|
Ford
Fiesta
Teszt
1976-ban
mutatkozott be először a nyilvánosságnak a Ford
Fiesta. A Kölnből származó kisautó rövid idő
alatt sikertipussá nőtte ki magát és ma már több
mint 50 országban, mintegy 9.000.000 eladott darabbal büszkélkedhet.
A kedvező eladási eredmények megtartása végett 1999
őszén a mutatta be a Ford az új külsejű típust.
A Fiesta-n végzett legfeltűnőbb újítás kétségkívül
az eleje, amely a trapézformájú fényszórói révén
megjelenésében a Ka-hoz és a Focus-hoz hasonlít. A
kis kölni oldalára és hátuljára vetett pillantás
világosan azt mutatja, hogy ezeken a részeken nem történt
változtatás. Az alapfelszereltségi típusbesorolások:
Fun, Family és Ghia. Az utóbbihoz többek között könnyűfém
felni, fabetétes műszerfal, légkondicionáló, ködlámpa,
központi zár és hat hangszórós audiorendszer is jár.
Ez a felszereltség figyelemre méltó egy kis autónál.
A szervokormány minden besorolásnál adott, ezzel az
elődhöz képest pontosabban lehet az úton tartani a járművet.
A kocsi konstrukciója a kanyarokban minimális megdőlést
eredményez, vezetése elvezetesebbé vált.
A
sportos élményt ezek mellett egy 1,6 literes 16V hajtómű
biztosítja, amelynek a teljesítménye 76 kW és 105 lóerő.
A Fiesta legerősebb motorjával mintegy 10 másodperc
alatt startol a 100 km/h-s tempóra és csak akkor éri
el a végsebességét, amikor a mutató 182 km/h-n áll.
Ezen a hajtóművén kívül az autó még négy ismert
motortípust kínál. Az alap továbbra is a 37 kW-os,
50 lóerős, 1,3 literes benzines motor. Ezzel kemény
20,2 másodperc alatt jut el a 100 km/h-s sebességre. A
144 km-s végsebesség azt mutatja, hogy ez a modell nem
az autópályán való száguldásra lett tervezve,
viszont nem is fogyaszt többet 6,9 liternél. A többi
benzines motor hasonló fogyasztás és térfogat
mellett 60 illetve 75 lóerőt biztosít a dinamikusabb
közlekedéshez. A Fiesta családban a takarékosság őre
hagyományosan a dízelmotor. Az 1,8 literes térfogat
és a 60 lóerő elegendő menetteljesítményt (végsebesség:
160 km/h) és kedvező 5,9 literes átlagos dízelfogyasztást
nyújt. Minden benzinmotor teljesíti a D4-s gázkibocsátási
normát, a dízel a D3-nak felel meg.
A Fiesta igazodva a Ford megújult családi arculatához
reményekkel nézhet a jövő felé. Csakúgy mint
eddig, bizonyára belopja magát a Fiesta rajongók szívébe.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|