|
Daewoo
Matiz
Teszt
Tulajdonképpen Fiat is
lehetett volna, mivel a Matiz kaszniját, amely egy
Giugiaro tervre vezethető vissza, az olasz kreatív
design-tervezők az 1999-es évek elején már
ráöltötték a Fiat Cinquecento-ra.
A Matiz vidám megjelenésével, az édes, csábító
szemre emlékeztető fényszórókkal optikailag
mindenképpen jól sikerült. Valahogy mindig azt az
érzést kelti az emberben, hogy meg kellene
"falni" a kis autót.
Harsány kritika érte és éri mind a mai napig
hiányos biztonsági felszereltsége miatt a bolha
méretű autót. ABS csak felárért jár, és a két
légzsák is csak opcióként rendelhető. A fejtámlák
elől túl rövidek, hátul pedig teljesen hiányoznak.
Az ütközéskor veszélyeztetett testrészek tájékán
olcsó, kemény műanyag található minden
mennyiségben. Láttunk ennél már jobb megoldást is.
A négyajtós Matiz jó tulajdonságai közé tartozik,
hogy dinamikus futóművel és a parkolás
szempontjából barátságos méretekkel rendelkezik.
A 800 cm3-s, három hengeres motor 38 kW-ot és 52 lóerőt
teljesít, ami a városi vezetéshez elegendő, azonban
lakott területen kívül a motor már hevesen
csörömpöl. A magas fordulatszámtól távol kell
tartani ahhoz, hogy jókedvűen és megfelelő
üzemeljen. Különben a Matiz dörmögős és hangos,
azonban mégis takarékos.
Hajtómű automatika felár ellenében igényelhető,
ami főként a sebességváltást nem kedvelő
kortársainknak szerez örömöt. További kellemes
tulajdonsága a Matiznak a kereken 350 kilós
teherbírás, a megosztott háttámlák, a bámulatosan
jó helykihasználtság egy városi kis autóhoz
képest, és a megfelelő rúgózás.
A megosztott háttámla különösen szükséges, hiszen
a 104 literes csomagtér bosszantóan szűkösre
sikeredett. Kisebbfajta vigasz azonban, hogy a négy
ajtó kényelmes beszállást biztosít az utastérbe,
ahol négy teljes értékű ülés várja az utazókat.
Azt, hogy mindez azonban kit képes kárpótolni a
hiányos biztonsági berendezésekért, természetesen
mindenkinek magának kell eldöntenie.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|