‹

Click Here!


Porsche Boxster S
Teszt

A rosszmájú megjegyzések ellenére a Porsche rajongók között kezdetben sokat vitatott Boxster sikeresen szerepel.

Néhány többé-kevésbé fájdalmas kudarc után a Porsche piacra dobta 1996-ban a Boxster-t. "Abban az időben a Porsche számára sok minden forgott a kockán" - emlékezett Wendelin Wiedeking, a Porsche igazgatója - "Mindannyian az új Boxsterbe helyeztük minden reménységünket" - és bejött nekik. 1999 májusáig világszerte 51.000 Boxster-t adtak el.
A Boxter S-sel a Porsche egy sikeres sorozatnak ad újabb lökést. Az eredeti Boxstert legtöbbet azért érte kritika, mert nem volt kielégítő a motor ereje. A térfogat 2480 cm3-ről 3179 cm3-re történő megnövelésével, amelyet a dugattyúház kiszélesítésével és meghosszabbításával értek el, a Boxster S 6250 percenkénti fordulatszámnál 252 lóerőt fejt ki, és ami még fontosabb: a 4500 percenkénti fordulatszámnál leadott 305 Newtonméteres maximális forgatónyomaték 85 százalékát már 2000-s fordulatnál is képes biztosítani. Végre alacsony fordulatszámnál is elegendő erővel rendelkezik a Boxster, s így már üzemanyagtakarékosan lehet sportautózni.

 

 

Annak érdekében, hogy a Boxster S a nagyobb teljesítménnyel is gond nélkül megbírkózzon, szükséges volt néhány változtatás. Ezért haladéktalanul beépítették a 911-es Carrera-ból a forgattyús tengelyt. A fordulatszám növekedésével együttjáró magasabb hőmérséklet kézben tartása végett a motorblokk közepébe egy harmadik, kiegészítő hűtőt helyeztek.

Az erőnlét kúra további eredménye egy teljesen új zajszint kibocsájtás, ami a Boxster S-t már akusztikailag is sportautóként jellemzi, s minden fordulatszámnál jellegzetes hanggal örvendezteti meg a vezetőt. A hat sebességfokozatú hajtómű már az alapfelszereltséghez tartozik. Azonban meg lehet vásárolni a jó öreg, öt sebességes Tiptronic-ot is. Kívülről leginkább a szériafelszereltséghez tartozó, 17 collos könnyűfém felnikről lehet felismerni a Boxster S-t. Egyébként alaposan szemügyre kell venni az autót: csupán az elől található tintaszínű levegőnyilások, a pirosra lakozott fékbetétek és a dupla kipufogócső képezik a külső ismertető jegyeket, ha a Boxster S vonalvezetésétől ezúttal eltekintünk.
Az utastér a feketére lakozott műanyag részekkel, a műszereket övező alumínium gyűrűkkel, a szövettel borított mennyezet és a szériafelszereltségnek számító Alcantara ülésekhuzatokkal nagyon előkelőnek hat. A Boxster S továbbá már alapfelszereltségként rádióhullámmal irányított, utastérmegfigyelős, beépített riasztóberendezést, háromküllős, bőrrel bevont kormánykereket valamint bőrrel borított sebességváltót, kézifékkart és ajtónyitó karokat tartalmaz.

 

 

A fokozott biztonságról a nagyobb méretű fékberendezés és a Porsche fejlesztésű "POSIP" gondoskodik, ami nem más mint a fejrészt is védő oldalsó légzsák, a még több sportosságot pedig a feszesre állított futómű nyújtja, miközben a komfortérzet a legteljesebb mértékben megmarad.
Mindent egybevéve a Boxster S a korábbi Boxster és a 911-es közti űrt tölti ki. Ami a vezetés élményét illeti, a Porsche családon belül külön helyet foglal el. Egyértelműen sportosabb a Boxster-nél, s bár nem lehet olyan tökéletesen könnyen vezetni, mint a 911-et, mégis az utóbbihoz áll közelebb.

Pro és Kontra

Pozitívumok
-sportos és erős motor
-pontos kormányzás
-jó ülésergonómia
-jó alapfelszereltség
-magas megmunkálási minőség
-kiváló burkolási technika

Negatívumok
-magas alapár
-magas felárak

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat