|
Citroen
Xsara Picasso
Teszt
Citroën - egy név,
mely hagyományosan a személyreszabott, rendkívüli
technikával felszerelt gépjárművet jelenti. A legendás
Götten DS már kereken 40 évvel ezelőtt megajándékozott
minket olyan fényszórókkal, melyek követik az út
kanyarodási ívét valamint a víznyomásos futóművel,
amely akkoriban utolérhetetlen rúgózást biztosított.
Ezek a rendkívüli megoldások, amelyek a francia mérnökök
újító erejének köszönhetőek, nem mindig tették
azonban az autókat megbízhatóakká. A 80-as években
a PSA konszernnél (Peugeot, Citroën) a piros ceruza
uralkodott és a Citroënre oly jellemző design, mint például
a sajátos műszerfal, eltünt. A Golf vetélytársának
szánt ZK ráadásul a víznyomásos rúgózás nélkül
került forgalomba és külsőleg alig emlékeztetett a
Citroënekre.
A Xsara Picasso nagy terű limuzinnal, a franciák újra
vissza szeretnének térni a régi hagyományokhoz.
Amint a festőművész, Pablo Picasso is új vizeken járt,
mivel a zseni szabadságával nem fogadott el semmilyen
bejáratott sémát vagy előre adott stílusirányzatot,
ugyanúgy az Xsara Picasso is új partokhoz szeretné
vezetni a vásárlókat. A Citroën új nagyméretű
limuzinja számára magasra helyezték a mércét. A többi
autóhoz képest nem doboz formája van, hanem a
sziluettje egy egyenletesen lendületes ecsetvonásként
húzódik az első lökhárítótól a hátsóig. A
motorháztető és a szélvédő között található,
klasszikusnak számító törés teljesen hiányzik és
ezáltal a vezető a szinte végtelenül mély műszerfal
fölött pillanthat előre. A nagyon laposan álló szélvédő
rendkívüli mérete és az ezzel összefüggő nyári
felforrósodás miatt egy klimaberendezés vagy tolótető
szinte nélkülözhetetlen extrának tűnik.
|
|
Művészi vonalak
|
Az új karosszéria
vonalvezetése dinamikus eleganciát kölcsönöz a
Picasso-nak, mégha a felhúzott hátsó rész miatt a
csomagtartót nem is lehet teljesen tetőig megpakolni,
mint a normális kombiknál szokás. A csomagtartó a
kalaptartó alatt 515 literes, ami ezáltal egy szabadságra
induló család minden csomagját be tudja fogadni. A
rendkívüli 2,76 méteres keréktáv és az 1,75 méteres
szélesség miatt az hátsó utasoknak annyi helyük
van, mint egy felső kategóriát meghaladó limuzinban.
A három hátsó egyszemélyes ülés kivehető és
mindegyik előre beszerelt hárompontos automata biztonsági
övvel rendelkezik. A három közül kettőt - csakúgy
mint a vezető melletti ülést - isofix gyermekülés rögzítővel
is fel lehet szerelni. A Picasso minden műszere, ahogy
azt már a Renault Twingo-nál és az Espace-nél
megszokhattuk, középen helyezkedik el. A sebességváltó
is a műszerfalon kapott helyet és így a két, egymástól
távol lévő első ülés között hátra lehet menni.
A motorkínálatnál a Citroën újra visszanyúl a
konszern készletéhez. Két négyhengeres, 1,6 literes,
88 lóerős és 1,8 literes 115 lóerős benzines motort
és az új Hdi-Common-Rail turbo dieselmotor léghűtés
nélküli változatát tartalmazza a kínálat.
A csupán 4,28 méter hosszú Picasso bizonyára érdekes
alternatívát jelent a Renault Scénic-kel és az Opel
Zafira-val szemben, amelyek mindenek előtt az elegáns
karosszériájukban térnek el a konkurenciától,
azonban mégsem olyan látványosak mint az új Fiat
Multipla.
Forrás: Kicsikocsi.hu
Szólj
hozzá a fórumban!
|
|
|