Click Here!


Renault Thalia
Teszt

Megjelenésekor alaposan felforgatta a hazai piacot a Renault Thalia, és azóta is tartja kedvező helyét az eladási listákon. Mi lehet az autó titka, miért kedvelik annyira a vásárlók? A válasz cikkünkből kiderül, de tekintsük át először a modell eredetét.

Mint formájából is kitűnik a Thalia a (már leköszönt) Clio áttervezésével készült, fejlesztésekor francia és török mérnökök működtek együtt. Az előbbieket megértjük, de hogyan kerültek képbe az utóbbiak? A válasz egyszerű akkor, ha tudjuk, hogy a típust a törökországi Renault gyár állítja elő, s ez az üzem javasolta a kifejlesztését is. A Thalia elkészültekor igazolta a várakozásokat, s ezután több ország impotőrei is jelezték, hogy szívesen felvennék a modellt kínálatukba. Így jutott el hozzánk is.

Forma
A hazai piac ismerői tudják, hogy a vásárlók igencsak kedvelik a nagy csomagtartóval rendelkező, s egyúttal alsókategóriába tartozó autókat. A Thalia pontosan az ő igényeiket elégíti ki. Formatervezői egyszerű receptet használtak. A Clio által sikerre vitt dizájnhoz hozzácsatoltak egy csomagtartót. Az eredmény első látásra kicsit bumfordinak tűnik, mások szerint inkább aranyosnak, sőt egyesek még elegánsnak is találják. Az eredmények mindenképp a mérnököket igazolják.

Belső tér
Kicsit megfordítva a szokásos sorrendet, kezdjük előbb a csomagtartóval. Az 510 literes raktér a felsőbb kategóriákban is dicséretet érdemelne, hát még a kisautók között. Hosszabb utazások alkalmával nem kell attól tartanunk, hogy valamelyik családtagunk kofferjét otthon kell hagyni. A térből még az elsősegélycsomag sem vesz el helyet, hiszen a pótkerékkel együtt azt is a lemez alá süllyesztették. Miután a bőröndöket elhelyeztük jöhet az autózás.


Csomagtartója 510 literes

  

A Thalia első ülésein elhelyezkedve kényelmesen utazhatunk nagyobb távolságokon is, hátul ugyanezt három gyermek, vagy két felnőtt utas esetében mondhatjuk el. Az ajtókra csak kevés szövetbetét jutott, inkább a műanyag dominál. Ez összhangban van a műszerfal kialakításával, melynek formái viszont a külső ívelt vonalait idézik. A kezelőszervek kézre esnek, a visszajelzők jól olvashatók.

Műszaki jellemzők
Az autó kétfajta motorral kapható. Ezek űrtartalmukat tekintve azonosak, mindkettő 1.4-es, viszont az egyiket 8, a másikat 16 szeleppel szerelték. A különbség a teljesítményben is megmutatkozik. Az előbbi 75 lóerőt produkál, az utóbbi pedig 98-at. Fogyasztásuk közel megegyezik, vegyes használatban 7.1, valamint 7 litert mérhetünk.

Biztonság
Az alsókategóriába tartozó járműveknél még korántsem elterjedt az, hogy az első légzsákok az alapfelszereltséghez tartozzanak, azonban ez a Thalia esetében minden változathoz jár. Ezeken kívül széria a hátsó ülésen elhelyezett három darab, hárompontos biztonsági öv, az első és hátsó, állítható fejtámlák, valamint a központi zár is. A blokkolásgátlót és az oldalsó légzsákokat már opcióként kell megrendelnünk, de az alapáron kínált nagyszámú kiegészítők mellett ezen már nem is csodálkozhatunk.
Érdekességként térjünk vissza egy pillanatra a központi zárra. A Renault modelljeinél már hagyományosnak mondható módon ez a szerkezet úgy van kialakítva, hogy 5 km/h sebesség felett automatikusan bezár, s csak az ajtót belülről nyitva old fel. Ezzel megakadályozza, hogy bármely utas elindulás után véletlenül kiessen az autóból. Ez főleg a gyermekek esetében hasznos.


Hátul 3 darab, hárompontos biztonsági öv található

Felszereltség
Aki sok Thaliával találkozott már biztosan megfigyelte, hogy mindegyikük színezett lökhárítóval és visszapillantóval készül. Ez mindenképp emeli a kocsi értékét, és az a tény is, hogy szintén minden tulajdonos megkapja az állítható magasságú szervokormányt, az elektromos ablakemelőket, az elektromosan mozgatható és egyben fűthető külső visszapillantókat és a hővédő üvegezést. Ha további hűtésre vágyunk, akkor az RT változathoz manuális klímát is vásárolhatunk, persze felár ellenében.

Garancia
A Renault néhány hónapja már minden típusát 12 év átrozsdásodás elleni garanciával kínálja. E mellé 1 év kilométer korlátozás nélküli általános, és 3 év fényezésre érvényes garancia jár. Ha utazás közben éri a kocsit meghibásodás, akkor a Thalia esetében is felhasználható az assistance-szolgálat, tehát rendelkezésre áll a segélyszolgálat, a cseregépkocsi, a díjmentes hazautaztatás, az alkatrész utánküldés, vagy akár a külföldi gyorssegély is.

Ár
A Thalia bevezetésekor ez volt az egyik legcsábítóbb tulajdonsága a kocsinak, hiszen ár/érték arányában a vezető típusok közé tartozott, illetve tartozik ma is. Azonban a versenytársak sem ültek időközben ölbe tett kézzel. Szinte mindegyikük reagált, gondoljunk csak a Suzuki Swift Sedan akciókra, vagy a Volkswagen Polo Classic árengedményre. Ezzel sikerült megnehezíteniük a Renault kereskedők dolgát, komoly harc indult a márkák között, de teljesen nem törték meg a Thalia karrierjét.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat