|
Fiat
Multipla
Teszt
A Fiat a Multipla-val
1999 áprilisában az év legszokatlanabb minibuszát
dobta piacra. Néhányan állítják, hogy a magas üveg
felépítménye hátulról a postakocsikra emlékeztet,
míg megint mások az autó elejében egy vigyorgó
delfin tekintetét vélik felfedezni. A Multipla a célnak
megfelelő, mivel a 3,96 méter hosszú és avantgard
formatervezésű hatüléses minibusz hat felnőtt szállítását
teszi lehetővé. A Multipla trükkje az, hogy 1,87 méteres
káprázatos szélességel rendelkezik és az 1,67 méteres
magaságával alig alacsonyabb, mint a közkedvelt Fiat
Ulyssse vagy a Ford Galaxy. Az is szokatlan, hogy a
karosszéria felfelé kiszélesedik, ami egyrészt tágasabbá
teszi az utasteret, másrészt nyáron megóvja a
gazdagon üvegezett karosszériát a túlzott felmelegedéstől.
Mivel a Multipla egyértelműen rövidebb, mint pl.: a
VW Golf, ami 4,15 méter hosszúságú, ezért az üléseket
egymás mellett hármasával két sorban helyezték el.
Amikor a hattagú család együtt indul nyaralásra,
akkor a 430 literes csomagtér, ami bár nem rekordgyanús,
elegendő helyet biztosít a szokványos méretű
csomagok részére. Különben az egész utastérre a
variálhatóság jellemző. A lehajtható, csupán 14
kilogramos ülések tetszés szerint alakíthatóak, átrendezhetőek
úgy, hogy például a biciklik szállításához is
megnövelhető a csomagtér, amely maximális mérete
1300 liter. Az első sor középső ülését könnyen hátrébb
lehet tolni, hogy a vezetőnek és a mellette ülőnek
nagyobb hely maradjon. A Mercedes technikusai is ezt a
hatást használják ki például a "smart"
konstrukciójánál, hogy a keskeny utastérben még több
helyet szabadítsanak fel. A középső ülést igény
szerint hátra döntve akár asztalként is lehet használni,
vagy akár egy hűtőláda is tehető a helyére, ami
asztalként vagy tárolófelületként funkcionálhat.
Ugyanez érvényes a hátulsó középső ülésre is,
amelynek háttámláját ledöntve szintén asztal alakítható
ki.
|
|

...amelyek kivehetők, s csak 14 kg-osak
|
|
A Multiplát kétfajta
motorral kínálják: a 76 kW-os és 103 lóerős 1,6
literes benzinmotorral és a 77 kW-os 105 lóerős
Common-Rail-technikával felszerelt, direktinjektoros
1,9 literes turbódízel motorral. A benzines hajtómű
12,6 másodperc alat gyorsul 100 km/h-ra, 170 km/h a végsebessége
és 8,6 literes a fogyasztása. A diesel motor 12,4 másodperc
alatt éri el a 100 km/h-s határt és 6,4 literes
fogyasztás mellett 170 km/h-s végsebességre képes. A
jövőben további három motort terveznek a Multipla
motorkínálatába felvenni, amelyek közül mind
alternativ üzemanyaggal működnek. Ilyen a gázmeghajtású
motor, a "Bifuel"-változat, amely részben
benzint, részben metánt használ, és egy környezetbarát
hibrid hajtómű, ami szükség szerint a belsőégésű
motorból vagy az elektromotorból nyeri az erejét.
Összegzés: a Multipla egy olyan bátor lépés, amely
az autó formáját következetesen a funkciójának
veti alá. Feszülten figyeljük, hogy az imázsra
odafigyelő autóvásárlók miként fognak reagálni
erre az érdekes kocsira. Vajon megmarad-e a Multipla a
taxisofőrök számára, akik biztosan megtanulják értékelni
a kocsi formájából adódó előnyöket, vagy talán a
praktikuságot szem előtt tartó személyek autókultusza
lesz? Még lehet fogadni.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|