‹

Click Here!


Citroen Xsara Picasso
Teszt

Citroën - egy név, mely hagyományosan a személyreszabott, rendkívüli technikával felszerelt gépjárművet jelenti. A legendás Götten DS már kereken 40 évvel ezelőtt megajándékozott minket olyan fényszórókkal, melyek követik az út kanyarodási ívét valamint a víznyomásos futóművel, amely akkoriban utolérhetetlen rúgózást biztosított. Ezek a rendkívüli megoldások, amelyek a francia mérnökök újító erejének köszönhetőek, nem mindig tették azonban az autókat megbízhatóakká. A 80-as években a PSA konszernnél (Peugeot, Citroën) a piros ceruza uralkodott és a Citroënre oly jellemző design, mint például a sajátos műszerfal, eltünt. A Golf vetélytársának szánt ZK ráadásul a víznyomásos rúgózás nélkül került forgalomba és külsőleg alig emlékeztetett a Citroënekre.

A Xsara Picasso nagy terű limuzinnal, a franciák újra vissza szeretnének térni a régi hagyományokhoz. Amint a festőművész, Pablo Picasso is új vizeken járt, mivel a zseni szabadságával nem fogadott el semmilyen bejáratott sémát vagy előre adott stílusirányzatot, ugyanúgy az Xsara Picasso is új partokhoz szeretné vezetni a vásárlókat. A Citroën új nagyméretű limuzinja számára magasra helyezték a mércét. A többi autóhoz képest nem doboz formája van, hanem a sziluettje egy egyenletesen lendületes ecsetvonásként húzódik az első lökhárítótól a hátsóig. A motorháztető és a szélvédő között található, klasszikusnak számító törés teljesen hiányzik és ezáltal a vezető a szinte végtelenül mély műszerfal fölött pillanthat előre. A nagyon laposan álló szélvédő rendkívüli mérete és az ezzel összefüggő nyári felforrósodás miatt egy klimaberendezés vagy tolótető szinte nélkülözhetetlen extrának tűnik.

 


Művészi vonalak

Az új karosszéria vonalvezetése dinamikus eleganciát kölcsönöz a Picasso-nak, mégha a felhúzott hátsó rész miatt a csomagtartót nem is lehet teljesen tetőig megpakolni, mint a normális kombiknál szokás. A csomagtartó a kalaptartó alatt 515 literes, ami ezáltal egy szabadságra induló család minden csomagját be tudja fogadni. A rendkívüli 2,76 méteres keréktáv és az 1,75 méteres szélesség miatt az hátsó utasoknak annyi helyük van, mint egy felső kategóriát meghaladó limuzinban. A három hátsó egyszemélyes ülés kivehető és mindegyik előre beszerelt hárompontos automata biztonsági övvel rendelkezik. A három közül kettőt - csakúgy mint a vezető melletti ülést - isofix gyermekülés rögzítővel is fel lehet szerelni. A Picasso minden műszere, ahogy azt már a Renault Twingo-nál és az Espace-nél megszokhattuk, középen helyezkedik el. A sebességváltó is a műszerfalon kapott helyet és így a két, egymástól távol lévő első ülés között hátra lehet menni. A motorkínálatnál a Citroën újra visszanyúl a konszern készletéhez. Két négyhengeres, 1,6 literes, 88 lóerős és 1,8 literes 115 lóerős benzines motort és az új Hdi-Common-Rail turbo dieselmotor léghűtés nélküli változatát tartalmazza a kínálat.

A csupán 4,28 méter hosszú Picasso bizonyára érdekes alternatívát jelent a Renault Scénic-kel és az Opel Zafira-val szemben, amelyek mindenek előtt az elegáns karosszériájukban térnek el a konkurenciától, azonban mégsem olyan látványosak mint az új Fiat Multipla.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat