórói révén megjelenésében a Ka-hoz és a Focus-hoz hasonlít. A kis kölni oldalára és hátuljára vetett pillantás világosan azt mutatja, hogy ezeken a részeken nem történt változtatás. Az alapfelszereltségi típusbesorolások: Fun, Family és Ghia. Az utóbbihoz többek között könnyűfém felni, fabetétes műszerfal, légkondicionáló, ködlámpa, központi zár és hat hangszórós audiorendszer is jár. Ez a felszereltség figyelemre méltó egy kis autónál. A szervokormány minden besorolásnál adott, ezzel az elődhöz képest pontosabban lehet az úton tartani a járművet. A kocsi konstrukciója a kanyarokban minimális megdőlést eredményez, vezetése elvezetesebbé vált.

A sportos élményt ezek mellett egy 1,6 literes 16V hajtómű biztosítja, amelynek a teljesítménye 76 kW és 105 lóerő. A Fiesta legerősebb motorjával mintegy 10 másodperc alatt startol a 100 km/h-s tempóra és csak akkor éri el a végsebességét, amikor a mutató 182 km/h-n áll.
Ezen a hajtóművén kívül az autó még négy ismert motortípust kínál. Az alap továbbra is a 37 kW-os, 50 lóerős, 1,3 literes benzines motor. Ezzel kemény 20,2 másodperc alatt jut el a 100 km/h-s sebességre. A 144 km-s végsebesség azt mutatja, hogy ez a modell nem az autópályán való száguldásra lett tervezve, viszont nem is fogyaszt többet 6,9 liternél. A többi benzines motor hasonló fogyasztás és térfogat mellett 60 illetve 75 lóerőt biztosít a dinamikusabb közlekedéshez. A Fiesta családban a takarékosság őre hagyományosan a dízelmotor. Az 1,8 literes térfogat és a 60 lóerő elegendő menetteljesítményt (végsebesség: 160 km/h) és kedvező 5,9 literes átlagos dízelfogyasztást nyújt. Minden benzinmotor teljesíti a D4-s gázkibocsátási normát, a dízel a D3-nak felel meg.

A Fiesta igazodva a Ford megújult családi arculatához reményekkel nézhet a jövő felé. Csakúgy mint eddig, bizonyára belopja magát a Fiesta rajongók szívébe.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat