‹

Click Here!


Skoda Fabia
Teszt

A Skoda márkanév újra fényesebben csillog. Az ár éppúgy növekszik Mlada Boleslavban, mint ahogy az öntudat és a büszkeség is. Az 1995 óta legyártott több mint 400.000 darab autóval megkétszerezték a termelést. A Fabia bevezetésével természetesen további eredménynövelésre törekedtek.

Az autó elegáns orra mögött - amit kétség kívül megirigyelhetne bármelyik Lancia is - megbízható VW technika található. Kerekei 55 mm-rel távolabb helyezkednek el egymástól, mint a Polo-ban, így magas teteje alatt láb és nyaki panaszok nélkül ülhetnek a felnőttek. 3,96 méteres hosszúságával szinte a régi Golf II-t közelíti meg.
A hasonlóság a német márkával a belső részek kialakítására is igaz. Ajtókilincsek, irányjelzőkapcsoló, ablaktekerő, állítható magasságú ülés - mindig egy aktuális Polo alkatrészt fog az ember a kezében. Műszerfala leegyszerűsített, de könnyen áttekinthető és jó minőségű alapanyagból készült.
1.4 literes motorja kétségtelenül modern elektronikával felszerelt. Teljesíti a D4 környezetvédelmi normát, könnyű, mert teljesen mértékben alumíniumból készült, azonban a lomha szellemet nem sikerült kiűzni belőle.
A futómű nem jelent "problémát", megbízható fékek és feszes rugózás van, az összhatást csupán az érzéketlen szervokormány zavarja, amit szériaként kapunk az autóban. Az új elektrohidraulika terén a Fabia minden bizonnyal Wolfburg "kísérleti nyula".

A Fabia a Polo és a Golf között helyezkedik el a karosszériát és az utasteret tekintve. Ez érezhető is a hátsó üléseken és a parkolás során. Jó a megmunkálás, de talán hiányzik egy kis báj belőle.

 


A benzinbetöltő és a hátsó ajtó a vezetőülésből nyitható

Összegzés:

Motor/hajtómű: Az 1,4 literes motor az utolsó kelet-európai alkatrész a Skodában. Lassú, fogyasztását és kiegyensúlyozott működését tekintve átlagos.

Futómű/biztonság: Olyan biztonságos akár egy VW. Végül is a Skodában wolfsburgi technika van: a jó fékektől egészen az oldalsó légzsákokig. Ami bosszantó, az a pontatlan kormányzás.

Kényelem: Német szigoróság szerinti rúgózás: inkább feszes, mint lágy. Ez érvényes az ülésekre is. Extra felszerelés csak annyi található, amennyi szükséges. Rossz kilátás hátulra.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat