Fiat
Punto
Teszt
 Hat
évnyi gyártás és több mint 3,3 millió darab után
a Fiat a jól megérdemelt nyugállományba küldi a
kasszasiker Punto-t. Az új karosszériára, amely megörökölte
az elődje magasra ívelő hátsó lámpáját, a tiszta
vonalvezetés a jellemző.
A formatervezők eltérő hangsúllyal alalkították ki
a három- és az ötajtós Punto-t, amelyből egyértelműen
a háromajtós a sportosabb változat. A "Minden ízlést
kielégítő Punto" mottóval összhangban két
karosszériatípus, öt felszereltségi változat és
hat különböző teljesítményű motor, köztük egészen
a 131 lóerősig (96 kW), alkotja a választékot. Örvendetes,
hogy már az alapváltozat is teljeskörű biztonsági
csomaggal van felszerelve, amely tartalmazza a vezetőt
és a vezető melletti utast védő légzsákot, az
oldalsó légzsákot, az övmegfeszítőt, az ABS-t, a fékrásegítőt
és a tűzvédelmi rendszert. Mivel a komfort
felszereltség ezenkívül állítható magasságú
vezető ülést és kormányt is tartalmaz, a jövőben
várhatóan többet nyújt a Punto a nehezen megkeresett
pénzért. Ennek ellenére megválaszolatlan a kérdés,
hogy az új Punto esetében is lesz-e cabrio.
|
|

Modern forma
|
Teljesen új a motorkínálatban
a 80 lóerős, takarékos Common-Rail-Diesel motor,
amely a két 60 és 70 lóerős dízelt váltja fel. A
takarékosság és az olaszos temperamentum összhangban
megfér egymással az új 1,9 literes hajtóműnél. Már
1.500-as fordulatnál leadja a motor a 196 Newtonméteres
maximális forgatónyomatékát, amely lehetővé teszi
egyrészről az alacsony fokozatban történő autózást,
ami lényegében a beharangozott alacsony, 4,9 literes
átlagfogyasztást segíti elő. Másrészről a kis
olasz autó 12,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s
sebességet és 170 km/h a végsebessége. Az árlistán
a "CVT-Tiptronic Automatic Speedgear"
bonyolult elnevezés mögött egy szokatlan technikai
megoldás rejtőzik: egy fokozat nélküli automata
meghajtó hat előre programozott áttétellel,
amelyeket egy kapcsológomb megnyomásával kézzel
lehet váltani. Normális esetben a fokozat nélküli
meghajtó a motort az optimális tartományban állandó
fordulatszámon tartja, ami az eredményezi, hogy az autó
gyorsuláskor és fékezéskor egyaránt azonos
motorhangot ad ki. Ez az megoldás gazdasági szempontból
ésszerű, azonban a vezetőtől nagyobb átállást követel
meg, hiszen a továbbiakban már nem lehet a motor
hangja alapján vezetni. A beépített
Tiptronic-rendszerrel kézzel úgy lehet sebességet váltani,
hogy közben nem kell a kuplungpedált taposni. A szokványos
vezetési élmény árán azonban a fokozat nélküli
automatarendszer használati előnye meg is szűnik.
Összesítés: kedvezően lehet megvásárolni és
teljes szériafelszereltségével az új Punto sok Lupo
iránt érdeklődőt fog törengésre késztetni, annál
is inkább, mivel az autó a tágas utasterével legalább
egy autókategóriával feljebb foglal helyet.
(Hazánkban a Punto alapfelszereltsége nem tartalmazza
az utasoldali és az oldalsó légzsákot, valamint az
ABS-t.)
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|