BMW
3 Coupe
Teszt
Van-e
az autóknak lelkük? A BMW 3-as szériájáról beszélve
majdnem mindenki rávágja, hogy igen. Ha a BMW nem lenne
más, mint pusztán autóalkatrészek összessége, akkor
úgy gondolnánk, hogy bármelyik más cég könnyen klónozhatná,
s így sikerük már garantált is. De ez nem történt még
meg, és nem is fog.
Igaz próbálták már. A 2000-es Audi A4-es és a Lexus
IS300-as került ehhez a legközelebb, a 3-as széria
1975-ös debütálása óta, de csak az eredeti
rendelkezik ilyen határozott és erőteljes motorral, elképesztő
kezelhetőséggel és menettulajdonságokkal, nem is beszélve
a stílusról.
A most negyedik generációját taposó 3-as széria egy
teljes családot alkot, s nehéz lenne felsorolni az összes
rokont. Ezért válasszunk egyet, s szóljunk bővebben a
330Ci kupéról.
A BMW megtartotta a hagyományos formáját a 3-as széria
vonalai elegánsak és tetszetősek. Ez tipikusan az a
kocsi, aminek önmagán kívül nincs szüksége semmire
ahhoz, hogy vonzza a tekinteteket.
A 3000 cm3-es motor a maximális, 230 lóerős
teljesítményét 6000 fordulat/percen adja le. Gyorsulása
6,5 másodperc, ami jobb, mint bármelyik versenytárs
teljesítménye.
De a BMW legnagyobb előnye a kezelhetőség terén
mutatkozik meg. Sok autót úgy próbálnak eladni, hogy
azt mondják a vezető részévé válik, de ez csak erre
a márkára igaz: mintha a test minden görbülete és
izma a kuplunghoz, a váltóhoz és gázpedálhoz lenne
tervezve, mégpedig sebészi pontossággal. Csodálni kell
a belső tér kivitelezésének elegáns egyszerűségét,
valamint azt, hogy a vezető szemszögéből is tökéletesek
az ülések, az audió- és klímaberendezések kezeléséhez
szükséges gombok. Nincsen "kismillió ketyere",
aminek a kezelését el kellene sajátítani, sem pedig túldíszített
műszerfal. Az autó szinte kínálja magát, hogy gyakran
és erőteljesen vezessék.
Végül néhány gondolat arról, hogyan is viselkedik ez
a remekmű a hóban. A BMW által kifejlesztett stabilitásellenőrző
rendszer megakadályozza, hogy az autó az oldalára
forduljon, vagy felboruljon, de ez az elektromos ?bébiszitter
egyfajta nyűg is, mert folyton próbálja megakadályozni,
hogy a kerekek kipörögjenek, mégpedig úgy, hogy
folyamatosan visszavesz a motor erejéből, mikor meg
akarunk próbálni kikeveredni a latyakból.
|
|
A belső tér elegáns, egyszerű, tökéletes
|
|
Adatok:
Autótípus:
orrmotoros, hátsókerék meghajtású, ötszemélyes kupé
Fő
versenytársak: Audi A4, Lexus IS300, Acura 3.2 TL,
Mercedes-Benz C-osztály, Volvo
S60
Alapfelszerelés:
ötsebességes kéziváltó, kétlépcsős első- és
oldalsó légzsák, klímaberendezés, kulcsnélküli ajtónyitás,
elektromos ablakemelő és központi zár, dönthető
teleszkópos multifunkciós bőrkormány
Kiegészítők:
sportcsomag kétküllős nemesacél kerekek, nagyteljesítményű
abroncsok, állítható sportülések; prémium csomag bőrülések,
biztonsági üvegből készült napfénytető, mirtuszfa
borítású műszerfal, fényérzékeny tükrök, esőérzékelő
ablaktörlők; fűthető elsőülések, CD lejátszó
Motor:
3000 cm3-es, 230 lóerős hathengeres
Hosszúság:
4.49 méter
Szélesség:
1.76 méter
Magasság:
1.37 méter
Gyártják:
Regensburg, Németország
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|