Click Here!


Renault Clio
Teszt

Mostanság már a kisautók kategóriájában is számít a méret. Bár a Clio ebben nem tartozik a legjobbak közé, mégis a kitűnő marketinges munka, s ezen belül a megfelelő reklámfogások valószínűleg igen kelendő és népszerű típussá fogják tenni.

Ha pedig alaposan szemügyre veszük a kocsit láthatjuk, hogy nem is rossz az, amit a pénzünkért kaphatunk.

Megbízhatóság és minőség
Egy kicsit elmarad attól, amit az osztály legjava ezen a területen ígérni és teljesíteni tud. A Volkswagen Polo és a Skoda Fabia jobbnak tűnik belülről. A Clio ajtajának belső borítása műanyag, ami szintén kicsit furcsán hat. A Renault átlagban igen jól szokott szerepelni a vevőket kifaggató közvéleménykutatásokban, s ehhez hozzájárul az is, hogy sok év fejlesztési tapasztalat áll a modell hátterében. A 2001-es változatot pedig sikerült megfelelően és színvonalasan kialakítani.

Image
A Clio rendelkezik az egyik legszilárdabb karakterrel az osztályán belül, fő riválisai ezen a téren a Peugeot 206-os és a Fiat Punto lehet. Sikkes és divatos, bármelyik ismeretségi körben feltünést és elismerést arathat.

Teljesítmény
Ha Clio mellett döntünk, akkor öt benzines motorváltozat, és egy dízel közül választhatunk. Az előbbiek közül két erőforrás 1.2-es (8, illetve 16 szelepes), egy-egy pedig 1.4-es, 1.6-os, valamint 2.0-es. Teljesítményük sorrendben: 58, 75, 95, 107 és 172 lóerő. A dízelmotor 1470 köbcentis és 65 lóerőt produkál.

Vezetési könnyedség
Nagyon jól ki lehet látni a Clióból, hiszen nagyok az ablakfelületek és jó méretűek a tükrök. Mivel egy tipikus miniről beszélük, ezért szinte bármilyen úton jól lehet közlekedni vele, valamint parkolása sem túl nagy feladatot ró ránk. Ez utóbbihoz az elektromos szervokormányozás is hozzásegít minket.

Biztonság
Az előző Clio négy csillagot kapott az Euro-NCAP töréstesztjén, s a 2001-es változatot még ennél is erősebbre készítették. Alapfelszerelésként kapjuk a légzsákokat, mégpedig négyet, a blokkolásgátlót és a fékrásegítőt.

Kényelem
A könnyen kezelhető benzines és dízel motorok ellenére a Clio nem a legfinomabb kisautó, amit a piacon találhatunk. Azt leszögezhetjük, hogy az utazás élménye megfelelő, de nem nyeli el annyira a rázkódásokat, mint például a Peugeot 206-os, valamint nem annyira csendes, mint a Skoda Fabia vagy a Toyota Yaris.

 

   


Nagyon jó az úttartása

  

A vezetőülés és a pozíció nem állítható olyan sokrétűen, mint a legtöbb francia miniben, tehát mindezek miatt nem annyira alkalmas hosszú távú utazásokra.

Vezetési élmény
Bár ez egy francia modell és a francia kisautók általában nagyon szórakoztatóak, vidámak belülről, de ez a kocsi kivétel ez alól. Ez viszont nem konzervativizmust, inkább egy kis komolyságot jelent, ami azonban sokak szemében előnyére válhat. Ezen felül a Cliók nagyon jó úttartási tulajdonságokkal rendelkeznek, a motorok kifinomultak, s autózás közben minden Clio tulajdonos ráébred arra, hogy az életben nem a sebesség a legfontosabb.

Autórádió
Az alapfelszereléshez tartozó rádiót igen könnyű használni. Extraként választható egy 88 wattos CD-s rendszer, valamint a CD cserélő és a navigációs berendezés is opció.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
Telefonok, kiegészítők / MIÉRT NEM HASZNÁLOK MOBILTELEFONT?
Érdekes honlapok / Internet - nyomor millióknak?
Minden, ami nem illik máshova / Halálmiszer helyett élelmiszert!
Vicc, humor / A KDNP tízparancsolata
Videokártya, monitor / villogó monitor
Minden, ami nem illik máshova / PLÁZÁK - MŰVELŐDÉS?
Nyugati típusok / subaru
Minden, ami nem illik máshova / BALEK HÍRADÓ
Vicc, humor / OPEhírek
Játékok / Nagyon jó játékok !nézd meg !
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2013. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat