|
Renault
Kangoo 1.2
Teszt
A
Kangoo egy teljesen új tervezés: gyakorlatias,
mindenfajta árnövelő luxus nélkül, azonban a
biztonság és a környezetvédelem szempontjából a
legmodernebb színvonalú. Leginkább a családok számára
lehet érdekes az autó, de az is értékelni tudja változatosságáért,
kihasználhatóságáért és csomagteréért, aki
gyakran szállít nagyméretű tárgyakat.
Bár kicsit otrombán néz ki, de méretei harmónikus
összképet sugallnak (4,00 m hosszú, 1,66 m széles és
1,83 m magas). Nagy kerek fényszórói és az alattuk
elhelyezkedő naracs színű irányjelzők jól
mutatnak.
A Kangoo 1.2 RN felszereltsége átlagosnak mondható.
Széria felszereltség többek között a vezető- és
utasoldali légzsák, az indításgátló, a színezett,
hővédő üvegezés, az ABS viszont már csak felárral
kapható. A hátsó utastérig kinyitható tolóajtó
csak a jobb oldalon található, ez ki- és beszállásnál
az utasok biztonságát növelheti, de ha a kényelmet
tartjuk szem előtt és a bal oldalra is szeretnénk egy
ilyet, akkor újból felárat kell fizetnünk.
Az 500 literes csomagtér, amely a hátsó ülések
(nagyon könnyen megoldható) kiszerelésével 2380
literesre növelhető nemcsak rendkívül nagyméretű,
hanem a kompakt gyártás miatt igen jól kihasználható
is.
Elől is, hátul is bőséges helye van a nagynövésű
utasok lábának és fejének. Az ülések feszesen
vannak kárpitozva, hosszabb távon is kényelmesek és
jó oldaltartást biztosítanak.
Különösen praktikus a gumiból készült szőnyeg,
mert könnyű tisztítani. Az utastér egyébként
nagyon sok praktikus tároló felülettel és dobozzal
van ellátva, viszont ízlés kérdése a két színben
játszó műszerfal.
Az
1,2 literes benzines motor elegendőnek tűnik. Kedélyesen,
de nem különösebben lendületesen kúszik fel az 1,1
tonnás első kerék meghajtású kocsi a 144 km/h-s végsebességére.
A 93 Nm-es maximális forgatónyomatékát a Kangoo
2500-as percenkénti fordulatszámnál éri el. A 60 lóerős
motor 17,2 másodperc alatt gyorsul fel a 100 km/h-s
sebességre. 6,9 literes átlagos fogyasztása nem
apasztja le nagymértékben a családi kasszát.
Az autó útfekvése jó, kormányzása feszes. A sebességváltó
könnyen és pontosan működik. A fékek (elöl tárcsafékek,
hátul dobfékek) az extraként kapható ABS-szel együtt
használva gyorsan lassítják az autót.
A rúgózás inkább spártai. Nem titkolja el a sofőr
előtt az útfelület adottságait, azonban a hosszabb
hullámokat jobban elnyeli, mint a rövidebb egyenetlenségeket.
Rendes és szolid a megmunkálás: a macskaköves úton
sem zakatol a kocsi.
Az 1,2 literes motoron kívül a Kangoo még két további
motorváltozattal kapható. Az 1,4 literes 75 lóerős
benzines és az 1,9 literes, 55 lóerős dízelmotor
alkotja a választékot. Mindkettő erősen hajtja a
kocsit, azonban egy teljesen felpakolt autó esetében már
egy kissé túlterheltnek tűnnek. Az erőforrásokkal a
kocsi felszereltsége is változik. A szervokormány
ezekhez már szériaként jár, viszont ABS-t továbbra
is külön kell rendelni.
A Kangoo ára 2.515.000 Ft-tól 3.390.000 Ft-ig terjed,
amely (ha az 1,2-es változat árát nem vesszük
figyelembe) nagyjából megegyezik a versenytársakéval,
közöttük döntenünk a felszereltség függvényében
érdemes.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|