A
Fiat az új Doblót nem kisbusznak, hanem egyterű
szabadidőautónak tartja. A Renault Kangoo és a
Citroen Berlingo mellett a Doblo elsődleges célja,
hogy több célra használható járműként szerepeljen
a piacon.
Aerodinamika
Az egyenes szélvédő és a szegényes aerodinamikai
forma részben okolható az ijesztően rossz teljesítményért.
100 km/órás sebességnél küszködni kell azzal, hogy
a Doblo hasítsa a levegőt. Ja, ráadásul nem is tud
olyan sebességet produkálni, hogy említést tegyünk
a szélzajról.
Tágra nyíló ajtók
Mind az első, mind pedig a hátsó ajtókat úgy
tervezték, hogy praktikusság jellemezze őket (legalább
őket?). Hosszúak és szélesre nyithatóak, így a ki-
és beszállás, valamint az esetleges ki- és bepakolás
könnyed és zökkenőmentes legyen.
Hívja Frédi Flinstone-t
A bizonyítékok nem ezt mutatják, de van benne motor.
Igaz, ha felnyitjuk a motorháztetőt, akkor látjuk,
hogy mind az 1.2 literes benzines (65 lóerő), mind
pedig az 1.9 literes dízelmotor (63 lóerő) mellett is
akad(na) hely bőven, egy jobb, nagyobb teljesítményű
gépezet számára.
|
|

Lehajtott ülésekkel 3000
literes a csomagtér
|
|
A
Fiat állítja, hogy még 2001-ben kapható lesz az 1.6
literes benzines és az 1.9 JTD turbó dízel modell is,
mindkettő 100 lóerővel.
Üveg van bőven
Az első ajtóba épített üvegek mélyek, hogy parkolásnál
és manőverezésnél jobban kiláthassunk előre. Ez jól
működik, s praktikus, viszont nem lehet végig
letekerni az ablakot, így nem tudunk hol könyökölni
nyáron.
Viktoriánus stílus
A Doblo hátsó tengelye ugyancsak régimódi felfüggesztést
kapott, amit a Fiat azzal igyekszik kimenteni, hogy így
a belső utastér nagyságát növelik, illetve túlterhelés
esetén sokkal biztonságosabb az autó. A másik két
jellemzőjét ők nem említik. Olcsó és tartós ez
majd főleg Dél-Amerikában válik be, ahol szintén
forgalmazzák a jövőben a Doblót.
Tágas, de lassú
A Doblót úgy tervezték, hogy olyan hasznos és tágas
legyen, amilyen csak tud. A fejrész masszív elöl és
hátul is - sőt, valóban kényelmesen elfér benne öt
felnőtt. Mögöttük 750 literes csomagtér várja a tárolandókat.
|
|

Könnyű ki- és beszállni
|
|
Ha
lehajtjuk a hátsó üléseket, akkor Ford
Transit közeli 3000 literes kapacitást érünk el. De
hol van a motor teljesítménye a Fordhoz képest?
Legyen távolságtartó
Ne parkoljon túl közel az Ön mögötti gépkocsihoz
vagy tereptárgyhoz, hiszen a csomagtartó ajtajainak
kinyitásához egy jó méteres távolság szükséges.
Szeret inni
Azt hihetnénk, hogy folyik a tankból a benzin - de a
szén-dioxid kibocsátási értékek is kedvezőtlenek:
183 gramm/km a benzinesnél és 191 a dízelnél. Ez is
mind azt mutatja, hogy a motor erősen túlterhelt.
Az ABS alapfelszerelés
A fékek jók, bár a pedál kissé túl lelkes. Minden
Doblóban elöl tárcsa-, hátul pedig dobfék van. Az
ABS és az elektronikus fékerőelosztás pedig
alapfelszerelés.
Önálló
A Doblót akár forradalminak is nevezhetjük, hiszen a
Multiplához hasonlóan nem azonos egyetlen Fiat termékkel
sem, hanem nyugodtan állíthatjuk, hogy a nulláról
tervezték. Így a Doblo kerekeit teljesen ki lehetett
tolni szélre, valamint olyan lapos és tágas
csomagteret álmodhattak meg neki, amilyet csak akartak.
|
|

A műszerfalat nagyon eltalálták
|
|
Életrevaló
A műszerfalat nagyon eltalálták. A kapcsolók mind a
központi (középső) részen vannak, a fűtés és a hűtés
nagyszerű, s minden verzióban átlagon felüli a rádiósmagnó.
Családban marad
A hátsó utastér is kiváló (sőt, kiemelkedő),
hiszen még három felnőtt utas feje és lába is kényelmesen
elfér. A nagy ajtók megkönnyítik a ki- és beszállást.
Ezzel sok vállalkozó és fiatal család kedvencévé válhat
- s pont ez a célja a Fiatnak.
Úton
A Fiat Doblo vezetési élménye olyan, mint egy időutazás.
Mégpedig azért, mert harminc évvel ezelőtt a csodálatos
jellemzővel illethettük volna. De manapság... A
modern időkben ez a tempó megalázóan lassú. Maga a
statisztika sem kecsegtet túl jóval, hiszen a 100
kilométeres sebességet már papíron is csak 19 másodperc
alatt éri el a benzines, míg 21 alatt a dízel változat.
A kormányzása viszont lágy és közvetlen. A hagyományos
szervot alkalmazza, s sokkal jobb, mint a Fiat Punto.
Mellette: méret, könnyed kezelhetőség.
Ellene: teljesítmény, fogyasztás, forma.