Click Here!


Suzuki Ignis
Teszt

A modellek rangsorában a Suzuki Wagon R+ után következik a Suzuki Ignis, a magas építésű szuper mini, ami kinézete alapján akár egy terepre alkalmas jármű is lehetne. De nem az.

Az Ignis rövid, de ehhez képest tágas. A Wagon R+ és az Opel Agila platformjára épül, de mindkettőt felülmúlja teljesítményben 1300 cm3-es, 83 lóerős motorjával.

Megbízhatóság és minőség
Az Ignis-ben sok műanyagot találhatunk, de nagyon jól sikerült összeszerelni. Nem zajos, nem zörög, s a sebességváltó is igen könnyedén és simán vált fokozatot. S ami igencsak kedvező: rozsdásodás ellen 12 év garanciát kapunk.

Image
Ez a hozzáállástól is függ. Valakinek tetszik az, hogy daginak és mókásnak tűnik ez a kisautó a maga fura felépítésével, s feketére festett sárvédőjével. De az biztos, hogy senki sem fogja kinevetni, mint ahogy az néha a Wagon R+-szal előfordul.

Teljesítmény
Az automata sebességváltós modell négy sebességi fokozattal rendelkezik. Élénken és fürgén lehet a piros lámpától elindulni vele, a váltó legtöbbször könnyed és engedelmes. Hátránya viszont, hogy egy űr tátong a harmadik és a negyedik sebességi fokozat között, s az Ignis gyakran ugrál a két fokozat között, ha lejtőre kapaszkodik fel, vagy ha autópályán hajtjuk. Ez egy idő után pedig egy kicsit idegesítővé válik. A negyedik fokozatot le is lehet kapcsolni, de akkor a motor ráadásul hangossá is válik. A manuális váltónál semmi ilyen hiba nem található, s elég fürge is vele az autó.

Vezetési könnyedség
Ez a Suzuki legjobb tulajdonsága. Magasra vannak itt is helyezve az első ülések, s a nagy ablakok igen jól fokozzák a rálátást az útra. Az elektromos szervokormány könnyeddé és precízzé teszi a vezethetőséget és az irányíthatóságot. A parkolás szintén könnyen kivitelezhető, hála a rövid, kocka-szerű hátsó résznek.

 

   


A Wagon R+ platformjára épül

  

Biztonság
Még nem áll rendelkezésünkre az NCAP biztonsági minősítés, de ha abból indulunk ki, hogy mind az Agila, mind pedig a Wagon R+ milyen jó értékekkel dicsekedhet, akkor az azonos platformra épülő Ignis miért lenne rosszabb? A két első légzsák alapfelszerelés, akárcsak az immobilizer.

Tágasság
Az Ignis magassága révén az utasoknak bőven akad hely, s a hátsó ülésen utazók feje és válla is kényelmesen elfér. (Mármint a méretéhez képest.) A műszerfal szintén a Wagon R+-t és az Agila-t idézi, csupán kisebb eltéréseket találunk. Érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy a kesztyűtartó igencsak szűkösre sikeredett.

Kényelem
Az első üléspárnák kicsit rövidek, de ez az egyetlen, amit felróhatunk ellenük. Minden más tekintetben, az ülések kényelmesek. Az Ignis stabilan és jól veszi az akadályokat, viszont a nagyobb bukkanókon hallunk némi választ a felfüggesztéstől is. A motor kissé hangos, ha jobban felpörgetjük.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
Vicc, humor / Re: Japánul a neved!!!!
Videokártya, monitor / Re: geforce 7600gt tuning?
DVD lejátszó / Re: Philips DVD-R 3450/3460 tulajok ötletei
Nyugati típusok / Re: Citroen Xsara SX jó vétel-e?
Hálózati eszközök / Re: Linksys WAP 54G teszt
Hálózati eszközök / Re: Linksys E4200 csúcs smartrouter
Hálózati eszközök / Cisco Connect Cloud
Hálózati eszközök / Re: WiFi router tanács
Egyebek / Re: Segitség Xbox játék írásához!!!!
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat